
Grupa IV „Rybki”
Wychowawcy
mgr Ewa Orszulak
mgr Alina Kowalczyk
Woźna
Małgorzata Ciszewska
Maj 2022 r.
Opracowała: Alina Kowalczyk
Tematyka kompleksowa
- Jestem Polakiem.
- Czyim domem jest łąka?
- Jak daleko pada jabłko od jabłoni?
- Czego dzieci potrzebują do szczęścia?
- Dzień Dziecka coraz bliżej.
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- budzenie postawy patriotycznej; szacunku do polskich barw narodowych, flagi, hymnu i godła;
- zapoznanie z historią powstania Unii Europejskiej;
- poznanie wybranych krajów Unii Europejskiej, ich barw narodowych i atrakcji turystycznych;
- zapoznanie z wybranymi zabytkami na świecie;
- aktywny udział w zajęciach z okazji Dnia Biedronki;
- zapoznanie ze zwierzętami mieszkającymi na łące;
- zapoznanie z roślinami rosnącymi na łące;
- wyjaśnienie znaczenia owadów w życiu człowieka;
- zapoznanie z wykorzystaniem niektórych gatunków roślin do celów leczniczych;
- poszerzanie wiedzy o pszczołach;
- rozwijanie postawy badawczej;
- wypowiadanie się na temat rodziny;
- dostrzeganie podobieństw między członkami rodziny;
- budowanie relacji rodzinnych;
- kształtowanie postawy szacunku wobec niepełnosprawności;
- kształtowanie postawy tolerancji, zapoznanie z pojęciem przyjaźń;
- budzenie zainteresowania literami — utrwalanie poznanych liter;
- utrwalanie liczb od 0 do 10, umiejętności klasyfikowania i szeregowania, przeliczanie elementów.
Kwiecień 2022 r.
Opracowała: Ewa Orszulak
Tematyka kompleksowa
- O czym marzą zwierzęta?
- Kto obroni słonia?
- Jak być eko?
- Kto wymyślił naszą flagę?
- Gdzie jest najciekawsze miejsce na świecie?
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- Budzenie zainteresowania literami, odkrywanie liter: H, h; Z, z; Ż, ż;
- Zapoznanie z zasadami segregowania odpadów.
- Zapoznanie ze sposobami mierzenia długości.
- Rozwijanie swobody ruchów i orientacji w przestrzeni.
- Rozwijanie poczucia współodpowiedzialności za przyrodę, zapoznanie z praktykami ekologicznymi.
- Poznanie zwierząt mieszkających w różnych warstwach lasu.
- Przeliczanie i dodawanie w zakresie dziesięciu.
- Zapoznanie z ciekawostkami ze świata zwierząt.
- Rozwijanie estetyki ruchu i prawidłowej postawy.
- Poznawanie pojęć: ssaki, owady, gady, płazy, ptaki.
- Odkrywanie znaczenia kolorów w świecie zwierząt.
- Zapoznanie z wybranymi gatunkami zwierząt będącymi pod ochroną.
- Rozwijanie postawy patriotycznej.
- Zapoznanie z polskimi symbolami narodowymi.
- Zapoznanie ze wspólnotą Unii Europejskiej.
- Zapoznanie z miejscami użyteczności publicznej;
- Poznawanie wybranych atrakcji turystycznych Europy;
- Zapoznanie z wybranymi zabytkami na świecie;
Piosenki i wiersze
Zoo
sł. Jan Brzechwa
Matołek raz zwiedzał zoo
I wołał co chwila: „O-o!”
„Jaka brzydka papuga!”
„Żyrafa jest za długa!”
„Słoń za wysoki!”
„A po co komu te foki?”
„Zebra ma farbowane żebra!”
„Tygrys
Chętnie by mnie stąd wygryzł!”
„No, a zajrzyjmy pod daszek:
Żółw — tuś, bratku, tuś!”
„A to? Ptaszek.
Niezły ptaszek —
Struś!"
Wreszcie zbliża się do wielbłąda,
Uważnie mu się przygląda
I powiada wskazując na niego przez kraty:
„Owszem, niezły. Niczego! Szkoda tylko, że garbaty!”
Ćwiczenia logopedyczne
Od kwietnia ćwiczenia logopedyczne znajdują się w zakładce „Kącik logopedyczny”