Grupa II „Żabki”
Wrzesień 2025
Opracowała: Emilia Reska
Tematyka kompleksowa
- Nasza grupa
- Emocje i uczucia
- Moja droga do przedszkola
- Jesienne impresje
- Babie lato
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- Rozwijanie umiejętności samoobsługowych.
- Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.
- Usprawnianie motoryki małej.
- Rozwijanie percepcji wzrokowej.
- Rozwijanie percepcji słuchowej.
- Rozwijanie sprawności manualnej podczas wykonywania pracy plastycznej.
- Kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
- Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe.
- Rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji.
- Zapoznanie ze sposobami radzenia sobie z emocjami.
- Kształtowanie umiejętności prawidłowego zachowywania się w ruchu drogowym.
- Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania.
- Kształtowanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych.
- Reagowanie na przerwę w muzyce.
- Rozwijanie mowy i myślenia.
- Kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych.
- Kształtowanie umiejętności przeliczania.
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
- Wspomaganie rozwoju czynności umysłowych potrzebnych dzieciom do tworzenia pojęć.
- Kształtowanie wyobraźni i twórczego myślenia.
- Kształtowanie umiejętności odróżniania zdań prawdziwych od zdań fałszywych.
- Wzbogacanie wiedzy o otaczającym świecie.
- Rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych.
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią.
- rozpoznawanie drzew po liściach i owocach, nazywanie gatunków drzew, poznawanie ich budowy.
- Kształtowanie umiejętności skupienia i koncentracji uwagi na rytmach, wychwytywania powtarzających się sekwencji i kontynuowania ich.
- Nazywanie pomieszczeń w przedszkolu i osób tam pracujących.
- Zapoznanie z podstawowymi zasadami ruchu drogowego.
- Kształtowanie właściwych nawyków w zakresie prawidłowego, bezpiecznego uczestniczenia w ruchu drogowym.
- Poznanie symboli wybranych znaków drogowych i ich znaczenia dla bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego (pieszych i kierowców)
- Poznanie i utrwalenie znajomości numerów telefonów alarmowych
- Poznanie pojazdów uprzywilejowanych i roli, jaką pełnią w niesieniu pomocy potrzebującym.
- Rozwijanie umiejętności udzielania pierwszej pomocy.
Data |
Temat dnia |
Podstawa programowa |
|
Temat kompleksowy: Nasza grupa |
||
|
01.09 |
Jak masz na imię? |
IV 7, I 5, I 9, III 5, III 8, I 1, I 2, I 5, IV 2, IV 7 |
|
02.09 |
Jakie jest nasze przedszkole |
IV 2, IV 5, I 6, I 9, III 5, III 8, I 1, I 2, I 3, IV 14, IV 7, III 9, |
|
03.09 |
W co można się bawić w ogrodzie przedszkolnym? |
III 6, III 8, IV 2, IV 5, I 5, III 5, III 8, I 9, I 8, I 4, IV 7, |
|
04.09
|
Co to znaczy być dobrym kolegą/ dobrą koleżanką? |
IV 1, IV 2, IV 12, I 5, I 9, III5, I 3, III 8, III 9, IV 5, IV 7, I 4 |
|
05.09 |
Co potrafię? |
I 9, IV 1, IV 9, I 5, I 8, III 8, I 1, I 2, I 3, IV 2, IV 7, I 9 |
|
Temat kompleksowy: Emocje i uczucia |
||
|
08.09 |
Jak muzyka maluje emocje? |
I 5, IV 2, IV 5, IV 7, I 2, III 5, III 8, I 9, IV 3, I 1, I 2, IV 19 |
|
09.09 |
Skąd się biorą nasze humorki? |
II 1, II 2, II 3, III 8, IV 2, IV 5, III5, III 8, IV 7, I 9, I 6, III 9, |
|
10.09 |
Jak wygląda złość? |
II 1, II 4, III 8, IV 2, IV 5, III 5, I 5, I 3, IV 7, I 9, I 4, |
|
11.09 |
Jak wygląda radość? |
III 8, IV 12, IV 15, I 2, I 5, III 5, III 8, IV 8, IV 19, I 6, III 9 |
|
12.09 |
Czy zabawki mają uczucia? |
III 8, IV 1, IV 5, I 5, III 5, IV 7, IV 19, IV 2, III 9, IV 2, I 3 |
|
Temat kompleksowy: Moja droga do przedszkola |
||
|
15.09
|
Ruch uliczny |
II 1, IV 2, IV 5, III 8, IV 1, I 5, III 5, IV 7, I 6, III 1, IV 9 |
|
16.09 |
Wszędzie są koła |
II 1, IV 2, IV 5, IV 12, IV 15, III 5, I 5, IV 7, IV 9, IV 8, II 4, II 6, IV 1 |
|
17.09 |
Znaki drogowe |
IV 7, I 5, III 3, IV 2, IV 6, IV 9, I 7, IV 8, III 5, IV 1, III 1, |
|
18.09 |
Numery alarmowe |
I 8, I 5, III 3, IV 7, IV 2, IV 9, IV 20, IV 6, IV 8, I 6, III 1 |
|
19.09 |
Pierwsza pomoc |
IV 9, I 5, III 3, IV 7, II 2, II 9, IV 2, III 5, IV 1, IV 2, IV 9, I 6, III 1 |
|
Temat kompleksowy: Jesienne impresje |
||
|
22.09 |
Jaka jest jesień? |
IV 7, I 5, III 5, III 8, I 6, IV 19, I 1, I 2, I 3, IV 2, IV 5, IV 3, I 9 |
|
23.09 |
Jak przedszkolaki witają jesień? |
I 1, I 5, III 1, III 2, III 3, III 5, IV 2, IV 9, IV 18, I 2, III 4, III 8, IV 7 |
|
24.09 |
W co się bawić jesienią? |
I 1, III 1, III 2, III 3, IV 18, III 5, III 8, IV 7, I 6, I 7, IV 5, |
|
25.09 |
Jak spadają liście z drzew? |
I 5, IV 7. IV 12, IV 15, I 9, III 8, IV 7, I 6, III 4, IV 8, I 3 |
|
26.09 |
Czym przyjechała do nas Pani Jesień? |
I 9, III 8, IV 1, IV 2, IV 7, IV 8, I 2, I 5, III 5, I 6, IV 3, IV 5 |
|
Temat kompleksowy: Babie lato |
||
|
29.09 |
Jak brzmi jesienna muzyka |
I 5, III 8, IV 5, IV 7, I 2, III 5, III 8, I 9, IV 19, IV 2, |
|
30.09 |
Co to jest babie lato? |
I 7, III 8, IV 2, IV 5, IV 7, IV 9, I 2, I 5, III 5, IV 14, I 9, IV 9 |