Grupa I „Żabki”
Kwiecień 2025
Opracowała: Anna Eysmont
Tematyka kompleksowa
- Wiosna na wsi
- Wielkanoc
- Dbamy o przyrodę
- Polska moja ojczyzna
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka:
• zakładanie ubrań, butów;
• korzystanie z własnych zmysłów: rozpoznawanie smaku, zapachu, słyszanych dźwięków, rozpoznawanie za pomocą wzroku, dotyku;
• korzystanie z toalety;
• spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem;
• udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie.
Językowa aktywność dziecka:
• rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
• nabywanie sprawności manualnej (poprzez wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie prostych kształtów z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru);
• nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.
Artystyczna aktywność dziecka:
• uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych;
• budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg);
• reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
• rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka:
• uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
• niehałasowanie przy osobach chorych, starszych;
• naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt;
• przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka:
• próby nazywania swoich emocji (np. radość, smutek, złość, złość);
• próby określania swoich stanów emocjonalnych;
• rozumienie znaczenia estetycznego urządzenia wnętrz, w których się przebywa;
• podejmowanie prób wspólnych zabaw;
• nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie;
• dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka:
• uczestniczenie we wspólnych zabawach,
• pełnienie ról społecznych (członkowie rodziny), np. w toku zabaw tematycznych;
• stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy);
• dzielenie się swoimi przeżyciami;
• odpowiadanie na pytania.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka:
• odgrywanie różnych ról zawodowych w zabawie;
• poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwracanie na ubiór tych osób;
• spacerowanie w pobliżu przedszkola.
Językowa aktywność dziecka:
• uważne słuchanie rozmówcy;
• maszerowanie w rytmie muzyki lub rytmie wystukiwanym na bębenku;
• rozpoznawanie sztucznie otrzymywanych dźwięków, np. poprzez pocieranie, gniecenie różnych rodzajów papieru lub stukanie przedmiotami;
• wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
• swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych;
• słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
• powtarzanie krótkich rymowanek;
• wypowiadanie się prostymi zdaniami.
Artystyczna aktywność dziecka:
• słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela;
• nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu;
• uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych;
• rytmiczne poruszanie się przy muzyce;
• reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
• tworzenie galerii prac plastycznych dzieci;
• naśladowanie ruchów, gestów, głosów ludzi, zwierząt;
• rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej;
• budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg);
• uczestniczenie w zabawach naśladowczych;
• uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych;
• nazywanie barw podstawowych (czerwona, niebieska, żółta).
Aktywność poznawcza:
• podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci;
• wykorzystywanie w zabawach różnych zabawek, przedmiotów;
• rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu;
• powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem;
• nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają;
• liczenie palców, przedmiotów itp.;
• używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki;
• określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
• obserwowanie w sposób bezpośredni zmiana zachodzących w przyrodzie.
Wiosna na wsi |
||
01.04 |
Zwierzęce ploteczki |
I.5, II.3, III.1 III.3, IV.8 II.1, II.2, II.4, II.6 IV.7 III.9, IV.2, IV.3, IV.5, III.8, IV.19 II.9, III.2, IV.1, IV.19 I.6, III.1, III.5 I.1, I. 2, I.3 |
02.04 |
Kto mieszka w zwierzęcej zagrodzie? |
I.5, II.8, III.8 II.1, II.2, II.4, II.6 IV.5, IV.18 IV.20 III.5, IV.7 IV.2, IV.5 I.6, III.1 I.1, I.2, I.3
|
03.04 |
Wiosenne prace na wsi |
I.5, II.3, III.1 II.1, II.2, II.4, II.6 IV.2, IV.9 III.2, IV.7 IV.2 IV.6, IV.9 III.5, IV.2, IV.5 I.6, III.5 I.1, I. 2, I.3 |
04.04 |
Skąd mamy te produkty? |
I.5, II.3, III.1 II.1, II.2, II.4, II.6 IV.5, IV.9 I.8 III.9, IV.7 III.8, IV.7 IV.8, IV.12 IV.2, IV.5 I.6, III.5 I.1, I. 2, I.3 |
Wielkanoc |
||
07.04 |
Zwyczaje wielkanocne |
I.5, II.3, III.1 II.1, II.2, II.4, II.6 IV.2, IV.5 IV.1 III.8, IV.12, IV.15 III.9, IV.18 IV.7 IV.1III.5 I.6I.1, I.2, I.3 |
08.04 |
Świąteczny koszyczek |
I.5, II.3, III.1 II.1, II.2, II.4, II.6 IV.2, IV.7, IV.9 III.8, IV.15 III.9, IV.18 III.4, III.5, III.8 I.6, III.1, III.5 I.1, I. 2, I.3 |
09.04 |
Wielkanocna przygoda |
I.5, II.3, III.1 II.1, II.2, II.4, II.6 IV.1,IV.2, IV.9, III.11, III.2, IV.7 III.5, III.6, III.7, IV.2 IV.5 I.6, I.1, I. 2, I.3 |
10.04 |
Żarty, żarciki |
I.5, II.3, III.1 II.1, II.2, II.4, II.6, IV.13 I.8 III.9, IV.2, IV.13 IV.7 IV.1, IV.11 IV.5 I.6, III.1, III.5 I.1, I. 2, I.3 |
11.04 |
Śmigus-dyngus |
II.3, III.1 II.1, II.2, II.4, II.6 IV.2, IV.5 IV.1 III.8, IV.12, IV.15 III.9, IV.18 IV.7 IV.1III.5 I.6I.1, I.2, I.3 |
Dbamy o przyrodę |
||
14.04 |
Jak możemy dbać o Ziemię? |
I.5, IV.7 II.1, II.2, II.4, II.6 IV.5, III.6, IV.2, IV.5 III.5 IV.1 III.1, IV.2, IV.5 I.6, III.1, I.1, I. 2, I.3 |
15.04 |
Nasze rady na odpady |
I.5, IV.7 II.1, II.2, II.4, II.6 IV.9 IV.5, IV.12, IV.15 III.5 IV.7 I.7, IV.1 III.1, IV.2, IV.5 I.1, I. 2, I.3 |
16.04 |
Przyjaciele przyrody |
I.5, IV.7 II.1, II.2, II.4, II.6 IV.2, IV.9 III.5 I.6, III.1, IV.11 IV.12 III.1, IV.2, IV.5 I.6, III.1, III.5 I.1, I. 2, I.3 |
17.04 |
Ekoplaneta |
I.5, III.4, IV.2 II.1, II.2, II.4, II.6 IV.12, IV.15 I.7, IV.1, IV.8 IV.7 III.5 IV.1 III.5, IV.2, IV.5 IV.9 I.6, III.1 I.1, I.2, I.3 |
18.04 |
Dzień Ziemi przygotowania |
I.5, III.4, IV.2 II.1, II.2, II.4, II.6 IV.12, IV.15 I.7, IV.1, IV.8 IV.7 III.5 IV.1 III.5, IV.2, IV.5 IV.9 I.6, III.1 I.1, I.2, I.3 |
Polska moja ojczyzna |
||
21.02 |
Moja miejscowość, mój region |
I.5, II.3, III.1II.1, II.2, II.4, II.6 IV.2 IV.7 III.9, IV.1, IV.2, IV.5, IV.9 III.8, III.9, IV.1, IV.7, IV.1, IV.7 III.5, IV.2, IV.5 I.6, III.1 I.1, I.2, I.3 |
22.04 |
Legendy warszawskie |
I.5, III.5, III.8 II.1, II.2, II.4, II.6 II.8 IV.5, IV.13 IV.7 IV.8 III.1, IV.2, IV.5 I.6, III.1, III.5 I.1, I. 2, I.3 |
23.04 |
Legendy polskie- Lech, Czech i Prus |
I.5, II.3, III.1II.1, II.2, II.4, II.6 IV.2 IV.7 III.9, IV.1, IV.2, IV.5, IV.9 III.8, III.9, IV.1, IV.7, IV.1, IV.7 III.5, IV.2, IV.5 I.6, III.1 I.1, I.2, I.3 |
24.04 |
Mieszkamy w Europie |
I.5, III.8 II.1, II.2, II.4, II.6 IV.13I.8 IV.7 IV.1 I.6, III.1, III.5, IV.11 IV.2, IV.5 I.6, III.1, III.5 I.1, I. 2, I.3 |
25.04 |
Dzień Flagi Rzeczpospolitej Polskiej |
I.5, II.3, III.1II.1, II.2, II.4, II.6 IV.2 IV.7 III.9, IV.1, IV.2, IV.5, IV.9 III.8, III.9, IV.1, IV.7, IV.1, IV.7 III.5, IV.2, IV.5 I.6, III.1 I.1, I.2, I.3 |
28.04 |
Symbole narodowe- flaga i godło |
I.5, II.3, III.1II.1, II.2, II.4, II.6 IV.2 IV.7 III.9, IV.1, IV.2, IV.5, IV.9 III.8, III.9, IV.1, IV.7, IV.1, IV.7 III.5, IV.2, IV.5 I.6, III.1 I.1, I.2, I.3 |
29.04 |
Hymn Rzeczypospolitej Polskiej |
I.5, II.3, III.1II.1, II.2, II.4, II.6 IV.2 IV.7 III.9, IV.1, IV.2, IV.5, IV.9 III.8, III.9, IV.1, IV.7, IV.1, IV.7 III.5, IV.2, IV.5 I.6, III.1 I.1, I.2, I.3 |
30.04 |
Wiwat Maj! |
I.5, II.3, III.1II.1, II.2, II.4, II.6 IV.2 IV.7 III.9, IV.1, IV.2, IV.5, IV.9 III.8, III.9, IV.1, IV.7, IV.1, IV.7 III.5, IV.2, IV.5 I.6, III.1 I.1, I.2, I.3 |
Program wychowania przedszkolnego, Grupa MAC S.A. 2020 (s. 41–45, 50, 52, 53, 56, 59, 60, 65, 66, 71, 73, 74).
Marzec 2025
Opracowała: Anna Eysmont
Tematyka kompleksowa
- Zwierzęta sprzed milionów lat.
- Pogoda marcowa.
- Wiosno, ach to Ty.
- Mamy różne charaktery.
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka:
- zakładanie ubrań, butów;
- korzystanie z własnych zmysłów: rozpoznawanie smaku, zapachu, słyszanych dźwięków, rozpoznawanie za pomocą wzroku, dotyku;
- korzystanie z toalety;
- spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem;
- udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie.
Językowa aktywność dziecka:
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
- nabywanie sprawności manualnej (poprzez wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie prostych kształtów z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru);
- nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.
Artystyczna aktywność dziecka:
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych;
- budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg);
- reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka:
- uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
- niehałasowanie przy osobach chorych, starszych;
- naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt;
- przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka:
- rozumienie znaczenia estetycznego urządzenia wnętrz, w których się przebywa;
- podejmowanie prób wspólnych zabaw.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka:
- uczestniczenie we wspólnych zabawach,
- pełnienie ról społecznych (członkowie rodziny), np. w toku zabaw tematycznych;
- stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy);
- dzielenie się swoimi przeżyciami;
- odpowiadanie na pytania.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka:
- odgrywanie różnych ról zawodowych w zabawie;
- poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwracanie na ubiór tych osób;
- spacerowanie w pobliżu przedszkola.
Językowa aktywność dziecka:
- uważne słuchanie rozmówcy;
- maszerowanie w rytmie muzyki lub rytmie wystukiwanym na bębenku;
- rozpoznawanie sztucznie otrzymywanych dźwięków, np. poprzez pocieranie, gniecenie różnych rodzajów papieru lub stukanie przedmiotami;
- wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
- swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych;
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
- powtarzanie krótkich rymowanek;
- wypowiadanie się prostymi zdaniami.
Artystyczna aktywność dziecka:
- słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela;
- nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu;
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych;
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce;
- tworzenie galerii prac plastycznych dzieci;
- naśladowanie ruchów, gestów, głosów ludzi, zwierząt;
- rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej;
- budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg);
- uczestniczenie w zabawach naśladowczych;
- uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych.
Aktywność poznawcza:
- podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci;
- wykorzystywanie w zabawach różnych zabawek, przedmiotów;
- rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu;
- powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem;
- nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają;
- liczenie palców, przedmiotów itp.;
- używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki;
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną , np. topnienie śniegu, powracające pierwsze ptaki (bociany), pojawiające się pierwsze kwiaty (krokusy)
- obserwowanie w sposób bezpośredni zmiana zachodzących w przyrodzie.
Zwierzęta sprzed milionów lat |
||
03.03 |
Dini…dnio…dinozaury |
I.5, II.3, III.1 II.1, II.2, II.4, II.6 III.9, IV.1, IV.2, IV.5 III.8, iV.7 V.1, IV.2, IV.19 I.6, III.1, III.5 |
04.03 |
Prehistoryczne stwory |
I.5, II.3, III.1 II.1, II.2, II.4, II.6 III.9, IV.1, IV.2, IV.5 III.8, iV.7 V.1, IV.2, IV.19 I.6, III.1, III.5 |
05.03 |
Milion lat temu |
I.5, II.3, III.1 II.1, II.2, II.4, II.6 IV.2, IV.9 III.2, IV.7 IV.2 IV.6, IV.9 III.5, IV.2, IV.5 I.6, III.5 I.1, I. 2, I.3 |
06.03 |
Epoka lodowcowa |
I.5, II.3, III.1 II.1, II.2, II.4, II.6 III.9, IV.1, IV.2, IV.5 III.8, iV.7 V.1, IV.2, IV.19 I.6, III.1, III.5 |
07.03 |
Wizyta w lesie jurajskim |
I.5, II.3, III.1 II.1, II.2, II.4, II.6 IV.2, IV.5 III.2, IV.7 IV.6 IV.8, IV.12 IV.5 I.6, III.1, III.5 I.1, I. 2, I.3 |
Pogoda marcowa |
||
10.03 |
W marcu jak w garncu |
III.4, III.5, III.8 II.1, II.2, II.4, II.6 IV.7 I.5 II.8, III.8, IV.2, IV.5, IV.18 II.8, IV.5, IV.7 I.6, III.1, III.5 I.1, I. 2, I.3 |
11.03 |
Oznaki wiosny |
I.5, II.3, III.1 II.1, II.2, II.4, II.6 IV.2, IV.7, IV.9 III.8, IV.15 III.9, IV.18 III.4, III.5, III.8 I.6, III.1, III.5 I.1, I. 2, I.3 |
12.03 |
Zielony ogródek |
III.4, III.5, III.8 II.1, II.2, II.4, II.6 IV.7 I.5 II.8, III.8, IV.2, IV.5, IV.18 II.8, IV.5, IV.7 I.6, III.1, III.5 I.1, I. 2, I.3 |
13.03 |
Co tonie? Co pływa? |
III.4, III.5, III.8 II.1, II.2, II.4, II.6 IV.5, IV.18 I.5, II.8, III.5 III.1, IV.2, IV.5 I.6, III.1, III.5 I.1, I. 2, I.3 |
14.03 |
Jakie ubrania nosimy w marcu? |
III.4, III.5, III.8 II.1, II.2, II.4, II.6 IV.7 I.5 II.8, III.8, IV.2, IV.5, IV.18 II.8, IV.5, IV.7 I.6, III.1, III.5 I.1, I. 2, I.3 |
Wiosno, ach to Ty? |
||
17.03 |
Powroty ptaków |
I.5 II.1, II.2, II.4, II.6 IV.2, IV.5, IV.9, IV.18 III.6, IV.2, IV.18 III.5 IV.7 IV.8 III.5, IV.2, IV.5 I.6, III.1, III.5 I.1, I.2, I.3 |
18.03 |
Wiosenna matematyka |
I.5, IV.7 II.1, II.2, II.4, II.6 IV.9 IV.5, IV.12, IV.15 III.5 IV.7 I.7, IV.1 III.1, IV.2, IV.5 I.1, I. 2, I.3 |
19.03 |
Wiosno ach to Ty |
I.5 II.1, II.2, II.4, II.6 IV.18 IV.5, IV.12, IV.15 III.5 IV.7 IV.15 IV.2, IV.5 I.6, III.1, III.5 I.1, I.2, I.3 |
20.03 |
Obieg wody w przyrodzie |
I.5, IV.7 II.1, II.2, II.4, II.6 IV.5, III.6, IV.2, IV.5 III.5 IV.1 III.1, IV.2, IV.5 I.6, III.1, I.1, I. 2, I.3 |
21.03 |
Kolory wiosny |
I.5 II.1, II.2, II.4, II.6 IV.2, IV.5, IV.9, IV.18 III.6, IV.2, IV.18 III.5 IV.7 IV.8 III.5, IV.2, IV.5 I.6, III.1, III.5 I.1, I.2, I.3 |
Mamy różne charaktery |
||
24.03 |
Nasze emocje |
I.5, II.3, III.1 II.1, II.2, II.4, II.6, II.2, II.4, II.6, IV.7 IV.2, IV.5 III.8, III.9 II.9, III.2, IV.1, IV.19 III.5, IV.2, IV.5 I.6, III.1, III.5 I.1, I.2, I.3 |
25.03 |
Nasze wartości |
I.5, II.3, III.1 II.1, II.2, II.4, II.6, II.2, II.4, II.6, IV.7 IV.2, IV.5 III.8, III.9 II.9, III.2, IV.1, IV.19 III.5, IV.2, IV.5 I.6, III.1, III.5 |
26.03 |
Zachowania pozytywne i negatywne |
I.5, II.3, III.1 II.1, II.2, II.4, II.6, II.2, II.4, II.6, IV.7 IV.2, IV.5 III.8, III.9 II.9, III.2, IV.1, IV.19 III.5, IV.2, III.1, III.5 I.1, I.2, I.3 |
27.03 |
Co jest Nasze dobre uczynki |
I.5, II.3, III.1 II.1, II.2, II.4, II.6, II.2, II.4, II.6, IV.7 IV.2, IV.5 III.8, III.9 II.9, III.2, IV.1, IV.19 III.5, IV.2, IV.5 I.6, III.1, III.5 I.1, I.2, I.3 |
28.03 |
Przyjacielskie stworki |
I.5, II.3, III.1 II.1, II.2, II.4, II.6, II.2, II.4, II.6, IV.7 IV.5 III.8, III.9 II.9, III.2, IV.1, IV.19 III.5, IV.2, IV.5 I.6, III.1, III.5 I.1, I.2, I.3 |
31.03 |
Jak wyglądają emocje? |
I.5, II.3, III.1 II.1, II.6, II.2, II.4, II.6, IV.7 IV.2, IV.5 III.8, III.9 II.9, III.2, IV.1, IV.19 III.5, IV.2, IV.5 I.6, III.1, III.5 I.1, I.2, I.3 |
Program wychowania przedszkolnego, Grupa MAC S.A. 2020 (s. 41–45, 50, 52, 53, 56, 59, 60, 65, 66, 71, 73, 74).
Stron 1 z 4
- 1
- 2
- 3
- 4
- Następne
- Ostatnie »