
Grupa VI „Biedronki”
Wychowawcy
mgr Joanna Kieszek
mgr Emilia Reska
Woźna
Bogusława Rubin
Marzec 2023
Opracowała: Joanna Kieszek
Tematyka kompleksowa
- Dlaczego w marcu jest jak w garncu?
- Dlaczego w marcu jest jak w garncu?
- Gdzie się ubiera Pani Wiosna?
- Z czego to jest zrobione?
- Jakie wzory i kolory są lubiane przez pisanki?
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni,
- zapoznanie ze znaczeniem słowa „kataklizm”,
- zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie, ze znaczeniem wody w środowisku
- zapoznanie z pojęciami związanymi z pogodą,
- odkrywanie litey N, n/ F, f/ G, g/ Ł, ł: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- utrwalenie zapisu działań matematycznych ze znakiem „+” i „-”,
- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
- poznawanie zapisu cyfrowego liczby 10
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
- wyrabianie zdolności koncentracji uwagi podczas działania,
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie mowy, pamięci,
- zapoznanie z wybranymi ptakami wędrownymi,
- zapoznanie z tradycją obchodów pierwszego dnia wiosny,
- zapoznanie z budową i cechami wybranych kwiatów wiosennych,
- zapoznanie z etapami rozwoju tulipana,
- zapoznanie z wybranymi modelami monet i banknotów,
- zapoznanie z pojęciem pieniądza,
- poznawanie zasad kulturalnego zachowywania się przy stole,
- poznawanie różnych sposobów ozdabiania jaj na Wielkanoc,
- rozwijanie wrażliwości słuchowej i wzrokowej podczas zabaw muzycznych,
- rozwijanie sprawności manualnej poprzez prace plastyczno- techniczne,
- zapoznanie z etapami powstawania sera,
- rozwijanie umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni,
- zapoznanie z etapami powstawania wełny,
- zapoznanie z etapami powstawania chleba,
- zapoznanie z etapami powstawania papieru,
- rozwijanie ekspresji twórczej,
- utrwalanie zasad bezpieczeństwa obowiązujących na terenie przedszkola oraz w domu,
- wdrażanie do przestrzegania wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie,
- przypominanie i utrwalanie zasad higieny (np. przy myciu rąk, kichaniu itp.
Luty 2023
Opracowała: Joanna Kieszek
Tematyka kompleksowa
- Kim będę, gdy dorosnę?
- Czy Kot w Butach był na weselu Kopciuszka?
- Gdzie puka sztuka?
- Co łączy kurę i dinozaura?
- Park jurajski.
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- zapoznanie z wybranymi zawodami,
- wzbogacenie wiedzy o wybranych zawodach,
- zapoznanie z postacią wynalazcy, zapoznanie z wybranymi wynalazkami
- odkrywanie litey C,c/P,p/R,r : małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- wprowadzanie do zapisu działań matematycznych ze znakiem „+” i „–”,
- rozwijanie umiejętności dodawania w zakresie 9,
- poznawanie zapisu cyfrowego liczby 10
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
- wyrabianie zdolności koncentracji uwagi podczas działania,
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie mowy, pamięci,
- zapoznanie z zawodem bibliotekarza i ze sposobami korzystania z biblioteki,
- zapoznanie z wybranymi związkami frazeologicznymi, wzbogacanie słownictwa,
- popularyzowanie czytelnictwa,
- zapoznanie z wyglądem sali teatralnej,
- zapoznanie z różnymi rodzajami muzeów,
- zapoznanie z zasadami kulturalnego zachowania się w filharmonii,
- rozwijanie ekspresji artystycznej,
- rozwijanie wrażliwości słuchowej i wzrokowej podczas zabaw muzycznych,
- rozwijanie sprawności manualnej poprzez prace plastyczno-techniczne,
- układanie i opowiadanie historyjek, tworzenie autorskiej książki,
- rozwijanie umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni,
- usystematyzowanie dziecięcej wiedzy o dinozaurach,
- poznanie różnic i podobieństw występujących między dinozaurami a innymi zwierzętami,
- zapoznanie z charakterystycznymi cechami dinozaurów mięsożernych,
- zapoznanie z wybranymi zwierzętami prehistorycznymi,
- zapoznanie z pracą paleontologa,
- rozwijanie ekspresji twórczej,
- utrwalanie zasad bezpieczeństwa obowiązujących na terenie przedszkola oraz w domu,
- wdrażanie do przestrzegania wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie,
- przypominanie i utrwalanie zasad higieny (np. przy myciu rąk, kichaniu itp.).
Stron 1 z 3
- 1
- 2
- 3
- Następne
- Ostatnie »