Grupa I „Rybki”

Wychowawcy
mgr Ewa Orszulak
mgr Agnieszka Borys

Nauczyciel współorganizujący kształcenie
Zofia Wojtkowska

Pomoc nauczyciela
Krystyna Niedziałek
Nataliia Lymarenko

Woźna
Małgorzata Ciszewska

Luty 2024

Opracowała: Ewa Orszulak

Tematyka kompleksowa

  1. Muzyczne opowieści
  2. W świecie kształtów i kolorów
  3. Bawimy się w teatr
  4. Dinozaury

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • Kształtowanie odporności emocjonalnej przed występami przed dużą grupą dzieci.
  • Wdrażanie do przestrzegania ustalonych wcześniej reguł gry czy zabawy.
  • Wdrażanie do wypowiadania się na określony temat.
  • Kształtowanie świadomości własnego ciała.
  • Stwarzanie sytuacji do odczuwania radości ze wspólnej zabawy.
  • Rozwijanie pamięci mechanicznej poprzez naukę i recytację krótkich rymowanek.
  • Kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi w dostępnym zakresie.
  • Rozwijanie umiejętności samodzielnego wykonywania czynności higienicznych i samoobsługowych.
  • Rozwijanie umiejętności rozróżniania dźwięków wysokich i niskich, cichych i głośnych.
  • Zapoznanie z wyglądem i grą na wybranych instrumentach.
  • Wdrażanie do uważnego słuchania.
  • Bogacenie czynnego i biernego słownika dziecka.

Przygotowano na podstawie programu Dzieciaki w akcji — Nowa Era


Materiały do nauki

„Jestem muzykantem”

Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
Na flecie, na flecie
Firlalalajka, firlalalajka
firlalalajka, firlalalajka bęc!

Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
na bębnie, na bębnie
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc!

Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
Na trąbce, na trąbce
trutu tutu, trutu tutu
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc!

Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
na skrzypcach, na skrzypcach
cimci ricci, cimcci ricci
trutu tutu, trutu tutu
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc.


„Gdzie mieszka muzyka?”

sł. Ewa Stadtmuller

Gdzie mieszka muzyka?
W wesołych strumykach,
w zielonych skrzydełkach
polnego konika.

Gdzie mieszka muzyka?
W piosence słowika,
na dachu, po którym
deszcz tańczy walczyka.

Gdzie mieszka muzyka?
W klawiszach i smykach,
i w strunach, i w dłoni,
co strun tych dotyka…


„Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło”

Teraz gra bęben, a my idziemy wkoło.
Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.
Teraz grają janczary, a my biegamy wkoło.
Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.
Teraz grają skrzypce, my cwałujemy wkoło.
Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.
Teraz gra tamburyn, a my skaczemy wkoło.


„Teatr”

sł. J. Koczanowska

Teatr to miejsce jest niezwykłe,
zaczarowana każda chwila,
kurtyna w górę się unosi
i przedstawienie rozpoczyna.

Na scenie dzieją się historie
wesołe, smutne, zagadkowe,
można do kraju baśni trafić
i poznać światy całkiem nowe.

Można się wzruszyć, rozweselić,
nauczyć wielu mądrych rzeczy,
uważnie patrzeć, pilnie słuchać,
ciekawym być i bardzo grzecznym.


„Dino” z opisem masowania

Ma pazury do drapania, (drapiemy plecy)
Silny ogon do machania, (przesuwamy ręką po plecach)
Wielką paszczę do łapania (podszczypujemy dłońmi plecy)
Dino robi: CHAP, CHAP, CHAP! (udajemy, że zjadamy dziecko)


Data

Temat dnia

Podstawa programowa.

Temat kompleksowy: Muzyczne opowieści 

01.02

Co to jest muzyka

IV.5, IV.2, I.5, IV.12, I.7, IV.1, I.5

02.02

Dzień niedźwiedzia

IV.15, I.5, III.5, IV.14, IV.15, IV.7, IV.7

05.02

Bal karnawałowy

III.8, IV.5, IV.9, II.11, IV.2, IV.1, IV.11, IV.12,

06.02

Jestem muzykiem

IV.13, IV.2, IV.13, I.5, IV.5,

07.02

Malowanie muzyki

III.5, IV.2, IV.18, IV.20, IV.17, IV.14, III.5,

08.02

Muzyka i taniec

IV.2, IV.18, IV.12, I.5, IV.12, I.5, IV.187

09.02

Dzień Pizzy

III.6, I.5, I.8,  IV.1, III.6, I.7,

Temat kompleksowy: W świecie kształtów i kolorów

12.02

Kolorowy świat figur geometrycznych

I.5, III.5, IV.1, IV.8, I.7, IV.7, I.6

13.02

Dzień Babci i Dziadka

III.8, IV.2, IV.5, III.5, III.6, IV.7, III.2, III.6, IV.1

14.02

Do pary

III.8, IV.5, IV.2, I.5, IV.15, IV.12, IV.7, IV.9, III.5

15.02

Bawimy się razem

III.2, III.6, I.5, IV.7, I.8, IV.12, IV.1, II.8,

16.02

Dzień kota

IV.5, I.5, IV.12, III.8, IV.15, I.5, IV.2, III.6, III.4,

Temat kompleksowy: Bawimy się w teatr

19.02

Będę aktorem

IV.7, IV.2, IV.18, II.11, IV.18, I.7, I,4,

20.02

W teatrze

Dzień języka ojczystego

IV.18, III.8, IV.5, IV.18, IV.8, IV.2, IV.6, I.5, IV.2, IV.14, IV.1

21.02

Czerwony Kapturek

IV.18, III.8, IV.5, I.7, I.7,

22.02

Zaczarowany świat bajek

IV.2, IV.18, IV.12, I.5, IV.2, IV.18, IV.7,

23.02

Jak myślisz kim teraz jestem ?

III.5, I.7, IV.7, I.5, III.8, IV.7U, IV.11, I.6

Temat kompleksowy: Dinozaury

26.02

Dinozaury roślinożerne i mięsożerne

IV.18, IV.12, III.8, IV.5, I.5, III.8, IV.12

27.02

Dzień Dinozaura

IV.7, IV.5, II.10, IV.11, I.5, III.8, IV.12

28.02

Prehistoryczny świat

III.5, I.7, IV.7, I.5, III.8, IV.7U, IV.11, I.6

29.02

Świat wokół mnie

IV.5, I.5, IV.12, III.8, IV.15, I.5, IV.2, III.6, III.4,

Styczeń 2024

Opracowała: Ewa Orszulak

Tematyka kompleksowa

  1. Kiedy zimno jest na dworze
  2. Hop hop na śniegu
  3. Moja babcia i mój dziadek
  4. Czas na zimowe obserwacje

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • rozwijanie umiejętności liczenia;
  • rozwijanie mowy;
  • kształtowanie poczucia rytmu;
  • rozwijanie pamięci słuchowej;
  • ukazanie sposobu niesienia pomocy starszym osobom;
  • poznawanie pracy dziadków;
  • poznawanie przeznaczenia sztućców;
  • określanie wysokości przedmiotów, stosowanie słów wysoki, niski;
  • rozwijanie umiejętności określania masy przedmiotów;
  • rozwijanie umiejętności ilustrowania piosenki ruchem.

Materiały do nauki

„Ri-ki-tan”

(piosenka)

Riki-tan, riki-tiki-tan, dla babuni kwiatki mam.
Riki-tan, riki-tiki-tan, dla kochanej babuni kwiatki mam.

Riki-tan, riki-tiki-tan, dziadziusiowi buzi dam.
Riki-tan, riki-tiki-tan, kochanemu dziadziusiowi buzi dam.

Riki-tan, riki-tiki-tan, dla was miejsce w sercu mam.
Riki-tan, riki-tiki-tan, dla was na zawsze miejsce w sercu mam.


„Dla dziadka”

(wiersz)

Dziadku, Dziadku czy to ty?
Coś na Twojej głowie lśni.
To korona!
Słowo daje przecież znam korony z bajek!
Czy to fotel?
Ależ skąd!
To nie fotel tylko tron.
Dziadku, Dziadku jesteś królem!
Pytasz co to za zagadka.
To po prostu święto dziadka!

 


UWAGA. Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawienia przeglądarki internetowej oznacza Państwa zgodę na używanie plików cookies. Więcej...