Grupa II „Rybki”
Luty 2025
Opracowała: Ewa Orszulak
Tematyka kompleksowa
- Bajki, baśnie, bajeczki
- Wspaniałe zabawy na śniegu
- Tajemnice kosmosu
- W dziecięcym laboratorium
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- poznawanie wybranych wartości (prawdomówność),
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji,
- rozwijanie umiejętności skupiania i utrzymywania uwagi na określo-nym zadaniu,
- układanie kompozycji z figur geometrycznych,
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu,
- układanie obrazków według kolejności zdarzeń,
- dostarczanie wiadomości na temat Układu Słonecznego,
- rozbudzanie wyobraźni przestrzennej i kreatywności,
- rozwijanie postawy badawczej,
- rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- rozwijanie umiejętności współpracy,
- poznawanie ciekawostek związanych z kosmosem.
- zachęcanie do udzielania pomocy osobom potrzebującym.
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie.
- nabywanie sprawności manualnej (poprzez wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie prostych kształtów z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru);
Piosenki i wiersze
„Baśnie”
1. Baśni słuchają dzieci
i dorośli też lubią baśnie.
Każdy chętnie posłucha
pięknej baśni, zanim zaśnie.
2. W baśniach mieszkają wróżki,
dobre elfy i czarodzieje,
w baśniach z pomocą przyjdą
zawsze wierni przyjaciele.
3. Baśnie to tajemnica,
w baśniach różne cuda i dziwy,
w baśniach świat całkiem inny,
nie do końca jest prawdziwy.
„Podróż w kosmos”
1. Dziś polecimy rakietą w kosmos,
to będzie podróż niezapomniana,
bo zobaczymy gwiazdy, planety
i czarne dziury, piękne komety.
Ref.: O! Rakieta już startuje,
dużo dzieci zabrać chce.
Jeśli z nami chcesz polecieć,
to się spiesz! To się spiesz!
2. Obserwujemy Układ Słoneczny,
widzimy naszą Ziemię z oddali.
Mijamy UFO, wielkie rakiety
i latające różne pojazdy.
Ref.: O! Rakieta już startuje...
„Nie wolno!”
sł. J. Koczanowska
Nawet małe dziecko dobrze o tym wie,
kto to jest znajomy, a kto obcy jest...
Ze znajomym można bawić się, rozmawiać,
ale gdy ktoś obcy, to trzeba uważać!
Nie wolno zaufać, nawet gdy ktoś mówi,
że zna mamę, tatę i bardzo nas lubi.
Nie wolno przyjmować słodyczy, podarków
lub iść z nieznajomym na spacer do parku.
Data |
Temat dnia |
Podstawa programowa. |
Temat kompleksowy: „Bajki, baśnie, bajeczki” |
||
03.02 |
Baśnie z dawnych lat |
I5,IV5,IV2,IV11,IV12,III8,IV12 IV15,III3,I8,IV9,I5,I1 |
04.02 |
Baśniowa matematyka |
I5,IV5,I7,III5,IV12,IV9,IV11,IV2,IV14,I6 |
05.02 |
Nasi ulubieńcy |
IV2,IV5,I5,IV9,IV12,IV7,I5,IV12 |
06.02 |
Skąd się biorą książki? |
I5,I8,IV5,IV2,IV11,IV12,III8,IV12 IV15,III3,I8,IV9,I5,I1 |
07.02 |
Zaczarowana książka |
III3,I5,IV6,III3,IV14,IV15 |
Temat kompleksowy: „Wspaniałe zabawy na śniegu” |
||
10.02 |
Bezpieczna zabawa zimą |
I5,IV2,IV9,IV12IV11,I5,I8, IV11,IV6,III2,IV14 |
11.02 |
W sklepie sportowym |
III3,I5,IV6,III3,IV14,IV15 |
12.02 |
Sporty i zabawy zimowe |
I.5, IV.9, IV.7, IV.10, IV.18, I.5, III.5, IV.13, I.8, IV.15, IV.8, I.6 |
13.02 |
Zimowe eksperymenty |
IV2,IV5,I5,IV9,IV12,IV7,I5,IV12, |
14.02 |
Sportowa Pani Zima |
I5,IV2,IV5,IV15,IV1,III8,IV5,I6,IV11,IV9,IV19,I7 |
Temat kompleksowy: „Tajemnice kosmosu” |
||
17.02 |
Planety |
IV.7, I.5, IV.2, IV.9, IV.5, IV.10, IV.4, IV.8, |
18.02 |
Kolorowe ufoludki |
IV.7, IV.2, I.7, I.9, IV.8, I.5, IV.9, IV.12, IV.15, I.8, |
19.02 |
Pojazdy kosmiczne |
IV.7, IV.5, I.5, IV.18, III.5, IV.10, IV.8, IV.15, I.6 |
20.02 |
Zagadki kosmosu |
I.5, IV.9, IV.7, IV.10, IV.18, I.5, III.5, IV.13, I.8, IV.15, IV.8, I.6 |
21.02 |
Przystanek Droga Mleczna |
IV.7, IV.1, I.5, IV.10, IV.1, IV.8, III.5, IV.2, I.6, |
Temat kompleksowy: „W dziecięcym laboratorium” |
||
24.02 |
Małe laboratorium |
IV.2, I.5, IV.5, IV.18, IV.4, IV.8, IV.7, I.6, |
25.02 |
Kolorowe cuda |
IV.2, I.7, I.9, IV.8, IV.18, IV.15, I.8, IV.7, I.7, I.6, |
26.02 |
Nasze eksperymenty |
IV.2, IV.5, I.5, IV.7, IV.18, IV.4, IV.8, IV.12, I.6, |
27.02 |
Co jest przyciągane przez magnes? |
I.5,IV.5,IV.2,IV.5,III.2,II.1,II.4, |
28.02 |
Kolorowy wulkan |
I.5, III.2,III.5,I.7,IV.11,IV.13.18, IV.5,IV.11,III.2.6,II.1,II.6,II.9 |
Przygotowano na podstawie Programu wychowania przedszkolnego wyd. MAC
Styczeń 2025
Opracowała: Anna Bis
Tematyka kompleksowa
- Zabawki (cd.)
- Tak mija nam czas.
- Zwierzęta zimą.
- Kim są rodzice moich rodziców?
- Fryzjer, weterynarz czy lekarz?
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie;
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce;
- reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu;
- uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem; nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu;
- przestrzeganie zasad właściwego zachowania podczas spożywania posiłków;
- bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń w sali i na placu zabaw;
- próby nazywania swoich emocji; dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi;
- określanie cech fizycznych: wzrost (w odniesieniu do innych), kolor włosów, kolor oczu;
- przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie;
- stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy);
- odpowiadanie na zadane pytania, formułowanie własnych pytań;
- oglądanie zdjęć, ilustracji, słuchanie wierszy, opowiadań; odwoływanie się do własnych obserwacji w celu zwracania uwagi na piękno naszego kraju;
- słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia;
- uważne słuchanie rozmówcy; wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu; naśladowanie zdań poprawnie formułowanych przez dorosłych;
- wypowiadanie się prostymi zdaniami;
- obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów; wyszukiwanie takich samych przedmiotów, obrazków;
- sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki;
- rozpoznawanie zapisu swojego imienia;
- poznawanie określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni;
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych;
- poznawanie różnego rodzaju zawodów i nazywanie ich;
- poznanie pór roku oraz dni w tygodniu, zasady następstwa czasu;
- wdrażanie do pielęgnowania polskich zwyczajów i tradycji, szanowania osób starszych.
Piosenki i wiersze
„Śnieg”
sł. I. Salach
Przez styczniową nockę całą
dużo śniegu napadało.
To uciecha jest dla dzieci.
Patrzcie! Z nieba puszek leci.
Zabierzemy łyżwy, sanki,
ulepimy dwa bałwanki.
Koleżanki z kolegami
będą rzucać się śnieżkami.
„Babcia i dziadek”
Babcia już od rana
pięknie podśpiewuje,
po domu się krząta,
obiadek gotuje.
Dziadziuś na zabawę
zawsze ma ochotę,
zawsze uśmiechnięty
i ma serce złote.
Dziś jest Wasze święto
Powiedzmy więc chórem:
babcia jest królową,
a nasz dziadek królem.
„Noworoczna piosenka”
Kiedy w noc zegar nasz
uroczyście północ bił,
bił, bił, bił,
Stary Rok ze swoją brodą
w śnieżny się zamienił pył,
pył, pył, pył
Ref: Tak tik, tak tik,
tak tik, tak tik,
Stary Rok wśród śniegu znikł,
Stary Rok wśród śniegu znikł,
tak tik, tak tik, tak tik.
Niby nic, niby nic,
a już idzie Nowy Rok,
rok, rok, rok,
gdy się bardzo dobrze wsłuchasz,
to odróżnisz jego krok,
krok, krok, krok.
Ref.: Tik tuk, tik tuk,
tik tuk, tik tuk,
słychać tupot małych nóg,
słychać tupot małych nóg,
tik tuk, tik tuk, tik tuk.
„Choineczka mała”
Choineczka mała
w lesie sobie stała.
Wiatr ją lulał do snu,
więc się kołysała.
Przywieźli ją ludzie
po zmarzniętej grudzie.
Teraz cieszy dzieci.
Widzicie jak świeci?
Data |
Temat dnia |
Podstawa programowa |
Temat kompleksowy: „Zabawki” |
||
02.01 |
W krainie zabawek |
I.5,8, II.3,1,2,4,6,III.1,9,8, IV.7,8,12,13,18,19,1 |
03.01 |
Dbamy o zabawki |
I.5,2,3,6 II.1,2,4,6,3, III.1,5,IV.1,215,8,2,10,7 |
Temat kompleksowy: „Tak mija nam czas” |
||
06.01 |
Święto Trzech Króli |
|
07.01 |
Upływa czas |
I.5,6,1,2,3, II.3,2,1,4,6,8 III.,8,9,5,IV.2,7,5,18 |
08.01 |
U zegarmistrza |
I.5,1,2,3,6,II.1,2,4,6,3,11,III.1,2,8,5,IV.7,2,9,12 |
09.01 |
Pory roku |
I.5,6,1,2,3, II.3,1,2,4,6, III.1,2,9,8,5,IV.2,7,9,18 |
10.01 |
Dni tygodnia |
I.5, 6,1,2,3,II.3,1,2,6,4, III.1,5,IV.1,7,2,9,18 |
Temat kompleksowy: „Zwierzęta zimą” |
||
13.01 |
Zimowe potrzeby ptaków |
I.5, 1,2,3,III.4,8,5,1, IV.7,9,2,5,II.1,2,4,6,8 |
14.01 |
Ile ptaków jest w karmniku? |
II.1,2,4,6,I.5,6,1,2,3,III.4,5,1, IV.7,2,9,18,12,1 |
15.01 |
Pan leśniczy |
I.5,6,1,2,3,III.5,7,3,1 II.1,2,IV.2,8,7,12,1,9 |
16.01 |
Tropem leśnych zwierząt |
I.5,1,2,3,II.1,2,4,III.5,3,1,IV.2,6,7,9,2,20,1,18 |
17.01 |
Las zimą |
I.5,8,1,2,3,9,II.2,4,6,3,8,III.3,5,1,IV.2,5,7,1,11 |
Temat kompleksowy: „Kim są rodzice moich rodziców?” |
||
20.01 |
Moja babcia |
I.5,6,1,2,3,II.3,1,2,4,6,8, III.3,5,9,IV.1,2,7,9,19 |
21.01 |
Mój dziadek |
I.5,1,2,3,6,II.1,2,4,6,1,III.1,5,IV.2,5,7,1 |
22.01 |
Spędzamy czas z babcią i z dziadkiem |
I.5,1,2,3,II.1,2,4,6,III.5,1,IV.1,2,9,18,2,12 |
23.01 |
Dzieciństwo moich dziadków |
I.5,7,1,2,3,II.3,1,2,4,6,8, III.1,3,5,IV.1,2,7,9 |
24.01 |
Prezenty dla babci i dziadka |
I.5,1,2,5,8,II.3,1,2,4,6,III.1,5,8,IV.7,9,1,2,11 |
Temat kompleksowy: „Fryzjer, weterynarz czy lekarz?” |
||
27.01 |
Zawody moich bliskich |
I.5,6,1,2,3,II.3,1,2,4,6,III.1,5,8,9,IV1,9,2,5,20 |
28.01 |
Akcesoria i przyrządy |
I.5,1,2,3,II.1,2,3,4,6 III.1,5,8,IV.9,2,20,7 |
29.01 |
Zawody dawne i współczesne |
I.5,9,1,2,3,II.1,2,3,4,6, III.1,2,5,IV.1,20,11,12,9 |
30.01 |
Poznajemy zawody |
I.1,2,3,5,7,9,II.31,2,4,6, III.1,9,8,5,IV.1,2,7,11 |
31.01 |
A w przyszłości będę… |
I.5,6,1,2,3,II.3,1,2,4,6,III.1,5,IV.8,20,18,7,9 |
Przygotowano na podstawie Programu wychowania przedszkolnego wyd. MAC
Stron 1 z 3
- 1
- 2
- 3
- Następne
- Ostatnie »