Grupa IV „Rybki”

Wychowawcy
mgr Ewa Orszulak
mgr Alina Kowalczyk

Woźna
Małgorzata Ciszewska

Czerwiec 2022 r.

Opracowała: Ewa Orszulak

Tematyka kompleksowa

  1. Dzień dziecka coraz bliżej.
  2. Jak żyrafa myje szyję?
  3. Na co czeka Pani Lato?
  4. Za co kochamy wakacje?
  5. Jak dać przedmiotom drugie życie?

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • Uczestniczenie we wspólnych obchodach Dnia Dziecka;
  • Rozpoznawania zabawek po charakterystycznych cechach oraz pierwszej głosce w słowie;
  • Ćwiczenia słuchu fonematycznego;
  • Rozumienie, że wszystkie dzieci mają prawo do zabawy.
  • Rozpoznawanie i nazywanie zwierząt egzotycznych.
  • Utrwalanie poznanych liter w toku zabaw.
  • Przeliczanie i dodawanie w zakresie dziesięciu.
  • Rozpoznawanie zwierząt zamieszkujących step.
  • Poznawanie roślin egzotycznych.
  • Utrwalenie pojęć: ssaki, owady, gady, płazy, ptaki.
  • Poszerzanie wiadomości o Morzu Bałtyckim.
  • Zapoznanie z wybranymi miejscami w górach.
  • Poszerzanie wiedzy na temat jezior.
  • Doskonalenie umiejętności współdziałania z rówieśnikami podczas zabaw przy muzyce.
  • Poznawanie materiałów, którymi można zastąpić plastik.
  • Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego.
  • Podnoszenie świadomości ekologicznej dzieci.

Piosenki i wiersze

Jedziemy na wakacje

Sł.: C. Janczarski

Jedziemy na wakacje
do lasu, nad wodę.
Prosimy ciebie, słonko
o piękną pogodę.
Jedziemy na wakacje
nad morze, na plażę.
Kolorowe muszelki
przynieś, falo, w darze.
Nie chowajcie się, szczyty,
za mgłą, za obłokiem.
Jedziemy na wakacje
Na Mazury? Może!
Wyjrzyj z krzaków, prawdziwku,
czekaj na nas w borze.


Maj 2022 r.

Opracowała: Alina Kowalczyk

Tematyka kompleksowa

  1. Jestem Polakiem.
  2. Czyim domem jest łąka?
  3. Jak daleko pada jabłko od jabłoni?
  4. Czego dzieci potrzebują do szczęścia?
  5. Dzień Dziecka coraz bliżej.

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • budzenie postawy patriotycznej; szacunku do polskich barw narodowych, flagi, hymnu i godła;
  • zapoznanie z historią powstania Unii Europejskiej;
  • poznanie wybranych krajów Unii Europejskiej, ich barw narodowych i atrakcji turystycznych;
  • zapoznanie z wybranymi zabytkami na świecie;
  • aktywny udział w zajęciach z okazji Dnia Biedronki;
  • zapoznanie ze zwierzętami mieszkającymi na łące;
  • zapoznanie z roślinami rosnącymi na łące;
  • wyjaśnienie znaczenia owadów w życiu człowieka;
  • zapoznanie z wykorzystaniem niektórych gatunków roślin do celów leczniczych;
  • poszerzanie wiedzy o pszczołach;
  • rozwijanie postawy badawczej;
  • wypowiadanie się na temat rodziny;
  • dostrzeganie podobieństw między członkami rodziny;
  • budowanie relacji rodzinnych;
  • kształtowanie postawy szacunku wobec niepełnosprawności;
  • kształtowanie postawy tolerancji, zapoznanie z pojęciem przyjaźń;
  • budzenie zainteresowania literami — utrwalanie poznanych liter;
  • utrwalanie liczb od 0 do 10, umiejętności klasyfikowania i szeregowania, przeliczanie elementów.

Stron 1 z 7

UWAGA. Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawienia przeglądarki internetowej oznacza Państwa zgodę na używanie plików cookies. Więcej...