
Grupa II „Jeżyki”
Wychowawcy
mgr Monika Śmigrodzka
mgr Krystyna Olszewska
Pomoc nauczyciela
Krystyna Niedziałek
Woźna
Izabela Kania
Czerwiec 2022 r.
Opracowała: Monika Śmigrodzka
Tematyka kompleksowa
- Wszystkie dzieci są nasze
- Niby tacy sami, a jednak inni
- Na moim podwórku
- Zbliżają się wakacje
- Pożegnania nadszedł czas
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- dostrzeganie różnic i podobieństwa między ludźmi innej narodowości,
- kształtowanie pozytywnego stosunku do ludzi o odmiennym wyglądzie oraz odmiennej kulturze,
- budowanie wrażliwości emocjonalnej: rozwijanie uczuć empatii,
- kształtowanie postawy tolerancji,
- wzmocnienie własnej wartości,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- rozwijanie mowy - wypowiadanie się na temat swojego podwórka,
- rozwijanie umiejętności matematycznych,
- rozwijanie zwinności,
- zachęcenie do interesowania się przyrodą,
- umuzykalnianie dzieci,
- zwracanie dzieciom uwagi na zastosowanie zasad ograniczonego zaufania wobec nieznajomych,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie aktywności twórczej,
- poznawanie wybranych miejsc w Polsce,
- zapoznanie z różnymi środkami lokomocji i ich zastosowaniem,
- utrwalenie określeń dotyczących ułożenia przedmiotów w przestrzeni,
- rozwijanie umiejętności mierzenia,
- utrwalanie stosowania określeń: najwięcej, najmniej,
- utrwalenie zasad bezpiecznego zachowania nad wodą,
- ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy,
- utrwalanie zasad bezpiecznego zachowania się w różnych miejscach,
- utrwalenie numerów alarmowych.
Wiersze i piosenki
Podwórko
sł. Jadwiga Koczanowska
Na naszym podwórku
wspaniała zabawa,
jest ławka, huśtawka
i zielona trawa.
Jest piasek, łopatka
i wiele foremek,
są piłki, skakanki,
czerwony rowerek.
Tutaj się bawimy,
zapraszamy gości,
bo wspólna zabawa
to mnóstwo radości.
Pożegnanie
Minął roczek szkolny,
na wakacje nadszedł czas.
Pożegnać przedszkole
winien każdy z nas.
Żegnamy was misie,
i lalki w wózeczkach,
samochody, książki,
kredki w pudełeczkach.
Żegnamy, żegnamy,
na wakacje czas.
A gdy się już skończą —
wróci każdy z nas.
Maj 2022 r.
Opracowała: Krystyna Olszewska
Tematyka kompleksowa
- Łąka wiosną
- Wiosna na wsi
- Znam różne zawody
- Moi rodzice
- Zabawy na łące
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- poznawanie wybranych owadów, np. pszczół, mrówek.
- obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów.
- poznawanie wybranych dorosłych i młodych zwierząt hodowanych na wsi,
- poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, wychodzenia na spacer,
- naśladowanie sposobów poruszania się zwierząt hodowanych i ich głosów.
- wymienianie i nazywanie wybranych zawodów,
- odgrywanie różnych ról zawodowych w zabawie,
- nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np.: mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek,
- pełnienie ról społecznych (członkowie rodziny), np. w toku zabaw tematycznych.
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- doskonalenie wrażliwości zmysłowej w trakcie różnych działań,
- rozwijanie wyobraźni dzieci,
- poszerzenie kompetencji językowych,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie wyobraźni.
- rozwijanie percepcji słuchowej,
- zachęcenie do ćwiczeń z różnymi przyborami,
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
- rozwijanie koncentracji uwagi,
- rozwijanie kreatywnego myślenia
Wiersze i piosenki
Zawody
sł. Bożena Forma
Różne są zawody:
ekspedientka, lekarz,
listonosz, fryzjer,
sekretarka, piekarz.
Mama jest śpiewaczką,
a tato pilotem —
wiezie pasażerów
szybkim samolotem.
Babcia jest krawcową,
a strażakiem dziadek,
karetką pogotowia
jeździ wujek Tadek.
A kim ja zostanę?
Kierowcą rajdowym,
spikerem, piekarzem
lub posterunkowym.
Jesteśmy razem
sł. Barbara Szelągowska
Zakwitły maki w ogrodzie.
Mamie je podaruję.
A siostra zrobi laurkę –
sama ją namaluje.
Ja tacie umyję samochód
i zrobię to razem z bratem.
Sam raczej bym nie dał rady
obydwaj kochamy tatę!
Każdy zna takie słowo,
ważne dla córki, dla syna.
Oznacza miłość, wspólnotę...
Jakie to słowo?
RODZINA!