
Grupa I „Misie”
Wychowawcy
mgr Katarzyna Kaczmarska
mgr Agnieszka Borys
Pomoc nauczyciela
Hanna Jendrzejewska
Woźna
Oksana Tomchak
Maj 2023
Opracowała: Katarzyna Kaczmarska
Tematyka kompleksowa
- Co lubią książki?
- Kiedy będę duży?
- Dla kochanej mamy.
- Moja rodzina.
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- Rozbudzanie zainteresowania książką.
- Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania czytanego tekstu.
- Rozwijanie umiejętności porównywania wielkości.
- Budowanie pozytywnych relacji z rówieśnikami podczas zabawy, pracy w grupach — umiejętności czekania, w tym na swoją kolej.
- Rozwijanie umiejętności wokalnych.
- Wdrażanie do stosowanie zasad fair play podczas zawodów sportowych.
- Kształtowanie umiejętności okazywania emocji w sposób akceptowalnych dla innych.
- Budowanie wiedzy na temat zawodów, między innymi: lekarza, strażaka, policjanta, piosenkarki.
- Rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w trakcie zabaw i ćwiczeń ruchowych i naśladowczych.
- Wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych.
- Rozwijanie słownictwa związanego z rodziną — nazywanie członków rodziny.
- Przygotowano na podstawie programu Dzieciaki w akcji — Nowa Era
Przygotowano na podstawie programu Dzieciaki w akcji — Nowa Era
Materiały do nauki
Dzisiaj święto taty, mamy.
Sto buziaków więc Wam damy.
Sto uśmiechów, sto serduszek.
Sto uścisków i kwiatuszek.
„Dzień z rodziną”
Z mamą w tańcu się wyginam,
potem aerobik ćwiczę.
Z tatą skaczę jak sprężyna,
ćwiczę boks — mam rękawice.
A gdy siły już nie mamy,
bajki razem oglądamy.
„Moja rodzina”
sł. B. Szelągowska
Piękny uśmiech, dobre serce,
wszystko umie zrobić sama.
Kocha mnie najbardziej w świecie.
To jest właśnie moja mama!
Kocham ciebie i nasz dom.
Zawsze chętnie mi pomagasz,
kiedy jesteś obok tato.
z tobą czuję się bezpiecznie.
kocham cię właśnie za to.
Kocham ciebie i nasz dom.
Dom to miejsce wyjątkowe.
może być na końcu świata!
Najważniejsza jest rodzina,
czyli mama ja i tata!
„Tralala dla mamy i taty”
(piosenka)
Moja mama jest kochana.
Moja mama wszystko wie.
Kiedy do mnie się uśmiecha, tak zaśpiewam jej:
Ref.: Tra, la, la, tram, pam, pam!
Najpiękniejszą mamę mam!
Tra, la, la, tram, pam, pam,
Zaraz mamie buzi dam.
W domu, w sklepie, na spacerze
z moim tatą nie jest źle.
Gdy prowadzi mnie za rękę, to uśmiecham się.
Ref.: Tra, la, la, tram, pam, pam!
Wspaniałego tatę mam!
Tra, la, la, tram, pam, pam,
mamie, tacie buzi dam.
Marzec 2023
Opracowała: Katarzyna Kaczmarska
Tematyka kompleksowa
- Jaki mam talent.
- Jak wygląda nasza planeta.
- W świecie roślin i zwierząt.
- Tydzień ekologiczny.
- Tam gdzie Słońce, Księżyc i gwiazdy.
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- Kształtowanie wrażliwości na odczucia innych.
- Wdrażanie do aktywnego udziału w zabawach ruchowych .
- Wdrażanie do pokonywania swojej nieśmiałości, występowania przed grupą.
- Usprawnianie motoryki ciała .
- Stwarzanie sytuacji do odczuwania radości ze wspólnej zabawy.
- Rozwijanie pamięci mechanicznej poprzez naukę i recytację krótkich rymowanek.
- Stymulowanie aktywności twórczej przez układanie kompozycji i mozaik z różnych elementów. .
- Rozwijanie umiejętności samodzielnego wykonywania czynności higienicznych i samoobsługowych.
- Zachęcanie do pogłębiania wiedzy o otaczającym świecie przyrody przez obserwowanie zachodzących zmian najbliższego otoczenia.
- Utrwalanie nazw kolorów.
- Rozwijanie wyobraźni.
- Kształtowanie umiejętności czekania na swoją kolej.
- Kształtowanie umiejętności matematycznych: klasyfikowanie, segregowanie, liczenie w dostępnym zakresie.
Przygotowano na podstawie programu Dzieciaki w akcji — Nowa Era
Materiały do nauki
„Czary”
1. Nie do wiary, nie do wiary,umiem robić czary-mary.
Wyczaruję samoloty;
hokus-pokus! Nieee! To koty!
2. Nie do wiary, nie do wiary,
zaczaruję rower stary:
będzie nowy i niebieski
Och! Wyczarowałem pieski!
3. Nie do wiary, nie do wiary
teraz zrobię inne czary.
Zaraz wyczaruję lody.
Uciekajcie! To krokodyl!
„Do przodu krok”
Ref.: Do przodu krok, do tyłu krok,potem w bok,
hop, hop, hop!
1. Umiem klaskać, umiem skakać, to zabawa przedszkolaka,
takiego jak ja i Ty, takiego jak my.
Ref.: Do przodu krok...
2. Narysuję Wam niedźwiedzia, na huśtawce będzie siedział
i na bębnie będzie grał, i na bębnie będzie grał.
Ref.: Do przodu krok...
3. Potem razem z kolegami znajdę skrzynkę ze skarbami,
a w niej klocków chyba sto, a w niej klocków sto.
Ref.:Do przodu krok...
„Słońce”
sł. A. Warzecha
Schowało się słonkoza wieczorną łąką.
Pamiętajcie dzieci:
teraz innym świeci.
Gdy się ziemia obróci,
jutro do nas wróci!
„Ziemia”
sł. Knapik AndrzejTo nasza Ziemia —
kula olbrzymia.
Mieszkamy na niej.
Mocno nas trzyma
i leci z nami w przedziwny sposób
przez czarną, zimną przestrzeń
Kosmosu.
„Życzenia dla Ziemi”
sł. Agata DziechciarczykŻyczymy ci ziemio miła
Abyś zawsze czysta była
By zwierzęta i rośliny
Zawsze czystą wodę piły
No i żeby chcieli ludzie
Żyć w czystości, a nie w brudzie
By twój oddech bił świeżością
A w twym sercu uśmiech gościł.
„Ekologia”
sł. Agata DziechciarczykJest Ci ekologia bliska?
Nie zaśmiecaj środowiska!
Po pikniku, po biwaku
Zawsze sprzątaj przedszkolaku!
Nie rozrzucaj wkoło śmieci!
Śmieć do kosza zawsze leci
Dobrze, gdy do właściwego
Segregację znaj kolego!
Szanuj zieleń, nie depcz trawy
I wybieraj do zabawy
Otoczenia odpowiednie
Niech przy Tobie kwiat nie więdnie!
Dbaj o ilość lania wody
Nie lej tylko dla przygody
Woda ważna jest dla życia
Czysta — zdatna do użycia
Wody więc nie zanieczyszczaj
Jeśli ekologia bliska
By też mogły żyć zwierzęta
I rośliny — zapamiętaj!
Dbaj o otoczenie całe
Źródła mocy doskonałe
Czerp energię z wiatru, słońca
Nie świeć światła tak bez końca
Musisz zadbać o planetę
Szanuj ją tak, jak Kobietę
Stosuj dobre zachowania
Warte do naśladowana.
Stron 1 z 4
- 1
- 2
- 3
- 4
- Następne
- Ostatnie »