Audyt początkowy

Pod koniec lutego przeprowadziliśmy w naszym przedszkolu audyt początkowy — kolejny krok w związku z działaniami w ramach programu Eco- Schools.

W audycie brały udział dzieci z najstarszej grupy — „Rybki” i przedstawiciele młodszych grup, pracę nadzorowały nauczycielki.

Określając działąnia w poszczególnych obszarach braliśmy pod uwagę stan faktyczny, pamiętając przy tym, że nasze przedszkole właśnie przeniosło się do nowego budynku i wiele rzeczy — szczególnie z jego otoczenia jest w trakcie tworzenia.

Dzieci głosowały poprzez podnoszenie emblematów z wesołą buźką — gdy zgadzały się z zagadnieniem, zaś smutną — gdy się nie zgadzały. Jeden z przedstawicieli Eko-komitetu oznaczał odpowiedzi w arkuszu.

Obszary tematyczne jakie badaliśmy to:

  • Żywność
  • Bioróżnorodność
  • Odpady
  • Energia
  • Woda
  • Transport

W zakresie żywności, energii, wody i transportu nasze działania są na wysokim poziomie:

  • Spożywamy świeże warzywa i owoce każdego dnia, kiedy to możliwe staramy się korzystać z krajowych, lokalnych produktów, dostosowywać menu do pór roku, obiady przygotowujemy ze świeżych i w miarę możliwości nieprzetworzonych produktów, interesujemy się preferencjami dzieci a w każdej z sal jest ciągły dostęp do wody pitnej.
  • Wyłączamy światło, gdy nikogo nie ma w sali, kiedy to możliwe korzystamy tylko z oświetlenia naturalnego, korzystamy z energooszczędnych świetlówek, okna i drzwi są zamknięte, gdy ogrzewanie jest włączone.
  • Zakręcamy kran po użyciu wody, nie cieknie nam woda z kranów, w naszym mieście można bezpiecznie pić wodę z kranu a w pobliżu przedszkola mamy ujęcie wody oligoceńskiej, wiemy też jak ważne jest oszczędzanie wody.
  • Otoczenie przedszkola jest bezpieczne, za chwilę pojawią się wokół przedszkola stojaki na rowery, promujemy zdrowy, aktywny styl życia, zachęcamy do korzystania z rowerów, hulajnogi, rolek, przychodzenia pieszo.

W zakresie bioróżnorodności i odpadów, musimy jeszcze popracować:

  • Istnieje potrzeba zagospodarowanie zielenią terenu wokół przedszkola, założenia własnego ogródka i zwrócenia większej uwagi na bioróżnorodność wokół nas.
  • Potrzeba nam większej świadomości jak ważna jest wspólna odpowiedzialność za pozostawione na ziemi czy w naszym pobliżu śmieci, zmniejszenie ich ilości. Zwrócimy większą uwagę na odpowiednią segregację, wykorzystywanie każdej strony papieru, korzystanie z papieru z recyklingu, organizowanie wymian/giełd używanych rzeczy, ponownego wykorzystania niektórych rzeczy, założenia na terenie nowego przedszkola kompostownika itd.

Wróć

UWAGA. Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawienia przeglądarki internetowej oznacza Państwa zgodę na używanie plików cookies. Więcej...