Grupa V „Motylki”

Wrzesień 2023

  

Opracowała: Anna Bis

Tematyka kompleksowa

  1. Co słychać w przedszkolu?
  2. Jak być super bezpiecznym?
  3. Jakie są moje super moce?
  4. Kiedy Pani Jesień obchodzi urodziny?

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • rozwijanie koordynacji ruchowej (głównie skoordynowanej współpracy ruchów ramienia, przedramienia, nadgarstka i palców);
  • nabywanie płynności ruchów rąk; nabywanie precyzji wykonywania ruchów dłońmi
  • wspólne przeprowadzanie eksperymentów, wyciąganie wniosków;
  • samodzielne używanie wybranych narzędzi, przyborów, wybieranie materiałów, organizowanie sobie stanowiska pracy i porządkowanie go po zakończonej pracy.
  • przewidywanie skutków wynikających z niebezpiecznych zabaw i zachowań,
  • sprawne posługiwanie się mową w różnych sytuacjach; mówienie z właściwą dla sytuacji intonacją; używanie spójników w celu uzyskania dłuższych wypowiedzi;
  • formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy, samodzielne werbalizowanie własnych potrzeb i decyzji;
  • rozpoznawanie słyszanych piosenek i tańców, określanie ich budowy (dwu-, trzyczęściowa, zwrotkowa, z refrenem); określanie, wskazywanie miejsca powstawania dźwięku, liczenie usłyszanych dźwięków; porównywanie słyszanych dźwięków, np. wysoki- niski, długi- krótki, cichy- głośny;
  • poznawanie różnych technik plastycznych;
  • wykonywanie ćwiczeń dykcyjnych ćwiczących wyrazistość, intonację wypowiedzi;
  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez analizowanie, syntezowanie, porównywanie, klasyfikowanie.
  • nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia;
  • podawanie numerów telefonów alarmowych do służb ratowniczych;
  • poznawanie zasad działania wybranych urządzeń, np. odkurzacza, miksera, ekspresu, i zasad bezpiecznego korzystania z nich.
  • rozumienie roli zmysłów w życiu człowieka;
  • wyjaśnianie podziału drzew na liściaste i iglaste; poznawanie wybranych przedstawicieli grzybów jadalnych i niejadalnych.
  • nazywanie wybranych organów wewnętrznych, np.: serce, płuca, żołądek, mózg, określanie ich funkcji,
  • wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie ; liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską.

Piosenki i wiersze

„Dni tygodnia”

Jestem sobie tata Tydzień,
i siedmioro dzieci mam.
Wszystkie kocham bardzo mocno
i je dziś przedstawię wam.

Pierwszy syn to Poniedziałek,
ma blond włosy i przedziałek.
Drugi Wtorek trzyma worek
i wesoły ma humorek.

Trzecia Środa czyta książki
I we włosach nosi wstążki.
Czwarty Czwartek lubi jeść,
zjadł parówek kiedyś sześć.

Piąty syn to Piątek,
lubi łowić ryby,
Jest bardzo cierpliwy,
chodzi też na grzyby.

A Sobota, szóste dziecko,
ciągle jest zajęta. Sprząta, pierze i gotuje
o wszystkich pamięta.
Siódmym dzieckiem jest Niedziela,
wszyscy ją kochają. Razem psocą,
łobuzują I odpoczywają (…)

 


Stron 4 z 4

UWAGA. Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawienia przeglądarki internetowej oznacza Państwa zgodę na używanie plików cookies. Więcej...