Grupa VI „Biedronki”

Wychowawcy

mgr Joanna Kieszek
mgr Emilia Reska

Woźna
Bogusława Rubin

Marzec 2023

Opracowała: Joanna Kieszek

Tematyka kompleksowa

  • Dlaczego w marcu jest jak w garncu?
  • Dlaczego w marcu jest jak w garncu?
  • Gdzie się ubiera Pani Wiosna?
  • Z czego to jest zrobione?
  • Jakie wzory i kolory są lubiane przez pisanki?

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  •  rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni,
  •  zapoznanie ze znaczeniem słowa „kataklizm”,
  •  zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie, ze znaczeniem wody w środowisku
  •  zapoznanie z pojęciami związanymi z pogodą,
  •  odkrywanie litey N, n/ F, f/ G, g/ Ł, ł: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,
  •  rozwijanie słuchu fonematycznego,
  •  utrwalenie zapisu działań matematycznych ze znakiem „+” i „-”,
  •  rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
  •  poznawanie zapisu cyfrowego liczby 10
  •  rozwijanie słuchu fonematycznego,
  •  rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  •  wyrabianie zdolności koncentracji uwagi podczas działania,
  •  rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  •  rozwijanie sprawności fizycznej,
  •  rozwijanie mowy, pamięci,
  •  zapoznanie z wybranymi ptakami wędrownymi,
  •  zapoznanie z tradycją obchodów pierwszego dnia wiosny,
  •  zapoznanie z budową i cechami wybranych kwiatów wiosennych,
  •  zapoznanie z etapami rozwoju tulipana,
  •  zapoznanie z wybranymi modelami monet i banknotów,
  •  zapoznanie z pojęciem pieniądza,
  •  poznawanie zasad kulturalnego zachowywania się przy stole,
  •  poznawanie różnych sposobów ozdabiania jaj na Wielkanoc,
  •  rozwijanie wrażliwości słuchowej i wzrokowej podczas zabaw muzycznych,
  •  rozwijanie sprawności manualnej poprzez prace plastyczno- techniczne,
  •  zapoznanie z etapami powstawania sera,
  •  rozwijanie umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni,
  •  zapoznanie z etapami powstawania wełny,
  •  zapoznanie z etapami powstawania chleba,
  •  zapoznanie z etapami powstawania papieru,
  •  rozwijanie ekspresji twórczej,
  •  utrwalanie zasad bezpieczeństwa obowiązujących na terenie przedszkola oraz w domu,
  •  wdrażanie do przestrzegania wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie,
  •  przypominanie i utrwalanie zasad higieny (np. przy myciu rąk, kichaniu itp.

Luty 2023

Opracowała: Joanna Kieszek

Tematyka kompleksowa

  • Kim będę, gdy dorosnę?
  • Czy Kot w Butach był na weselu Kopciuszka?
  • Gdzie puka sztuka?
  • Co łączy kurę i dinozaura?
  • Park jurajski.

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  •  zapoznanie z wybranymi zawodami,
  • wzbogacenie wiedzy o wybranych zawodach,
  • zapoznanie z postacią wynalazcy, zapoznanie z wybranymi wynalazkami
  • odkrywanie litey C,c/P,p/R,r : małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • wprowadzanie do zapisu działań matematycznych ze znakiem „+” i „–”, 
  • rozwijanie umiejętności dodawania w zakresie 9, 
  • poznawanie zapisu cyfrowego liczby 10
  • rozwijanie słuchu fonematycznego, 
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • wyrabianie zdolności koncentracji uwagi podczas działania,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie mowy, pamięci, 
  • zapoznanie z zawodem bibliotekarza i ze sposobami korzystania z biblioteki,
  • zapoznanie z wybranymi związkami frazeologicznymi, wzbogacanie słownictwa,
  • popularyzowanie czytelnictwa,
  • zapoznanie z wyglądem sali teatralnej,
  • zapoznanie z różnymi rodzajami muzeów,
  • zapoznanie z zasadami kulturalnego zachowania się w filharmonii,
  • rozwijanie ekspresji artystycznej,
  • rozwijanie wrażliwości słuchowej i wzrokowej podczas zabaw muzycznych,
  • rozwijanie sprawności manualnej poprzez prace plastyczno-techniczne, 
  • układanie i opowiadanie historyjek, tworzenie autorskiej książki,
  • rozwijanie umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni,
  • usystematyzowanie dziecięcej wiedzy o dinozaurach, 
  • poznanie różnic i podobieństw występujących między dinozaurami a innymi zwierzętami, 
  • zapoznanie z charakterystycznymi cechami dinozaurów mięsożernych,
  • zapoznanie z wybranymi zwierzętami prehistorycznymi,
  • zapoznanie z pracą paleontologa,
  • rozwijanie ekspresji twórczej,
  • utrwalanie zasad bezpieczeństwa obowiązujących na terenie przedszkola oraz w domu, 
  • wdrażanie do przestrzegania wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie,
  • przypominanie i utrwalanie zasad higieny (np. przy myciu rąk, kichaniu itp.).

Stron 1 z 3

UWAGA. Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawienia przeglądarki internetowej oznacza Państwa zgodę na używanie plików cookies. Więcej...