Grupa I „Kotki”

Wychowawcy
mgr Magdalena Ciesielska
mgr Agnieszka Borys

Pomoc nauczyciela
Kamila Figaj

Woźna
Renata Ołdak

Czerwiec 2022 r.

Opracowała: Magdalena Ciesielska-Głos

Tematyka kompleksowa

  1. Lubimy to samo, ale każdy z nas jest inny
  2. Moje podwórko
  3. Wakacje, znów będą wakacje
  4. Pożegnania nadszedł czas

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • zapoznanie z obchodami Dnia Dziecka
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • rozwijanie mowy i koncentracji uwagi
  • kształtowanie poczucia rytmu
  • rozwijanie pamięci słuchowej
  • zachęcanie do uważnego słuchania utworów i wypowiadania się na ich temat
  • usprawnianie narządów artykulacyjnych
  • podkreślenie szkodliwości hałasu dla zdrowia
  • łączenie umiejętności słuchania muzyki z ekspresją ruchową
  • rozwijanie umiejętności rysowania postaci ludzkiej
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania wybranych zwierząt
  • rozwijanie sprawności manualnych i inwencji twórczej
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • poznawanie różnych środków lokomocji
  • zwracanie uwagi na charakterystyczne oznaki lata

Piosenki i wierszyki

Jesteśmy różni

sł. Beata Forma

Adaś jest wysoki
Oczy ma niebieskie,
Bardzo lubi jeździć,
Na rolkach i na desce

Kasia ma na głowie
Piękne, rude loki
Zbiera widokówki
I lubi pić soki

Marcin często marzy
I piosenki śpiewa
Lubi na wycieczkach
Rozpoznawać drzewa.

 



Maj 2022 r.

Opracowała: Magdalena Ciesielska-Głos

Tematyka kompleksowa

  1. Znam różne zawody

  2. Łąka wiosną

  3. Wiosna na wsi

  4. Moi rodzice


Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • rozwijanie mowy
  • kształtowanie poczucia rytmu
  • rozwijanie pamięci słuchowej
  • zachęcanie do uważnego słuchania utworów i wypowiadania się na ich temat
  • usprawnianie narządów artykulacyjnych
  • poznanie nazw i wyglądu zwierząt mieszkających na łące
  • łączenie umiejętności słuchania muzyki z ekspresją ruchową
  • zapoznanie z pracą ogrodnika
  • zapoznanie z praca krawcowej
  • zapoznanie z praca policjanta
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • prezentowanie swoich umiejętności, możliwości

Piosenki i wierszyki

Co słychać na wsi

sł. Wanda Chotomska

Co słychać? Zależy gdzie.
Na łące słychać — kle,kle!
Na stawie — kwa,kwa!
Na polu: — Kraaaaa!
Przed kurnikiem: — Kukuryku!

— Ko, ko, ko, ko, ko — w kurniku.
Koło budy słychać: — Hau!
A na progu: — Miau!
A co słychać w domu,
nie powiem nikomu.

 

Moja odlotowa rodzina

Moja rodzinka jest odlotowa
Tata to całej rodziny głowa,
Co ma czasami nietęgą minę
Bo utrzymywać musi rodzinę
Skarbem i dobrym duchem jest mama,
Co się uwija w domu od rana,
Robi zakupy, piecze, gotuje
I wokół wszystko uporządkuje.
A ja z mym bratem — cóż pewnie wiecie?
To najwspanialsze dzieci na świecie.
Nie rozrabiamy i nie psocimy.
Przynajmniej w nocy — wtedy, gdy śpimy…



Stron 1 z 7

UWAGA. Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawienia przeglądarki internetowej oznacza Państwa zgodę na używanie plików cookies. Więcej...