
Grupa IV „Rybki”
Wychowawcy
mgr Ewa Orszulak
mgr Alina Kowalczyk
Woźna
Małgorzata Ciszewska
Luty 2022 r.
Opracowała: Ewa Orszulak
Tematyka kompleksowa
- Czy Kot w Butach był na weselu Kopciuszka?
- W karnawale.
- Gdzie puka sztuka?
- Co łączy kurę i dinozaura?
- Dlaczego w marcu jest jak w garncu?
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- Budzenie zainteresowania literami, odkrywanie liter: P, p; R, r; N, n;
- Poznanie zapisu cyfrowego liczb: 10;
- Poznanie tradycji związanej z organizowaniem balów w karnawale.
- Doskonalenie mowy w czasie wypowiedzi na różne tematy związane z przeżyciami i zdarzeniami.
- Opowiadanie treści obrazków z uwzględnieniem następstwa zdarzeń.
- Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej.
- Doskonalenie analizy i syntezy sylabowej.
- Wdrażanie do wykonywania złożonych poleceń.
- Rozwijanie zdolności motorycznych i wyobraźni ruchowej, reagowanie na sygnał.
- Rozbudzanie zainteresowań różnymi dziedzinami sztuki, dostarczanie wrażeń estetycznych i przeżyć emocjonalnych.
- Przypominanie i rozpoznawanie ulubionych bohaterów bajek.
- Pogłębianie wiedzy na teatru , kina i filharmonii.
- Rozbudzanie zainteresowania i wzbogacenie wiadomości z zakresu prehistorii.
- Dostrzeganie różnic i podobieństw między dinozaurami a współczesnymi zwierzętami.
- Poszerzenie wiadomości przyrodniczych, związanych z różnorodnością pogody występującą w miesiącu marcu.
Wiersz
„Moje bajki”
B. Szelągowska
Gdy wieczór nadchodzi,
z książkami się witam.
Siadam cichutko,
a mama mi czyta.
I czyta mi bajki
o dzielnych rycerzach,
smokach, czarownicach
i zaklętych wieżach.
O śpiącej królewnie
i o rybce złotej,
i o tym, jak młynarz
przyjaźnił się z kotem.
Choć jestem przy mamie,
to mi się wydaje,
że widzę naprawdę
te postacie z bajek.
Ćwiczenia logopedyczne
Opracowała: Elżbieta Niemaszyk
Zabawa logopedyczna dla dzieci, które nie mówią „r”
- Wymawianie na przemian „a” — „o” lub „e” — „o” przy maksymalnym oddaleniu od siebie górnej i dolnej wargi — zabawa w naśladowanie „syreny policyjnej”
- Oddalanie od siebie kącików ust, jak przy „i” — zbliżanie do siebie kącików ust (ściąganie warg) jak przy „u” , wymawianie ich na przemian — zabawa w naśladowanie „karetki”
- Cmokanie — dziecko udaje, że stara się rozdzielić sklejone wargi
- Gwizdanie
- Zabawa w rybi pyszczek — gwałtowne otwieranie i zamykanie buzi jak rybka
- Nadmuchiwanie baloników, puszczanie baniek mydlanych
- Nadymać policzki z uwolnieniem nagromadzonego w jamie ustnej powietrza- zabawa w dziurawy balonik
- Nadymać policzki na zmianę lewy i prawy, przesuwać powietrze z jednej strony jamy ustnej do drugiej przy zwartych wargach
- Wciągać policzki do jamy ustnej (policzki ściśle przylegają do łuków zębowych, wargi tworzą zajęczy pyszczek) — jak zajączek
- Dmuchać na płomień świecy, skrawki papieru, watkę, piłeczkę pingpongową...
- Cmokanie (powstający szmer przypomina pocałunek)
Styczeń 2022 r.
Opracowała: Alina Kowalczyk
Tematyka kompleksowa
- Czy można cofnąć czas?
- Kto jest kucharzem leśnych zwierząt?
- Kto to taki: mama mamy, tata taty?
- Kim będę gdy dorosnę?
- Czy Kot w Butach był na weselu Kopciuszka?
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- rozwijanie wiedzy na temat pór roku;
- budzenie zainteresowania literami;
- odkrywanie liter: U, u; J, j; Y, y; C, c;
- Poznanie zapisu cyfrowego liczb: 8, 9;
- zapoznanie z piosenkami „Cztery pory roku”; „Pomóż ptakom”; „Moja babcia i mój dziadek”;
- poznanie narzędzi do pomiaru czasu;
- pogłębianie wiedzy na temat pracy leśniczego;
- utrwalenie nazw miesięcy;
- poznawanie nazw ptaków zimujących w Polsce;
- rozwijanie i doskonalenie umiejętności plastycznych;
- poznawanie wybranych zawodów;
- rozwijanie wiedzy na temat czym dokarmiać ptaki i co zimą jedzą zwierzęta;
- wzbudzanie szacunku do osób starszych;
- rozwijanie wiedzy na temat dawnych sposobów spędzania czasu wolnego;
- ćwiczenia spostrzegawczości wzrokowej;
- dostrzeganie zmian technologicznych;
- rozumienie potrzeby sprawiania innym radości;
- umacnianie więzi rodzinnych miedzy babcią, dziadkiem a wnukami;
- przygotowywanie upominków dla babci i dziadka;
Wiersz
"Kocham babcię i dziadka"
B. Forma
Kocham mocno babcię, dziadzia –
to nie żarty, moi mili,
dzisiaj im życzenia składam,
by sto latek jeszcze żyli.
Kiedy smutek mnie ogarnia
i wszystkiego mam już dosyć,
wtedy dziadziu mnie przytuli,
o to go nie trzeba prosić.
Gdy pomyślę o łakociach,
wtedy babcia coś upiecze.
Muszę przyznać, te wypieki
są najlepsze na świecie.
Babcia z dziadziem w wolnych chwilach
przekazują wciąż wytrwale
swym kochanym wnukom, wnuczkom
rad życiowych całą gamę.
Ćwiczenia logopedyczne
Opracowała: Elżbieta Niemaszyk
Zabawa logopedyczna dla dzieci, które nie mówią „r”
Aby nauczyć język wibracji, kładziemy kółeczka z dziurkacza albo inne małe kawałki papieru na koniec
języka i zachęcamy dziecko do energicznego zdmuchiwania.
Ile przy tym radości:-).
Bębenek — uderzanie językiem o wałek dziąsłowy za górnymi zębami.
Stron 4 z 7
- « Pierwsze
- Poprzednie
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- Następne
- Ostatnie »