Grupa IV „Jeżyki”
Maj 2024
Opracowała: Monika Śmigrodzka
Tematyka kompleksowa
- Moje domowe zwierzątko
- W świecie zwierząt.
- Co w trawie piszczy?
- Moja mama i mój tata.
- Czy Kot w butach był na weselu Kopciuszka.
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- ilustrowanie piosenki ruchem,
- rozwijanie mowy,
- doskonalenie umiejętności analizy słuchowej,
- utrwalanie poznanych liter,
- rozwijanie wiedzy przyrodniczej,
- rozwijanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi,
- kształtowanie prawidłowej postawy,
- wzbogacenie wiedzy o zwierzętach zamieszkujących morza i oceany,
- wzbogacenie wiedzy o wodach na Ziemi,
- wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt zamieszkujących pola i lasy,
- zdobywanie wiedzy o różnych gatunkach ryb,
- rozwijanie wrażliwości estetycznej,
- rozwijanie umiejętności współpracy,
- wyjaśnienie znaczenia pszczół dla człowieka i przyrody,
- rozwijanie postawy badawczej,
- budzenie poczucia satysfakcji,
- rozwijanie umiejętności układania zdań,
- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
- dbanie o porządek na stanowisku pracy,
- rozwijanie umiejętności analizy i syntezy na poziomie głoski,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- doskonalenie umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni,
- zapoznanie z zawodem bibliotekarza,
- zapoznanie ze sposobem korzystania z biblioteki,
- zapoznanie z wybraną akcją społeczną,
- popularyzowanie czytelnictwa,
- układanie i opowiadanie historyjek,
- wzbogacenie słownictwa,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- rozwijanie umiejętności liczenia.
Data |
Temat dnia |
Podstawa programowa. |
||
Temat kompleksowy: Moje domowe zwierzątko |
||||
01.05 |
Święto Pracy |
|||
02.05 |
Nie tylko o królikach |
I2,3,5,,II1,2,3,8,III1,5,8,IV1,2,5,7,8,9 |
||
03.05 |
Święto Konstytucji 3 Maja |
|||
Temat kompleksowy: W świecie zwierząt |
||||
06.05 |
Mieszkańcy sawanny |
I2,3,5,II1,2,3,4,III5,8,IV1,2,4,5,8 |
||
07.05 |
Mieszkańcy dżungli |
I1,2,3,II1,2,4,8,III1,3,5,8,IV1,2,4,7,8,15 |
||
08.05 |
Mieszkańcy mórz i oceanów |
I1,2,3,5,II1,2,4,6,III1,3,5,8,IV8,15,18 |
||
09.05 |
Zwierzęta naszych pól i lasów |
I1,2,3,II1,2,8,III1,5,8, IV2,4,5,8 |
||
10.05 |
Kolorowe zwierzęta |
I1,2,3,5,II1,2,4,8,III5,8, IV1,4,8,9 |
||
Temat kompleksowy: Co w trawie piszczy? |
||||
13.05 |
Barwy ochronne |
I1,2,35,8,II1,2,III3,8,9,IV2,4,5,8,9 |
||
14.05 |
Wiosenna łąka |
I5,8,II1,2,4,8, IV5,7,13,IV2,7,12,18 |
||
15.05 |
W świecie owadów |
I1,2,3,III1,3,5,8,IV2,4,5,18 |
||
16.05 |
Wiosenne eksperymenty |
I5,8,II1,2,4,6,III1,3,5,8,IV2,4,9,11 |
||
17.05 |
Zielnik |
I1,2,3,II1,5,6,III1,5,8,9,IV2,4,9,15 |
||
Temat kompleksowy: Moja mama i mój tata |
||||
20.05 |
Oto moja mama |
I1,2,3,II1,2,4,6,III5,6,8,IV2,5,7,22 |
||
21.05 |
Oto mój tata |
I1,2,3,9,II1,2,4,III5,8,IV2,5,7,8,15 |
||
22.05 |
Zabawy z rodzicami |
I2,7,II,6,III1,2,5,IV4,5,7,10,11,18 |
||
23.05 |
Rodzinne fotografie |
I5,8,II1,2,3,6,III,5,6,IV2,4,5,7,8 |
||
24.05 |
Upominki |
I5,6,II1,4,6,III1,5,6,IV1,2,5,7,8 |
||
Temat kompleksowy: Czy Kot w Butach był na weselu Kopciuszka |
||||
27.05 |
Książki z mojej półki |
I5,II4,8,IV2,1,2,3,4,5,18 |
||
28.05 |
Postacie znane i lubiane |
I5,8,II1,2,3,6,III,5,6,IV2,4,5,9 |
||
29.05 |
Uwalniamy książki |
I5,6,7,9, IV1,2,7,8,11,15 |
||
30.05 |
Boże Ciało |
|
||
31.05 |
Moja Książka |
I5,6,III5,IV1,2,5,6,8 |
Opracowano na podstawie Programu wychowania przedszkolnego wyd. MAC w oparciu o przewodnik i materiały metodyczne cyklu „Kolorowe karty” poziom B+ oraz pomysły własne.
Piosenki i wiersze
„Wizyta na łące”
sł. Martyna Marzec
Staś, Lena i Bożena na łąkę się wybrali.
Czym innym się interesowali.
Staś przez lupę oglądał Biedronki —
dwukropki i siedmiokropki.
Lena wolała oglądać kwiatuszki,
nad którymi latały motyle, pszczoły i muszki.
Bożena sobie spacerowała
i kątem oka motyle obserwowała.
Wszyscy byli pod wrażeniem tego, co zobaczyli,
i już na następny spacer się umówili.
Marzec 2024
Opracowała: Monika Śmigrodzka
Tematyka kompleksowa
-
W dziecięcym laboratorium.
-
Zwierzęta sprzed milionów lat
-
Pogoda marcowa.
-
Wiosno, ach to ty!
-
Mamy różne charaktery.
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- rozbudzenie ciekawości otaczającego świata,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- odkrywanie litery z, Z: małej, wielkiej, drukowanej i pisanej,
- utrwalanie poznanych liter,
- wypowiadanie się zdaniami na określony temat,
- zapoznanie z graficznym znakiem odejmowania,
- rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 9,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- uświadamianie konieczności podejmowania aktywności fizycznej,
- doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej,
- wyzwalanie radości, chęci udziału we wspólnych zabawach,
- rozwijanie zainteresowań dzieci,
- rozwijanie ciekawości poznawczej,
- poznawanie zwierząt żyjących w epoce lodowcowej,
- dbanie o porządek na stanowisku pracy,
- rozwijanie umiejętności przeliczania,
- wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł,
- odkrywanie litery u, U: małej, wielkiej, drukowanej i pisanej,
- rozwijanie umiejętności poprawnego liczenia,
- rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,
- reagowanie na ustalone hasła i sygnały muzyczne,
- rozwijanie umiejętności płynnego poruszania się w przestrzeni,
- rozwijanie zainteresowania procesami zachodzącymi w przyrodzie,
- wzbogacanie wiedzy na temat roślin,
- rozwijanie umiejętności stawiania hipotez,
- rozwijanie umiejętności kodowania,
- utrwalanie wiadomości na temat ptaków wracających do Polski na wiosnę,
- odkrywanie litery c, C: małej, wielkiej, drukowanej i pisanej,
- odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 10,
- poszerzenie informacji na temat wiosennych prac w ogrodzie.
Piosenki i wiersze
„Co robią zimą dni tygodnia?”
sł. Joanna Guściora
Data |
Temat dnia |
Podstawa programowa. |
||
Temat kompleksowy: W dziecięcym laboratorium |
||||
01.03 |
Kolorowy wulkan |
I5,7,II1,2,8,III5,8,IV1,2,5,8,18 |
||
Temat kompleksowy: Zwierzęta sprzed milionów lat
|
||||
04.03 |
Dino…dino…dinozaury |
I5,7,II1,2,4,6,III1,5,8,IV2,4,8 |
||
05.03 |
Prehistoryczne stwory |
I2,3,5,8,II1,2,3,8,III1,5,8,IV1,2,5,7,18 |
||
06.03 |
Milion lat temu |
I,5, II4,6,8,III5,8,IV5,7,8,18,20 |
||
07.03 |
Epoka lodowcowa |
I2,3,5,8,II2,4,6,III1,8,IV,2,8,9,13 |
||
08.03 |
Wizyta w parku jurajskim |
I5,8,II6,8,9,III1,5,8,IV1,2,9,15,18 |
||
Temat kompleksowy: Pogoda marcowa
|
||||
11.03 |
W marcu jak w garncu |
I2,3,5,8,II2,3,4,III5,8,IV1,2,4,5,8 |
||
12.03 |
Oznaki wiosny |
I5,6,II2,4,6,III1,5,8,IV1,2,4,7,8,15 |
||
13.03 |
Zielony ogródek |
I1,2,3,5,II1,2,4,6,III1,3,5,8,IV2,5,8,15,18 |
||
14.03 |
Co pływa? Co tonie? |
I1,2,3,II1,2,8,III1,5,8, IV2,5,7,13 |
||
15.03 |
Jakie ubrania nosimy w marcu? |
I1,2,3,5,II1,2,4,8,III5,8, IV2,9,15 |
||
Temat kompleksowy: Wiosno, ach to ty! |
||||
18.03 |
Powroty ptaków |
I1,2,35,8,II1,2,III3,8,9,IV2,4,8,9,18 |
||
19.03 |
Wiosenna matematyka |
I5,8,II1,2,4,8, IV5,7,13,IV2,7,12,15 |
||
20.03 |
Wiosenne prace w ogrodzie |
I1,2,3,III1,3,5,8,IV2,4,11,18 |
||
21.03 |
Obieg wody w przyrodzie |
I5,8,II1,2,4,6,III1,3,5,8,IV2,4,9,13,18 |
||
22.03 |
Kolory wiosny |
I1,2,3,II1,5,6,III1,5,8,9,IV2,4,5,11 |
||
Temat kompleksowy: Mamy różne charaktery |
||||
25.03 |
Nasze emocje |
I1,2,3,II1,2,4,6,III5,6,8,9,IV2,4,8 |
||
26.03 |
Nasze wartości |
I5,7,9,II1,2,4,III5,8,IV2,5,7,9 |
||
27.03 |
Zachowania pozytywne i negatywne |
I2,7,II,6,III1,2,5,IV1,5,7,9 |
||
28.03 |
Nasze dobre uczynki |
I5,8,II1,2,3,6,III,5,6,IV2,4,5,9 |
||
29.03 |
Przyjacielskie stworki |
I5,6,II1,4,6,III1,5,6,IV1,2,5,6,18 |
Opracowano na podstawie Programu wychowania przedszkolnego wyd. MAC w oparciu o przewodnik i materiały metodyczne cyklu „Kolorowe karty” poziom B+ oraz pomysły własne.
Stron 1 z 3
- 1
- 2
- 3
- Następne
- Ostatnie »