Grupa I „Rybki”
Wrzesień 2023
Opracowała: Ewa Orszulak
Tematyka kompleksowa
-
Jestem przedszkolakiem.
-
W przedszkolu jest miło i bezpiecznie.
-
Lubię bawić się w przedszkolu.
-
W przedszkolu nie jestem sam.
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
- wykazywanie inicjatywy w dbałości o salę podczas zajęć i zabaw swobodnych,
- rozwijanie koordynacji ruchowej (głównie skoordynowanej współpracy ruchów ramienia, przedramienia,);
- nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych, gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki);
- samodzielne używanie wybranych narzędzi, przyborów, wybieranie materiałów, organizowanie sobie stanowiska pracy i porządkowanie go po zakończonej pracy.
- zacieśnianie kontaktów interpersonalnych z grupą poprzez wspólne organizowanie zabaw ruchowych;
- rozumienie znaczenia higieny osobistej;
- przewidywanie skutków wynikających z niebezpiecznych zabaw i zachowań.
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
- szanowanie potrzeb innych, bycie empatycznym;
- czerpanie radości i satysfakcji z przebywania na łonie natury.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
- samodzielne wykonywanie różnych czynności rozwijających poczucie odpowiedzialności za powierzone zadanie;
- szanowanie odmowy uczestnictwa w niechcianych sytuacjach;
- czynne uczestniczenie w ustalaniu reguł i zasad współżycia w grupie;
- pełnienie w każdej sytuacji roli słuchacza i mówiącego;
- prowadzenie dialogów z zachowaniem przyjętych zasad.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
- nazywanie zawodów związanych ze zdarzeniami, w których uczestniczy dziecko;
- wyjaśnienie zasad obowiązujących w sali, szatni i na podwórku;
- sprawne posługiwanie się mową w różnych sytuacjach;
- posługiwanie się poprawną mową;
- rozpoznawanie słyszanych piosenek i tańców;
- poznawanie różnych technik plastycznych, np. rysowanie kredkami, malowanie, wyklejanie;
- uczestniczenie w zabawach konstrukcyjno-technicznych, wykorzystujących doświadczenia zbierane podczas poznawania środowiska; technicznego, np. składanie zabawek z oddzielnych części, budowanie różnych konstrukcji z klocków; przeżywanie radości z pozytywnych efektów swoich działań;
- inicjowanie różnego rodzaju zabaw z wykorzystaniem pomysłów dzieci;
- uświadamianie sobie podczas zabawy jej efektów końcowych;
- określanie, wskazywanie miejsca powstawania dźwięku, liczenie usłyszanych dźwięków;
- porównywanie słyszanych dźwięków, np. wysoki – niski, długi – krótki, cichy – głośny;
- nazywanie źródeł dźwięków.
Przygotowano na podstawie programu Dzieciaki w akcji — Nowa Era
Materiały do nauki
„Jestem sobie przedszkolaczek”
Jestem sobie przedszkolaczek
nie grymaszę i nie płaczę,
na bębenku marsza gram,
ram tam tam, ram tam tam.
Mamy tu zabawek wiele,
razem bawić się weselej,
bo kolegów dobrych mam,
ram tam tam, ram tam tam.
Mamy klocki, kredki, farby,
to są nasze wspólne skarby,
bardzo dobrze tutaj nam,
ram tam tam, ram tam tam.
Kto jest beksą i mazgajem,
ten się do nas nie nadaje,
niechaj w domu siedzi sam,
ram tam tam, ram tam tam.
Zaproszenia do kręgu
Podajmy sobie ręce i zróbmy duże koło,
podajmy sobie ręce i bawmy się wesoło.
Na powitanie
Wszyscy są, witam was, zaczynamy już czas
jestem ja, jesteś Ty, raz, dwa, trzy.
Stron 5 z 5
- « Pierwsze
- Poprzednie
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5