Grupa II „Żabki”

Wrzesień 2025

Opracowała: Emilia Reska

Tematyka kompleksowa

  1. Nasza grupa
  2. Emocje i uczucia
  3. Moja droga do przedszkola
  4. Jesienne impresje
  5. Babie lato

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • Rozwijanie umiejętności samoobsługowych.
  • Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem.
  • Usprawnianie motoryki małej.
  • Rozwijanie percepcji wzrokowej.
  • Rozwijanie percepcji słuchowej.
  • Rozwijanie sprawności manualnej podczas wykonywania pracy plastycznej.
  • Kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
  • Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe.
  • Rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji.
  • Zapoznanie ze sposobami radzenia sobie z emocjami.
  • Kształtowanie umiejętności prawidłowego zachowywania się w ruchu drogowym.
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania.
  • Kształtowanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych.
  • Reagowanie na przerwę w muzyce.
  • Rozwijanie mowy i myślenia.
  • Kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych.
  • Kształtowanie umiejętności przeliczania.
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
  • Wspomaganie rozwoju czynności umysłowych potrzebnych dzieciom do tworzenia pojęć.
  • Kształtowanie wyobraźni i twórczego myślenia.
  • Kształtowanie umiejętności odróżniania zdań prawdziwych od zdań fałszywych.
  • Wzbogacanie wiedzy o otaczającym świecie.
  • Rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych.
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią.
  • rozpoznawanie drzew po liściach i owocach, nazywanie gatunków drzew, poznawanie ich budowy.
  • Kształtowanie umiejętności skupienia i koncentracji uwagi na rytmach, wychwytywania powtarzających się sekwencji i kontynuowania ich.
  • Nazywanie pomieszczeń w przedszkolu i osób tam pracujących.
  • Zapoznanie z podstawowymi zasadami ruchu drogowego.
  • Kształtowanie właściwych nawyków w zakresie prawidłowego, bezpiecznego uczestniczenia w ruchu drogowym.
  • Poznanie symboli wybranych znaków drogowych i ich znaczenia dla bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego (pieszych i kierowców)
  • Poznanie i utrwalenie znajomości numerów telefonów alarmowych
  • Poznanie pojazdów uprzywilejowanych i roli, jaką pełnią w niesieniu pomocy potrzebującym.
  • Rozwijanie umiejętności udzielania pierwszej pomocy.


Data

Temat dnia

Podstawa programowa

Temat kompleksowy: Nasza grupa

01.09

Jak masz na imię?

IV 7, I 5, I 9, III 5, III 8, I 1, I 2, I 5, IV 2, IV 7

02.09

Jakie jest nasze przedszkole

IV 2, IV 5, I 6, I 9, III 5, III 8, I 1, I 2, I 3, IV 14, IV 7, III 9,

03.09

W co można się bawić w ogrodzie przedszkolnym?

III 6, III 8, IV 2, IV 5, I 5, III 5, III 8, I 9, I 8, I 4, IV 7,

04.09

 

Co to znaczy być dobrym kolegą/ dobrą koleżanką?

IV 1, IV 2, IV 12, I 5, I 9, III5, I 3, III 8, III 9, IV 5, IV 7, I 4

05.09

Co potrafię?

I 9, IV 1, IV 9, I 5, I 8, III 8, I 1, I 2, I 3, IV 2, IV 7, I 9

Temat kompleksowy: Emocje i uczucia

08.09

Jak muzyka maluje emocje?

I 5, IV 2, IV 5, IV 7, I 2, III 5, III 8, I 9, IV 3, I 1, I 2, IV 19

09.09

Skąd się biorą nasze humorki?

II 1, II 2, II 3, III 8, IV 2, IV 5, III5, III 8, IV 7, I 9, I 6, III 9,

10.09

Jak wygląda złość?

II 1, II 4, III 8, IV 2, IV 5, III 5, I 5, I 3, IV 7, I 9, I 4,

11.09

Jak wygląda radość?

III 8, IV 12, IV 15, I 2, I 5, III 5, III 8, IV 8, IV 19, I 6, III 9

12.09

Czy zabawki mają uczucia?

III 8, IV 1, IV 5, I 5, III 5, IV 7, IV 19, IV 2, III 9, IV 2, I 3

Temat kompleksowy: Moja droga do przedszkola

15.09

 

Ruch uliczny

II 1, IV 2,  IV 5, III 8, IV 1, I 5, III 5, IV 7, I 6, III 1, IV 9

16.09

Wszędzie są koła

II 1, IV 2, IV 5, IV 12, IV 15, III 5, I 5, IV 7, IV 9, IV 8, II 4, II 6, IV 1

17.09

Znaki drogowe

IV 7, I 5, III 3, IV 2, IV 6, IV 9, I 7, IV 8, III 5, IV 1, III 1,

18.09

Numery alarmowe

I 8, I 5, III 3, IV 7, IV 2, IV 9, IV 20, IV 6, IV 8, I 6, III 1

19.09

Pierwsza pomoc

IV 9, I 5, III 3, IV 7, II 2, II 9, IV 2, III 5, IV 1, IV 2, IV 9, I 6, III 1

Temat kompleksowy: Jesienne impresje

22.09

Jaka jest jesień?

IV 7, I 5, III 5, III 8, I 6, IV 19, I 1, I 2, I 3, IV 2, IV 5, IV 3, I 9

23.09

Jak przedszkolaki witają jesień?

I 1, I 5, III 1, III 2, III 3, III 5, IV 2, IV 9, IV 18, I 2, III 4, III 8, IV 7

24.09

W co się bawić jesienią?

I 1, III 1, III 2, III 3, IV 18, III 5, III 8, IV 7, I 6, I 7, IV 5,

25.09

Jak spadają liście z drzew?

I 5, IV 7. IV 12, IV 15, I 9, III 8, IV 7, I 6, III 4, IV 8, I 3

26.09

Czym przyjechała do nas Pani Jesień?

I 9, III 8, IV 1, IV 2, IV 7, IV 8, I 2, I 5, III 5, I 6, IV 3, IV 5

Temat kompleksowy: Babie lato

29.09

Jak brzmi jesienna muzyka

I 5, III 8, IV 5, IV 7, I 2, III 5, III 8, I 9, IV 19, IV 2,

30.09

Co to jest babie lato?

I 7, III 8, IV 2, IV 5, IV 7, IV 9, I 2, I 5, III 5, IV 14, I 9, IV 9


UWAGA. Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawienia przeglądarki internetowej oznacza Państwa zgodę na używanie plików cookies. Więcej...