Grupa I „Rybki”
Maj 2024
Opracowała: Ewa Orszulak
Tematyka kompleksowa
- Co lubią książki?
- Kiedy będę duży.
- Dla kochanej mamy.
- Moja rodzina.
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- Rozbudzanie zainteresowania książką.
- Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania czytanego tekstu.
- Rozwijanie umiejętności porównywania wielkości.
- Budowanie pozytywnych relacji z rówieśnikami podczas zabawy, pracy w grupach — umiejętności czekania, w tym na swoją kolej.
- Rozwijanie umiejętności wokalnych.
- Wdrażanie do stosowanie zasad fair play podczas zawodów sportowych.
- Kształtowanie umiejętności okazywania emocji w sposób akceptowalnych dla innych.
- Budowanie wiedzy na temat zawodów, między innymi: lekarza, strażaka, policjanta, piosenkarki.
- Rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w trakcie zabaw i ćwiczeń ruchowych i naśladowczych.
- Wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych.
- Rozwijanie słownictwa związanego z rodziną — nazywanie członków rodziny.
Materiały do nauki
„Magiczne słowa”
Jeśli bardzo chcesz czarować,
musisz znać magiczne słowa.
Proszę oto pierwsze z nich,
co otwiera wszystkie drzwi.
Przepraszam — drugie magiczne słowo,
sprawia, że uśmiech wraca na nowo.
I dziękuje słowo trzecie,
po nim cudnie jest na świecie.
Proszę, przepraszam i dziękuję,
to najważniejsze słowa.
Musisz je ćwiczyć co dzień wytrwale,
by nimi zaczarować.
„Mam serduszko”
1. Zobacz, mamo, zobacz,
co ja tutaj mam,
takie duże serce
tobie dzisiaj dam.
Ref: Serce puka raz i dwa,
to dla ciebie mamo gra!
Serce puka raz i dwa,
to dla ciebie gra!
2. Słuchaj, tato, słuchaj,
coś dla ciebie mam,
wesołą piosenkę,
zaraz ci ją dam.
Ref: Serce puka raz i dwa,
to dla ciebie tato gra!
Serce puka raz i dwa,
to dla ciebie gra!
Data |
Temat dnia |
Podstawa programowa. |
|
Temat kompleksowy: Co lubią książki? |
|||
02.05 |
Dzień flagi. |
II.1, III.9, III.2, I.6, III.3, I.3,I.7, IV.14,I.5 |
|
06.05 |
Magiczny kącik w naszej sali. |
IV.2, IV.7, IV.2, IV.5, I.5, IV.14, IV.8, III.5,IV.12 |
|
07.05 |
Dziś przyrzekam obiecuję, każdą książkę uszanuję! |
IV.2, IV.7, I.7, I.9, IV.8, I.5, IV.12, IV.15, I.8, III.5, III.8, IV.4 |
|
08.05 |
Książka moim przyjacielem. |
IV.2, IV.7, IV.1,I.5, IV.5, IV.9, IV.8, I.6 |
|
09.05 |
Jak powstaje książka? |
IV.2, I.7, I.9, I.5, IV.13, IV.18, I.8, IV.7, IV.15, IV.8, I.6, |
|
10.05 |
W bibliotece. |
IV.2, IV.7, IV.1,I.5, IV.5, IV.9, IV.8, I.6 |
|
Temat kompleksowy: Kiedy będę duży… |
|||
13.05 |
A ja rosnę i rosnę. |
I.5, IV.2, IV.5, IV.10, IV.4, IV.8, III.5, IV.7, I.6, |
|
14.05 |
A może zostanę lekarzem? |
I.5, IV.2, IV.5, I.7, I.9, IV.8, IV.15, I.8, IV.7, IV.10, I.6 |
|
15.05 |
A może zostanę strażakiem? |
I.5, IV.9, IV.7, IV.10, IV.18, I.5, III.5, IV.13, I.8, IV.15, IV.8, I.6 |
|
16.05 |
Pan policjant porządku pilnuje. |
I.1, III.9, III.2, I.6, III.3, I.3,I.7, IV.14,I.5 |
|
17.05 |
A może właśnie będzie tak. |
IV.2, IV.7, IV.1,I.5, IV.4, IV.9, IV.8, I.3 |
|
Temat kompleksowy: Dla ukochanej mamy. |
|||
20.05 |
Moja mama jest kochana. |
IV.7, I.5, IV.2, IV.9, IV.5, IV.10, IV.4, IV.8, |
|
21.05 |
Ręce mojej mamy. |
IV.7, IV.2, IV.8, I.7, I.9, IV.8, I.5, IV.9, IV.12, IV.15, I.8, |
|
22.05 |
Bukiet kwiatów. |
IV.7, IV.5, I.5, IV.18, III.5, IV.10, IV.8, IV.15, I.6 |
|
23.05 |
Moja mama jest piękna! |
I.5, IV.9, IV.7, IV.10, IV.18, I.5, III.5, IV.13, I.8, IV.15, IV.8, I.6 |
|
24.05 |
Niespodzianka dla mojej mamy. |
IV.7, IV.1, I.5, IV.10, IV.1, IV.8, III.5, IV.2, I.6, |
|
Temat kompleksowy: Moja rodzina. |
|||
27.05 |
W moim domu. |
IV.2, I.5, IV.5, IV.18, IV.4, IV.8, IV.7, I.6, |
|
28.05 |
Z mamą i tatą wesoło spędzam czas. |
IV.2, I.7, I.9, IV.8, IV.18, IV.15, I.8, IV.7, I.7, I.6, |
|
29.05 |
Z siostrą albo z bratem. |
IV.2, IV.5, I.5, IV.7, IV.18, IV.4, IV.8, IV.12, I.6, |
|
30.05 |
Domowi pupile. |
IV.7, IV.2, IV.4, I.7, I.9, IV.8, I.5, IV.13, I.8, III.5, IV.9, |
|
31.05 |
Zwierzęta i ich rodziny. |
IV.2, I.7, I.9, IV.8, IV.18, IV.15, I.8, IV.7, I.7, I.6, |
Przygotowano na podstawie programu Dzieciaki w akcji — Nowa Era
Kwiecień 2024
Opracowała: Ewa Orszulak
Tematyka kompleksowa
- Co słychać, Pani Wiosno?
- Pogoda w kratkę.
- Pstryczek elektryczek.
- Małe odkrycia.
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- Kształtowanie sprawności fizycznej poprzez uczestnictwo w zajęciach ruchowych.
- Doskonalenie sprawności aparatu artykulacyjnego.
- Rozwijanie małej motoryki.
- Kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami.
- Uwrażliwianie na piękno przyrody.
- Budowanie pozytywnej motywacji i wiary we własne siły.
- Wdrażanie do współdziałania w zabawie.
- Wdrażanie do prowadzenia obserwacji przyrodniczych.
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się.
- Doskonalenie umiejętności liczenia w dostępnym zakresie.
- Rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej.
- Wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich.
- Kształtowanie umiejętności matematycznych: klasyfikowania oraz rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych.
Materiały do nauki
„Żabki”
(piosenka)
1. W ogródku skaczą żabki i klaszczą w zielone łapki.
I cieszą się, i cieszą się, że pada deszcz.
I cieszą się, i cieszą się , że pada deszcz.
ref. Rade, rade, rade
kum, kum, kum!
Rade, rade, rade,
kum, kum, kum!
2. A podczas wielkiej burzy wskakują do kałuży.
I cieszą się, i cieszą się, że pada deszcz.
I cieszą się, i cieszą się , że pada deszcz.
ref. Rade, rade, rade...
3. Zatańczcie, żabki, w kole, pod dużym parasolem.
I cieszcie się, i cieszcie się, że pada deszcz.
I cieszcie się, i cieszcie się, że pada deszcz.
ref. Rade, rade, rade...
„Baloniki”
(piosenka)
1. Cztery malutkie, małe balony,
sklepowe okna zdobiły,
tak bardzo chciały zwiedzić świat cały,
że o podróżach wciąż śniły.
Ref.: Balonik żółty jak słońce,
a ten jak maczek czerwony,
niebieski jak letnie niebo
i jak wiosenka zielony.
2. Cztery malutkie, małe balony,
o pomoc wiatr poprosiły,
on mocno dmuchnął, okno otworzył
w świat baloniki ruszyły.
Ref.: Balonik...
3. Cztery malutkie, małe balony,
jak wolne ptaki latają
w lesie zbierają słodkie poziomki,
dzieciom piosenki śpiewają.
Ref.: Balonik...
„Tęcza”
sł. H. Ożogowska
Lśni na niebie tęcza,
śliczna, kolorowa.
Pytają się dzieci:
— Kto ją namalował?
Słonko malowało
pędzelkiem ze złota.
Udała się słonku
malarska robota.
„Ziemia”
sł. Andrzej Knapik
To nasza Ziemia —
kula olbrzymia.
Mieszkamy na niej.
Mocno nas trzyma
i leci z nami w przedziwny sposób
przez czarną, zimną przestrzeń
Kosmosu.
„Życzenia dla Ziemi”
autor: Agata Dziechciarczyk
Życzymy ci Ziemio miła
Abyś zawsze czysta była
By zwierzęta i rośliny
Zawsze czystą wodę piły
No i żeby chcieli ludzie
Żyć w czystości, a nie w brudzie
By twój oddech bił świeżością
A w twym sercu uśmiech gościł.
„Pisanki”
(piosenka)
sł. i muz. B. Forma
Pisanki, kraszanki
W prześliczne wzory
Wszystkie ubrane
W piękne kolory
W zygzaki i kółka
W kurczątka małe
W listki i kwiaty pokryte całe
Moja pisanka
Niebieska cała
Na niej wiatraczek
I chmurka mała
Data |
Temat dnia |
Podstawa programowa. |
Temat kompleksowy: Co słychać, Pani Wiosno? |
||
02.04 |
Słoneczko zaświeciło i przyrodę obudziło. |
I.5, IV.2, IV.5, I.7, I.9, IV.8, IV.15, I.8, IV.7, IV.10, I.6 |
03.04 |
Wiosenne kwiaty |
I.5, IV.9, IV.7, IV.10, IV.18, I.5, III.5, IV.13, I.8, IV.15, IV.8, I.6 |
04.04 |
Bocian i żabki |
I.1, III.9, III.2, I.6, III.3, I.3,I.7, IV.14,I.5 |
05.04 |
Wiosna jest cudowna |
IV.2, IV.7, IV.1,I.5, IV.5, IV.9, IV.8, I.6 |
Temat kompleksowy: Pogoda w kratkę. |
||
08.04 |
Kwiecień plecień |
IV.7, I.5, IV.2, IV.9, IV.5, IV.10, IV.4, IV.8, |
09.04 |
Pod wiosennym parasolem |
IV.7, IV.2, IV.8, I.7, I.9, IV.8, I.5, IV.9, IV.12, IV.15, I.8, |
10.04 |
Tęczowy zawrót głowy |
IV.5, I.5, IV.19, IV.2, IV.13, IV.12, IV.2, |
11.04 |
W rytmie deszczu |
I.5, IV.9, IV.7, IV.10, IV.18, I.5, III.5, IV.13, I.8, IV.15, IV.8, I.6 |
12.04 |
W kaloszach czy w trampkach? |
IV.7, IV.1, I.5, IV.10, IV.1, IV.8, III.5, IV.2, I.6, |
Temat kompleksowy: Pstryczek elektryczek |
||
15.04 |
W krainie elektryczności. |
IV.2, I.5, IV.5, IV.18, IV.4, IV.8, IV.7, I.6, |
16.04 |
Uwaga! Prąd |
IV.2, I.7, I.9, IV.8, IV.18, IV.15, I.8, IV.7, I.7, I.6, |
17.04 |
Urządzenia elektryczne. |
IV.2, IV.5, I.5, IV.7, IV.18, IV.4, IV.8, IV.12, I.6, |
18.04 |
Elektryczne zagadki. |
IV.7, IV.2, IV.4, I.7, I.9, IV.8, I.5, IV.13, I.8, III.5, IV.9, |
19.04 |
Magiczny worek. |
IV.2, I.7, I.9, I.5, IV.13, IV.18, I.8, IV.7, IV.15, IV.8, I.6, |
Temat kompleksowy: Małe odkrycia. |
||
22.04 |
Jesteśmy odkrywcami. |
IV.2, IV.7, IV.1,I.5, IV.4, IV.9, IV.8, I.3 |
23.04 |
Badam, odkrywam, eksploruję! |
IV.2, IV.7, IV.1,I.5, IV.5, IV.9, IV.8, I.6 |
24.04 |
Dziś odkryję ile waży… |
IV.5, I.5, IV.19, IV.2, IV.13, IV.12, IV.2, |
25.04 |
Gdy na spacer wyruszamy, to najwięcej odkrywamy. |
III.5, I.5, IV.4, IV.6, IV.14, II.1, I.7, IV.7, |
26.04 |
Ścieżka sensoryczna. |
I.1, I.3, III.4, III.2, III.7, IV.1, IV.7, IV.8, I.6 |
29.04 |
Kącik odkrywców. |
IV.5, I.5, IV.19, IV.2, IV.13, IV.12, IV.2, |
30.04 |
Ciepło- zimno. |
IV.5, I.5, IV.19, IV.2, IV.13, IV.12, IV.2, |
Przygotowano na podstawie programu Dzieciaki w akcji — Nowa Era