Grupa III „Motylki”

Wychowawcy
mgr Anna Bis
mgr Małgorzata Wojdyga

Woźna
Lidia Sadowska

Maj 2022 r.

Opracowała: Anna Bis

Tematyka kompleksowa

  1. Łąka wiosną 
  2. Wiosna na wsi
  3. Znam różne zawody
  4. Moi rodzice
  5. Zabawy na łące

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • poznawanie wybranych owadów, np. pszczół, mrówek.
  • obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów.
  • poznawanie wybranych dorosłych i młodych zwierząt hodowanych na wsi,
  • poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, wychodzenia na spacer, podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci,
  • powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem,
  • uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek,
  • ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później),
  • liczenie palców, przedmiotów itp., porównywanie zbiorów, tworzenie par elementów,
  • naśladowanie sposobów poruszania się zwierząt hodowanych i ich głosów.
  • wymienianie i nazywanie wybranych zawodów,
  • odgrywanie różnych ról zawodowych w zabawie,
  • nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np.: mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek,
  • pełnienie ról społecznych (członkowie rodziny), np. w toku zabaw tematycznych.
  • rozwijanie mowy, rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • doskonalenie wrażliwości zmysłowej w trakcie różnych działań,
  • rozwijanie wyobraźni dzieci,
  • poszerzenie kompetencji językowych,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie wyobraźni, rozwijanie percepcji słuchowej,
  • zachęcenie do ćwiczeń z różnymi przyborami,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • rozwijanie kreatywnego myślenia,rozwijanie koncentracji uwagi,
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,
  • uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek,
  • porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi.

Wiersze

Łąka

Łąka tylu ma mieszkańców:
zwierząt, roślinek bajkowych.
Tu motylek, a tam pszczółka,
Każdy kwiatek kolorowy.

Na rumianku w pięknej sukni
przycupnęła biedroneczka.
Taka ładnie wystrojona,
w czarne kropki sukieneczka.

Nad tą łąką kolorową
bal wydały dziś motyle.
Zapraszają wszystkie dzieci,
więc zatańczmy z nimi chwilę…

Prezenr dla taty i mamy

Niechaj nam rosną wiosenne kwiatki,
barwne krokusy, kaczeńce, bławatki.
Tych kwiatów bukiet dziś nazrywamy
i będzie prezent dla taty i mamy.

Bo nasza mama — najlepsza na świecie,
jest taka piękna jak kwiaty w bukiecie,
Jest taka dobra jak promienie słońca
i kocha nas miłością, która nie ma końca…

Nasz tata kochany wciąż troszczy się o nas…
A kiedy nam smutno bierze nas w ramiona,
A kiedy coś boli pociesza serdecznie,
Z tatą jak na łące — zawsze jest bajecznie…



Ćwiczenia logopedyczne

Od kwietnia ćwiczenia logopedyczne znajdują się w zakładce „Kącik logopedyczny

Kwiecień 2022 r.

Opracowała: Anna Bis

Tematyka kompleksowa

  1. Zwierzęta dżungli i sawanny
  2. Chciałbym być sportowcem.
  3. Wielkanoc.
  4. Dbamy o przyrodę.
  5. Jestem Polakiem i Europejczykiem.

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych ,rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
  • stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy),
  • określanie miejsca zamieszkania (miasto, wieś),
  • uważne słuchanie rozmówcy, odpowiadanie na pytania, słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.
  • rozwijanie sprawności manualnej poprzez rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie,
  • nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają,
  • dostrzeganie zmian w otoczeniu poprzez obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko,
  • doskonalenie myślenia matematycznego -liczenie palców, przedmiotów itp., tworzenie prostych zbiorów, przeliczanie elementów,
  • utrwalanie i kultywowanie tradycji wielkanocnych, zwrócenie uwagi na symbolikę świąt, tworzenie ozdób i dekoracji związanych z obchodami Wielkanocy,
  • uczestniczenie w zabawach rozwijających umiejętność poznawania samego siebie,
  • porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi,
  • wdrażanie do dbałości o środowisko naturalne, obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie
  • zapoznanie z miejscem Polski i Europy na mapie, utrwalenie polskich symboli narodowych,
  • rozwijanie patriotyzmu i przynależności narodowej, kształtowanie poczucia tożsamości narodowej

Piosenki i wiersze

Dzieci dbają o środowisko

sł. Beata Forma

W zgodzie z przyrodą
żyją wszystkie dzieci.
Kochają jasne słonko,
które na niebie świeci.

Często też dorosłym
dobry przykład dają —
w wyznaczonych miejscach
śmieci zostawiają.

Nie łamią gałęzi,
dbają o rośliny,
podczas wycieczek do lasu
nie płoszą zwierzyny.



Ćwiczenia logopedyczne

Od kwietnia ćwiczenia logopedyczne znajdują się w zakładce „Kącik logopedyczny

Stron 1 z 6

UWAGA. Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawienia przeglądarki internetowej oznacza Państwa zgodę na używanie plików cookies. Więcej...