Grupa IV „Sowy”
Kwiecień 2025
Opracowała: Magdalena Ciesielska-Głos
Tematyka kompleksowa
- Wiosna na wsi
- Dbamy o przyrodę
- Wielkanoc
- Polska — moja ojczyzna
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- rozwijanie mowy, słownictwa;
- budzenie zainteresowania literami;
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter;
- rozwijanie słuchu fonematycznego;
- rozwijanie sprawności fizycznej;
- rozwijanie prawidłowej postawy ciała podczas ćwiczeń;
- rozwijanie wyobraźni i wrażliwości muzycznej;
- doskonalenie sprawności ruchowej i poczucia rytmu;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
- rozwijanie umiejętności liczenia;
- doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w dostępnym dla dziecka zakresie;
- rozwijanie umiejętności posługiwania się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym, w zakresie 10;
- porównywanie liczebności zbiorów;
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego;
- doskonalenie orientacji w przestrzeni;
- wyodrębnianie części wspólnej zbiorów;
- doskonalenie umiejętności myślenia logicznego;
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania;
- kształtowanie świadomości ekologicznej;
- wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt hodowanych na wsi;
- poznawanie zwyczajów wielkanocnych;
- utrwalenie wiadomości o Polsce.
Piosenki i wiersze
„Wielkanocne zamieszanie”
sł. i muz.: Krystyna Gowik
1. Wielkanoc! Wielkanoc! Już pachnie ciasto,
a w świąteczny nastrój ubrało się miasto.
Gdy wiosenne słońce grzeje,
to za miastem coś się dzieje.
A co, co, co, co? A to, to, to, to!
Ref.: Kic, kic skacze zając
i prezenty chowa w trawie.
Dzieci ich szukają przy miłej zabawie.
Pac, pac, już baranek
pomalował kosz pisanek.
A kurczaczków stado tańczy
swój wiosenny taniec.
A kurczaczków stado tańczy
swój wiosenny taniec.
2. Wielkanoc! Wielkanoc! Gdzieś biją dzwony
i dźwięk leci głośny w cztery świata strony.
Ciepły wietrzyk sobie wieje,
a za miastem coś się dzieje.
A co, co, co, co? A to, to, to, to!
Ref.: Kic, kic…
„Nasza błękitna planeta”
sł. i muz. J. Kucharczyk
Wokół nas jest piękny świat
— Złote słońce, niebo błękitne
Drzewa, ptaki, kwiaty motyle,
Wody rzek i jezior przejrzyste.
A w oddali wielkie kominy,
Dym wznosi się aż do nieba,
Brudne ścieki płyna do rzeki!
Coś wreszcie z tym zrobić trzeba!
Ref: Dbajmy o naszą błękitna planetę
— O naszą piękna Ziemię.
Segregujmy śmieci,
dbajmy o przyrodę,
czyste powietrze,czystą wodę.
Ode mnie zależy, jak za sto lat
Będzie wyglądał nasz świat!
Od nas wszystkich zależy, jak za sto lat
Będzie wyglądał nasz świat!
Data |
Temat dnia |
Podstawa programowa |
|
Temat kompleksowy: Wiosna na wsi |
|||
01.04 |
Mieszkańcy wiejskiego podwórka |
I 5, IV 1, IV 2, IV 5, IV 9, IV 18, IV 19, IV 4, IV 8, III 5, III 8, |
|
02 .04 |
Zwierzęta z wiejskiego podwórka i ich dzieci |
I 5, I 7, I 9. IV 8, IV 15, I 8, III 5, III 8, IV 18 |
|
03.04 |
Głosy zwierząt z wiejskiego podwórka |
I 5, III 5, IV 7, I 7, IV 4, IV 6, IV 8, IV 9, IV 18, III 5, III 8 |
|
04.04
|
Wiosenne prace na wsi |
I 8, I 5, I 7, IV 2, IV 5, IV 9, IV 12, IV 15, IV 18, III 5, |
|
Temat kompleksowy: Dbamy o przyrodę |
|||
07.04 |
Jak możemy dbać o Ziemię? |
I 5, III 8, III 9, IV 2, IV 5, IV 7, IV 18, |
|
08.04 |
Nasze rady nad odpady |
I 5, I 9, III 8, IV 2, IV 9, IV 15, IV 18, I 8, III 5, IV 15 |
|
09.04 |
Przyjaciele przyrody |
I 5, III 5, IV 7, I 7, I 9, III 5, III 8, IV 18, IV 13, IV 9 |
|
10.04 |
Przygotowania do Dnia Ziemi -22.04 |
I 8, I 5, IV 2, IV 9, IV 13, IV 18, IV 19, I 7, IV 18 |
|
11.04 |
Ekoplaneta |
I 5, III 5, III 8, IV 8, I 7, IV 9, IV 14, IV 7 |
|
Temat kompleksowy: Wielkanoc |
|||
14.04
|
Pisanki ,kraszanki |
III 8, IV 9, IV 12, IV 15, IV 18, I 8, III 5 |
|
15.04 |
Koszyczek wielkanocny
|
I 7, I 9, IV 2, IV 14, IV 15, I 8, I 5, III 5, III 8 |
|
16.04 |
Życzenia wielkanocne |
I 5, IV 5, IV 7, I 7, III 8, IV 4, IV 9, IV 15, IV 18, III 5, IV 19 |
|
17.04 |
Śmigus-Dyngus |
I 8, I 5, I 9, III 8, IV 2, IV 4, IV 9, IV 18, IV 19, III 5 |
|
18.04 |
Wielkanocne malowanie |
I 5, IV 5, IV 8, IV 9, IV 18, I 7, III 8, IV 2, IV 9, III 5, IV 7 |
|
Temat kompleksowy: Polska -moja ojczyzna |
|
||
22.04 |
Co wiem o moim kraju. Dzień Ziemi
|
I 5, III 8, IV 2, IV 5, IV 9, IV 18, IV 4, IV 8, |
|
23.04 |
Jak Polska długa i szeroka |
I 5, I 7, IV 5M IV 9, IV 15, IV 18, I 8, III 5, IV 18, IV 19 |
|
24.04 |
Symbole narodowe |
I 5, III 5, IV 7, I 9, IV 2, IV 6, IV 9, IV 18 |
|
25.04 |
Warszawa -stolica Polski |
I 8, I 5, I 9, II 11, III 5, IV 1, IV 2, IV 9, IV 18, |
|
28.04 |
Makieta wiejskiego podwórka |
I5,III5,IV2,IV8,IV18 I5 |
|
29.04 |
Legendy Polskie |
I5,III5,II1,II2,II4,II6,IV2, IV10 |
|
30.04 |
Dzień Flagi Rzeczpospolitej Polskiej |
I5,IV5,IV8,IV9.IV12,IV14,IV10 |
|
Marzec 2025
Opracowała: Emilia Reska
Tematyka kompleksowa
- Niezwykły świat zwierząt
- Marcowa pogoda
- Wiosenne przebudzenia i powroty
- Zwierzęta naszych pól i lasów
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- rozwijanie mowy, słownictwa
- budzenie zainteresowania literami
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- rozwijanie sprawności fizycznej
- rozwijanie prawidłowej postawy ciała podczas ćwiczeń
- rozwijanie wyobraźni i wrażliwości muzycznej
- doskonalenie sprawności ruchowej i poczucia rytmu
- rozwijanie sprawności manualnej
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej
- rozwijanie umiejętności liczenia
- doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w dostępnym dla dziecka zakresie
- rozwijanie umiejętności posługiwania się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym, w zakresie 10
- porównywanie liczebności zbiorów
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
- doskonalenie orientacji w przestrzeni
- wyodrębnianie części wspólnej zbiorów
- doskonalenie umiejętności myślenia logicznego
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania
- wzbogacanie wiedzy o zwierzętach egzotycznych
- poszerzenie wiedzy na temat zwierząt morskich
- wzbogacanie wiedzy przyrodniczej
- zapoznanie z cechami charakterystycznymi zwierząt egzotycznych
- wyjaśnienie znaczenia barw w świecie zwierząt
- zapoznanie z elementami marcowej pogody
- rozwijanie zainteresowań badawczych
- poznawanie stanów skupienia wody i ich właściwości
- wdrażanie do samodzielnego działania, badania rzeczywistości, wnioskowania
- zapoznanie z ludowym zwyczajem topienia marzanny
- zachęcanie do obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie wiosną, wiązanie ich z aktualną porą roku
- wzbogacanie wiedzy na temat pierwszych wiosennych kwiatów
- określanie zmian zachodzących w życiu zwierząt wiosną
- poznanie wpływu zanieczyszczenia wód na pióra ptaków
- omówienie wyglądu i zwyczajów bociana
- wzbogacenie wiadomości na temat życia i zwyczajów zwierząt mieszkających w lesie
- wyjaśnienie pojęć: ptaki, ssaki, owady
- wzbogacanie wiedzy na temat życia pszczół i ich znaczenia w życiu człowieka
Piosenki i wiersze
„Wiosna”
Przyszła do nas piękna wiosna,
Wielką radość nam przyniosła!
Najpierw zawiał ciepły wietrzyk,
Potem z chmurki mokry deszczyk,
Zaświeciło jasne słonko,
Zatrzymało się nad łąką.
A na łące jest zabawa,
Pąki kwiatów, świeża trawa.
Wszystko pachnie, błyszczy, świeci
Patrzcie dzieci, bocian leci!
Boćki tu się rozglądają
Żaby szybko uciekają.
I owady są też tu,
Wszystko budzi się ze snu!
Data |
Temat dnia |
Podstawa programowa |
|
Temat kompleksowy: Niezwykły świat zwierząt |
|||
03.03 |
Mieszkańcy dżungli |
I 5, IV 1, IV 2, IV 5, IV 9, IV 18, IV 19, IV 4, IV 8, III 5, III 8, |
|
04.03 |
Mieszkańcy sawanny |
I 5, I 7, I 9. IV 8, IV 15, I 8, III 5, III 8, IV 18 |
|
0.03 |
Mieszkańcy oceanów i mórz |
I 5, III 5, IV 7, I 7, IV 4, IV 6, IV 8, IV 9, IV 18, III 5, III 8 |
|
06.03
|
Dziwne zwierzęta świata |
I 8, I 5, I 7, IV 2, IV 5, IV 9, IV 12, IV 15, IV 18, III 5, |
|
07.03 |
Kolory w świecie zwierząt |
I 5, IV 8, IV 9, IV 18, IV 19, I 5, I 7, I 9, IV 2, IV 15, III 5 |
|
Temat kompleksowy: Marcowa pogoda |
|||
10.03 |
W marcu jak w garncu |
I 5, III 8, III 9, IV 2, IV 5, IV 7, IV 18, |
|
11.03 |
Wiosenne hodowle |
I 5, I 9, III 8, IV 2, IV 9, IV 15, IV 18, I 8, III 5, IV 15 |
|
12.03 |
Marcowe eksperymenty |
I 5, III 5, IV 7, I 7, I 9, III 5, III 8, IV 18, IV 13, IV 9 |
|
13.03 |
Obieg wody w przyrodzie |
I 8, I 5, IV 2, IV 9, IV 13, IV 18, IV 19, I 7, IV 18 |
|
14.03 |
Pożegnanie zimy |
I 5, III 5, III 8, IV 8, I 7, IV 9, IV 14, IV 7 |
|
Temat kompleksowy: Wiosenne przebudzenia i powroty |
|||
17.03
|
Wiosna w ogrodzie |
III 8, IV 9, IV 12, IV 15, IV 18, I 8, III 5 |
|
18.03 |
Pierwsze wiosenne kwiaty
|
I 7, I 9, IV 2, IV 14, IV 15, I 8, I 5, III 5, III 8 |
|
19.03 |
Jak zwierzęta budzą się z zimowego snu? |
I 5, IV 5, IV 7, I 7, III 8, IV 4, IV 9, IV 15, IV 18, III 5, IV 19 |
|
20.03 |
Wiosenne powroty |
I 8, I 5, I 9, III 8, IV 2, IV 4, IV 9, IV 18, IV 19, III 5 |
|
21.03 |
Ptasie koncerty |
I 5, IV 5, IV 8, IV 9, IV 18, I 7, III 8, IV 2, IV 9, III 5, IV 7 |
|
Temat kompleksowy: Zwierzęta naszych pól i lasów |
|
||
24.03 |
Mieszkańcy lasu
|
I 5, III 8, IV 2, IV 5, IV 9, IV 18, IV 4, IV 8, |
|
25.03 |
Zwierzęta na polu |
I 5, I 7, IV 5M IV 9, IV 15, IV 18, I 8, III 5, IV 18, IV 19 |
|
26.03 |
Ptaki, ssaki, owady |
I 5, III 5, IV 7, I 9, IV 2, IV 6, IV 9, IV 18 |
|
27.03 |
Z wizytą u pszczół |
I 8, I 5, I 9, II 11, III 5, IV 1, IV 2, IV 9, IV 18, |
|
28.03 |
Znamy te zwierzęta |
I 7, IV 1, IV 8, IV 9, IV 18, I 5, IV 7, IV 12, IV 15, III 5, III 8 |
|
31.03 |
Co wiemy o zwierzętach? |
II 8, II 10, III 8, IV 2, IV 5, IV 18, I 8,I 5, III 5 |
|
Stron 1 z 4
- 1
- 2
- 3
- 4
- Następne
- Ostatnie »