Grupa V „Motylki”
Wrzesień 2023
Opracowała: Anna Bis
Tematyka kompleksowa
- Co słychać w przedszkolu?
- Jak być super bezpiecznym?
- Jakie są moje super moce?
- Kiedy Pani Jesień obchodzi urodziny?
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- rozwijanie koordynacji ruchowej (głównie skoordynowanej współpracy ruchów ramienia, przedramienia, nadgarstka i palców);
- nabywanie płynności ruchów rąk; nabywanie precyzji wykonywania ruchów dłońmi
- wspólne przeprowadzanie eksperymentów, wyciąganie wniosków;
- samodzielne używanie wybranych narzędzi, przyborów, wybieranie materiałów, organizowanie sobie stanowiska pracy i porządkowanie go po zakończonej pracy.
- przewidywanie skutków wynikających z niebezpiecznych zabaw i zachowań,
- sprawne posługiwanie się mową w różnych sytuacjach; mówienie z właściwą dla sytuacji intonacją; używanie spójników w celu uzyskania dłuższych wypowiedzi;
- formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy, samodzielne werbalizowanie własnych potrzeb i decyzji;
- rozpoznawanie słyszanych piosenek i tańców, określanie ich budowy (dwu-, trzyczęściowa, zwrotkowa, z refrenem); określanie, wskazywanie miejsca powstawania dźwięku, liczenie usłyszanych dźwięków; porównywanie słyszanych dźwięków, np. wysoki- niski, długi- krótki, cichy- głośny;
- poznawanie różnych technik plastycznych;
- wykonywanie ćwiczeń dykcyjnych ćwiczących wyrazistość, intonację wypowiedzi;
- rozwijanie myślenia logicznego poprzez analizowanie, syntezowanie, porównywanie, klasyfikowanie.
- nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia;
- podawanie numerów telefonów alarmowych do służb ratowniczych;
- poznawanie zasad działania wybranych urządzeń, np. odkurzacza, miksera, ekspresu, i zasad bezpiecznego korzystania z nich.
- rozumienie roli zmysłów w życiu człowieka;
- wyjaśnianie podziału drzew na liściaste i iglaste; poznawanie wybranych przedstawicieli grzybów jadalnych i niejadalnych.
- nazywanie wybranych organów wewnętrznych, np.: serce, płuca, żołądek, mózg, określanie ich funkcji,
- wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie ; liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską.
Piosenki i wiersze
„Dni tygodnia”
Jestem sobie tata Tydzień,
i siedmioro dzieci mam.
Wszystkie kocham bardzo mocno
i je dziś przedstawię wam.
Pierwszy syn to Poniedziałek,
ma blond włosy i przedziałek.
Drugi Wtorek trzyma worek
i wesoły ma humorek.
Trzecia Środa czyta książki
I we włosach nosi wstążki.
Czwarty Czwartek lubi jeść,
zjadł parówek kiedyś sześć.
Piąty syn to Piątek,
lubi łowić ryby,
Jest bardzo cierpliwy,
chodzi też na grzyby.
A Sobota, szóste dziecko,
ciągle jest zajęta. Sprząta, pierze i gotuje
o wszystkich pamięta.
Siódmym dzieckiem jest Niedziela,
wszyscy ją kochają. Razem psocą,
łobuzują I odpoczywają (…)
Stron 4 z 4
- « Pierwsze
- Poprzednie
- 1
- 2
- 3
- 4