Grupa II „Jeżyki”

Wychowawcy
mgr Monika Śmigrodzka
mgr Krystyna Olszewska

Pomoc nauczyciela
Krystyna Niedziałek

Woźna
Izabela Kania

Czerwiec 2022 r.

Opracowała: Monika Śmigrodzka


Tematyka kompleksowa

  1. Wszystkie dzieci są nasze
  2. Niby tacy sami, a jednak inni
  3. Na moim podwórku
  4. Zbliżają się wakacje
  5. Pożegnania nadszedł czas

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • dostrzeganie różnic i podobieństwa między ludźmi innej narodowości,
  • kształtowanie pozytywnego stosunku do ludzi o odmiennym wyglądzie oraz odmiennej kulturze,
  • budowanie wrażliwości emocjonalnej: rozwijanie uczuć empatii,
  • kształtowanie postawy tolerancji,
  • wzmocnienie własnej wartości,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie mowy - wypowiadanie się na temat swojego podwórka,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • rozwijanie zwinności,
  • zachęcenie do interesowania się przyrodą,
  • umuzykalnianie dzieci,
  • zwracanie dzieciom uwagi na zastosowanie zasad ograniczonego zaufania wobec nieznajomych,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie aktywności twórczej,
  • poznawanie wybranych miejsc w Polsce,
  • zapoznanie z różnymi środkami lokomocji i ich zastosowaniem,
  •  utrwalenie określeń dotyczących ułożenia przedmiotów w przestrzeni,
  • rozwijanie umiejętności mierzenia,
  • utrwalanie stosowania określeń: najwięcej, najmniej,
  • utrwalenie zasad bezpiecznego zachowania nad wodą,
  • ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy,
  • utrwalanie zasad bezpiecznego zachowania się w różnych miejscach,
  • utrwalenie numerów alarmowych.

Wiersze i piosenki

Podwórko

sł. Jadwiga Koczanowska

Na naszym podwórku
wspaniała zabawa,
jest ławka, huśtawka
i zielona trawa.
Jest piasek, łopatka
i wiele foremek,
są piłki, skakanki,
czerwony rowerek.
Tutaj się bawimy,
zapraszamy gości,
bo wspólna zabawa
to mnóstwo radości.

Pożegnanie

Minął roczek szkolny,
na wakacje nadszedł czas.
Pożegnać przedszkole
winien każdy z nas.
Żegnamy was misie,
i lalki w wózeczkach,
samochody, książki,
kredki w pudełeczkach.
Żegnamy, żegnamy,
na wakacje czas.
A gdy się już skończą —
wróci każdy z nas.


Maj 2022 r.

Opracowała: Krystyna Olszewska


Tematyka kompleksowa

  1. Łąka wiosną  
  2. Wiosna na wsi
  3. Znam różne zawody
  4. Moi rodzice
  5. Zabawy na łące

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • poznawanie wybranych owadów, np. pszczół, mrówek.
  • obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów.
  • poznawanie wybranych dorosłych i młodych zwierząt hodowanych na wsi,
  • poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, wychodzenia na spacer,
  • naśladowanie sposobów poruszania się zwierząt hodowanych i ich głosów.
  • wymienianie i nazywanie wybranych zawodów,
  • odgrywanie różnych ról zawodowych w zabawie,
  • nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np.: mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek,
  • pełnienie ról społecznych (członkowie rodziny), np. w toku zabaw tematycznych.  
  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,  
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • doskonalenie wrażliwości zmysłowej w trakcie różnych działań,  
  • rozwijanie wyobraźni dzieci,  
  • poszerzenie kompetencji językowych,
  •  rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie wyobraźni.
  • rozwijanie percepcji słuchowej,
  • zachęcenie do ćwiczeń z różnymi przyborami, 
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,   
  • rozwijanie koncentracji uwagi,
  • rozwijanie kreatywnego myślenia

Wiersze i piosenki

Zawody

sł. Bożena Forma

Różne są zawody:
ekspedientka, lekarz,
listonosz, fryzjer,
sekretarka, piekarz.

Mama jest śpiewaczką,
a tato pilotem —
wiezie pasażerów
szybkim samolotem.

Babcia jest krawcową,
a strażakiem dziadek,
karetką pogotowia
jeździ wujek Tadek.

A kim ja zostanę?
Kierowcą rajdowym,
spikerem, piekarzem
lub posterunkowym.

Jesteśmy razem

sł. Barbara Szelągowska

Zakwitły maki w ogrodzie.
Mamie je podaruję.
A siostra zrobi laurkę –
sama ją namaluje.
Ja tacie umyję samochód
i zrobię to razem z bratem.
Sam raczej bym nie dał rady
obydwaj kochamy tatę!
Każdy zna takie słowo,
ważne dla córki, dla syna.
Oznacza miłość, wspólnotę...
Jakie to słowo?
RODZINA!



Stron 1 z 7

UWAGA. Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawienia przeglądarki internetowej oznacza Państwa zgodę na używanie plików cookies. Więcej...