Grupa III „Misie”
Czerwiec 2025
Opracowała: Katarzyna Kaczmarska
Tematyka kompleksowa
- Niby tacy sami, a jednak różni
- Lato, lato czeka
- Pożegnania nadszedł czas
- Podróż po Afryce
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- zawracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków;
- porządkowanie po sobie miejsc zabaw, pracy i spożywania posiłków;
- dbanie o porządek w szufladach indywidualnych.
- wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie;
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np.: powtarzanie ruchów innej osoby w czasie zabawy;
- uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych;
- Zapoznanie z nazwami zwierząt egzotycznych
- Zapoznanie , gdzie na mapie leży Afryka;
- Określenie co czują zwierzęta – czy posiadają zdolność odczuwania;
- Zapoznanie z zasady zachowania się w stosunku do zwierząt żyjących w zoo;
- zapraszanie innych dzieci do wspólnej zabawy;
- szanowanie wytworów pracy innych oraz ich własności;
- przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie;
- dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich;
- wykorzystywanie w zabawach (także w sposób niekonwencjonalny) różnych zabawek, przedmiotów, znaków i symboli;
- dbanie o higienę zmysłów, np. unikanie hałasu, krzyku;
- rozwijanie myślenia logicznego poprzez: rozwiązywanie zagadek, rebusów; określenie kolejności czynności, np. podczas wykonywania zamku z piasku; zadawaniu pytań; rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego; określania kolejności zdarzeń w różnych sytuacjach, historyjkach;
- poruszanie się pod dyktando nauczyciela;
- wykonywanie ćwiczeń w parach;
- budowanie danego szeregu według wzrastającej lub malejącej liczby elementów, wielkości, natężenia barwy;
- łączenie przedmiotów w grupy na podstawie cechy percepcyjnej, np. barwy, wielkości, kształtu, a następnie cech funkcyjnych;
- klasyfikowanie przedmiotów według jednej cechy;
- rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego;
- składanie pociętych obrazków w całość bez wzoru.
Data |
Temat dnia |
Podstawa programowa |
Temat kompleksowy : Niby tacy sami , a jednak różni
|
||
02.06 |
Dzieci z różnych stron świata |
I.5, II.8, III.5, IV.7 IV.2, IV.4, IV.18 IV.2, IV.4, IV.8 I.5, III.5, III.8 |
03.06 |
Poznajemy inne kultury |
I.5, II.8, III.5, IV.7 IV.2, IV.4, IV.15, IV.18 I.7, I.9 I.5 I.7, I.9, IV.15 |
04.06 |
Wszyscy jesteśmy podobni |
I.5, II.8, III.5, IV.7 IV.12 I.7, I.9, IV.15 I.5 |
05.06 |
Prawdziwy przyjaciel to skarb |
I.5, III.5, IV.7 I.7, I.9, IV.2, IV.4, IV.6, IV.9 I.5, II.8, III.5 I.7, IV.14, IV.15 III.5, IV.2, IV.5 I.6, III.1
|
06.06 |
Wspólne zabawy |
|
Temat kompleksowy : lato, lato czeka
|
||
09.06 |
Wakacje już tuż, tuż |
I.5, II.8, III.5, IV.7 I.5 IV.4, IV.9 I.8, IV.7 IV.1, IV.8, IV.19 I.5, III.5, III.8 |
10.06 |
Czym możemy wybrać się na wakacje |
I.5, II.8, III.5, IV.7 III.8, IV.4, IV.9 III.4, IV.2, IV.18 IV.9 IV.7 I.6, III.1, IV.11 III.5, IV.2, IV.5 IV.9 I.6, III.1 I.1, I.2, I.3 |
11.06 |
Miejsca letniego wypoczynku |
I.5, II.8, III.5, III.8, IV.7 IV.9, IV.15, IV.18 I.7, I.9, IV.4, IV.8 I.9, IV.8, IV.15 I.8, IV.7 |
12.06 |
Nadchodzi lato |
I.5, II.8, III.5, III.8, IV.7 III.5, IV.2, IV.18, IV.19 I.7, I.9, IV.15 I.5, III.5, IV.7 |
13.06 |
Uff jak gorąco |
I.7, I.9, IV.5, IV.15, IV.18I.5, II.8, III.5, IV.18 I.5 I.7, I.9, IV.9, IV.14 III.5, IV.2, IV.5 I.6, III.1 I.1, I.2, I.3 |
Temat kompleksowy : Pożegnania nadszedł czas
|
||
16.06 |
Smaki , zapachy, i odgłosy lata |
I.5, II.8, III.5, III.8, IV.7 IV.2, IV.9, IV.18 I.6, III.1, IV.11 I.5 I.8, IV.7 I.9, IV.1, IV.6, IV.18, IV.19 |
17.06 |
Letnie ćwiczenia rachunkowe |
I.5, II.8, III.5, III.8, IV.7 IV.2, IV.9, IV.18 I.6, III.1, IV.11 I.5 I.8, IV.7 I.9, IV.1, IV.6, IV.18, IV.19 I.5, II.11, III.5, IV.7 |
18.06 |
Bezpiecznie na wakacjach |
I.5, II.8, III.5, III.8, IV.7 III.8, IV.4, IV.9 I.5, IV.4, IV.15 I.5 I.5, III.5, IV.2, IV.8 I.5 |
20.06 |
Żegnaj przedszkole |
II.8, III.8, IV.15, IV.18 I.7, IV.8, IV.9, IV.15 , III.5, IV.18 IV.7 I.7, IV.8, IV.11 |
Temat kompleksowy : Podróż po Afryce
|
||
23.06 |
Gdzie znajduje się Afryka |
II.8, III.5, III.8, IV.7 IV.12, IV.15 I.7, I.9, IV.4, IV.8 I.5 I.7, I.9, IV.2, IV.9, IV.12, IV.19 I.8 I.5, III.5, III.8 |
24.06 |
Roślinność Afryki |
IV.7 I.5, IV.7 I.5 IV.2, IV.5, IV.8, IV.12 III.5, IV.2, IV.5 I.6, III.1 I.1, I.2, I.3 |
25.06 |
Zwierzęta Afryki |
II.8, III.5, III.8, IV.7 IV.2, IV.20 IV.8, IV.9, IV.15 , III.5, IV.7 I.7, IV.5, IV.13, |
26.06 |
Muzyka afrykańska |
II.8, III.5, III.8, IV.7 IV.1, IV.2, IV.11 I.5, IV.20 I.5 I.8 I.7, I.9, IV.2, IV.6, IV.19 I.5, III.5, IV.18 |
27.06 |
Afrykańskie ozdoby |
II.8, III.5, III.8, IV.7 III.8, IV.4, IV.9 IV.19 IV.11 I.5 IV.1, IV.2, IV.8 |
Indywidualizacja pracy z dziećmi:
Usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Doskonalenie liczenia liczebnikami porządkowymi i kardynalnymi.
Wzbogacanie słownika czynnego dziecka.
Usprawnianie ręki i doskonalenie posługiwania się nożyczkami — wycinanie wieloelementowych obrazków.
Marzec 2025
Opracowała: Joanna Kieszek
Tematyka kompleksowa
- Baśnie, bajki, bajeczki
- Puk, puk, to ja sztuka
- Tajemnice kosmosu
- Zawody
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- rozwijanie mowy, słownictwa;
- budzenie zainteresowania literami;
- zabawy z literami- rozpoznawanie i nazywanie liter;
- rozwijanie słuchu fonematycznego;
- rozwijanie sprawności fizycznej;
- rozwijanie prawidłowej postawy ciała podczas ćwiczeń;
- rozwijanie wyobraźni i wrażliwości muzycznej;
- doskonalenie sprawności ruchowej i poczucia rytmu;
- rozwijanie sprawności manualnej;
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
- rozwijanie umiejętności liczenia;
- doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w dostępnym dla dziecka zakresie;
- rozwijanie umiejętności posługiwania się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach; kardynalnym i porządkowym, w zakresie 10;
- porównywanie liczebności zbiorów;
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego;
- doskonalenie orientacji w przestrzeni;
- wyodrębnianie części wspólnej zbiorów;
- doskonalenie umiejętności myślenia logicznego;
- doskonalenie umiejętności klasyfikowania;
- wzbogacanie wiedzy o zwierzętach egzotycznych;
- poszerzenie wiedzy na temat zwierząt morskich;
- wzbogacanie wiedzy przyrodniczej;
- zapoznanie z cechami charakterystycznymi zwierząt egzotycznych;
- wyjaśnienie znaczenia barw w świecie zwierząt;
- zapoznanie z elementami marcowej pogody;
- rozwijanie zainteresowań badawczych;
- poznawanie stanów skupienia wody i ich właściwości;
- wdrażanie do samodzielnego działania, badania rzeczywistości, wnioskowania;
- zapoznanie z ludowym zwyczajem topienia marzanny;
- zachęcanie do obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie wiosną, wiązanie ich z aktualną porą roku;
- wzbogacanie wiedzy na temat pierwszych wiosennych kwiatów;
- określanie zmian zachodzących w życiu zwierząt wiosną;
- poznanie wpływu zanieczyszczenia wód na pióra ptaków;
- omówienie wyglądu i zwyczajów bociana;
- wzbogacenie wiadomości na temat życia i zwyczajów zwierząt mieszkających w lesie;
- wyjaśnienie pojęć: ptaki, ssaki, owady;
- wzbogacanie wiedzy na temat życia pszczół i ich znaczenia w życiu człowieka.
Data |
Temat dnia |
Podstawa programowa |
|
Temat kompleksowy: Niezwykły świat zwierząt |
|||
03.03 |
Mieszkańcy dżungli |
I 5, IV 1, IV 2, IV 5, IV 9, IV 18, IV 19, IV 4, IV 8, III 5, III 8, |
|
04.03 |
Mieszkańcy sawanny |
I 5, I 7, I 9. IV 8, IV 15, I 8, III 5, III 8, IV 18 |
|
0.03 |
Mieszkańcy oceanów i mórz |
I 5, III 5, IV 7, I 7, IV 4, IV 6, IV 8, IV 9, IV 18, III 5, III 8 |
|
06.03
|
Dziwne zwierzęta świata |
I 8, I 5, I 7, IV 2, IV 5, IV 9, IV 12, IV 15, IV 18, III 5, |
|
07.03 |
Kolory w świecie zwierząt |
I 5, IV 8, IV 9, IV 18, IV 19, I 5, I 7, I 9, IV 2, IV 15, III 5 |
|
Temat kompleksowy: Marcowa pogoda |
|||
10.03 |
W marcu jak w garncu |
I 5, III 8, III 9, IV 2, IV 5, IV 7, IV 18, |
|
11.03 |
Wiosenne hodowle |
I 5, I 9, III 8, IV 2, IV 9, IV 15, IV 18, I 8, III 5, IV 15 |
|
12.03 |
Marcowe eksperymenty |
I 5, III 5, IV 7, I 7, I 9, III 5, III 8, IV 18, IV 13, IV 9 |
|
13.03 |
Obieg wody w przyrodzie |
I 8, I 5, IV 2, IV 9, IV 13, IV 18, IV 19, I 7, IV 18 |
|
14.03 |
Pożegnanie zimy |
I 5, III 5, III 8, IV 8, I 7, IV 9, IV 14, IV 7 |
|
Temat kompleksowy: Wiosenne przebudzenia i powroty |
|||
17.03 |
Wiosna w ogrodzie |
III 8, IV 9, IV 12, IV 15, IV 18, I 8, III 5 |
|
18.03 |
Pierwsze wiosenne kwiaty |
I 7, I 9, IV 2, IV 14, IV 15, I 8, I 5, III 5, III 8 |
|
19.03 |
Jak zwierzęta budzą się z zimowego snu? |
I 5, IV 5, IV 7, I 7, III 8, IV 4, IV 9, IV 15, IV 18, III 5, IV 19 |
|
20.03 |
Wiosenne powroty |
I 8, I 5, I 9, III 8, IV 2, IV 4, IV 9, IV 18, IV 19, III 5 |
|
21.03 |
Ptasie koncerty |
I 5, IV 5, IV 8, IV 9, IV 18, I 7, III 8, IV 2, IV 9, III 5, IV 7 |
|
Temat kompleksowy: Zwierzęta naszych pól i lasów |
|
||
24.03 |
Mieszkańcy lasu |
I 5, III 8, IV 2, IV 5, IV 9, IV 18, IV 4, IV 8, |
|
25.03 |
Zwierzęta na polu |
I 5, I 7, IV 5M IV 9, IV 15, IV 18, I 8, III 5, IV 18, IV 19 |
|
26.03 |
Ptaki, ssaki, owady |
I 5, III 5, IV 7, I 9, IV 2, IV 6, IV 9, IV 18 |
|
27.03 |
Z wizytą u pszczół |
I 8, I 5, I 9, II 11, III 5, IV 1, IV 2, IV 9, IV 18, |
|
28.03 |
Znamy te zwierzęta |
I 7, IV 1, IV 8, IV 9, IV 18, I 5, IV 7, IV 12, IV 15, III 5, III 8 |
|
31.03 |
Co wiemy o zwierzętach? |
II 8, II 10, III 8, IV 2, IV 5, IV 18, I 8,I 5, III 5 |
|