Grupa III „Misie”

Czerwiec 2025

Opracowała: Katarzyna Kaczmarska

Tematyka kompleksowa

  1. Niby tacy sami, a jednak różni
  2. Lato, lato czeka
  3. Pożegnania nadszedł czas
  4. Podróż po Afryce

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • zawracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków;
  • porządkowanie po sobie miejsc zabaw, pracy i spożywania posiłków;
  • dbanie o porządek w szufladach indywidualnych.
  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np.: lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie;
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np.: powtarzanie ruchów innej osoby w czasie zabawy;
  • uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych;
  • Zapoznanie z nazwami zwierząt egzotycznych
  • Zapoznanie , gdzie na mapie leży Afryka;
  • Określenie co czują zwierzęta – czy posiadają zdolność odczuwania;
  • Zapoznanie z zasady zachowania się w stosunku do zwierząt żyjących w zoo;
  • zapraszanie innych dzieci do wspólnej zabawy;
  • szanowanie wytworów pracy innych oraz ich własności;
  • przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie;
  • dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich;
  • wykorzystywanie w zabawach (także w sposób niekonwencjonalny) różnych zabawek, przedmiotów, znaków i symboli;
  • dbanie o higienę zmysłów, np. unikanie hałasu, krzyku;
  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: rozwiązywanie zagadek, rebusów; określenie kolejności czynności, np. podczas wykonywania zamku z piasku; zadawaniu pytań; rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego; określania kolejności zdarzeń w różnych sytuacjach, historyjkach;
  • poruszanie się pod dyktando nauczyciela;
  • wykonywanie ćwiczeń w parach;
  • budowanie danego szeregu według wzrastającej lub malejącej liczby elementów, wielkości, natężenia barwy;
  • łączenie przedmiotów w grupy na podstawie cechy percepcyjnej, np. barwy, wielkości, kształtu, a następnie cech funkcyjnych;
  • klasyfikowanie przedmiotów według jednej cechy;
  • rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego;
  • składanie pociętych obrazków w całość bez wzoru.

Data

Temat dnia

Podstawa programowa

Temat kompleksowy : Niby tacy sami , a jednak różni

 

02.06

Dzieci z różnych stron świata

I.5, II.8, III.5, IV.7 IV.2, IV.4, IV.18 IV.2, IV.4, IV.8

I.5, III.5, III.8

03.06

Poznajemy inne kultury

I.5, II.8, III.5, IV.7 IV.2, IV.4, IV.15, IV.18  I.7, I.9  I.5 I.7, I.9, IV.15

04.06

Wszyscy jesteśmy podobni

I.5, II.8, III.5, IV.7 IV.12  I.7, I.9, IV.15  I.5

05.06

Prawdziwy przyjaciel to skarb

I.5, III.5, IV.7 I.7, I.9, IV.2, IV.4, IV.6, IV.9  I.5, II.8, III.5 I.7, IV.14, IV.15  III.5, IV.2, IV.5

I.6, III.1

 

06.06

Wspólne zabawy

 

Temat kompleksowy : lato, lato czeka

 

09.06

Wakacje już tuż, tuż

I.5, II.8, III.5, IV.7 I.5 IV.4, IV.9

I.8, IV.7  IV.1, IV.8, IV.19

I.5, III.5, III.8

10.06

Czym możemy wybrać się na wakacje

I.5, II.8, III.5, IV.7 III.8, IV.4,  IV.9 III.4, IV.2, IV.18 IV.9 IV.7

I.6, III.1, IV.11 III.5, IV.2, IV.5

IV.9  I.6, III.1 I.1, I.2, I.3

11.06

Miejsca letniego wypoczynku

I.5, II.8, III.5, III.8, IV.7 IV.9, IV.15, IV.18  I.7, I.9, IV.4, IV.8

I.9, IV.8, IV.15 I.8, IV.7

12.06

Nadchodzi lato

I.5, II.8, III.5, III.8, IV.7  III.5, IV.2, IV.18, IV.19 I.7, I.9, IV.15

I.5, III.5, IV.7

13.06

Uff jak gorąco

I.7, I.9, IV.5, IV.15, IV.18I.5, II.8, III.5, IV.18  I.5  I.7, I.9, IV.9, IV.14   III.5, IV.2, IV.5

I.6, III.1  I.1, I.2, I.3

Temat kompleksowy : Pożegnania nadszedł czas

 

16.06

Smaki , zapachy, i odgłosy lata  

I.5, II.8, III.5, III.8, IV.7 IV.2, IV.9, IV.18 I.6, III.1, IV.11

I.5  I.8, IV.7  I.9, IV.1, IV.6, IV.18, IV.19

17.06

Letnie ćwiczenia rachunkowe  

I.5, II.8, III.5, III.8, IV.7 IV.2, IV.9, IV.18 I.6, III.1, IV.11

I.5 I.8, IV.7  I.9, IV.1, IV.6, IV.18, IV.19 I.5, II.11, III.5, IV.7

18.06

Bezpiecznie na wakacjach

I.5, II.8, III.5, III.8, IV.7  III.8, IV.4, IV.9  I.5, IV.4, IV.15  I.5

I.5, III.5, IV.2, IV.8 I.5

20.06

Żegnaj przedszkole

II.8, III.8, IV.15, IV.18 I.7, IV.8, IV.9, IV.15 , III.5, IV.18  IV.7 I.7, IV.8, IV.11

Temat kompleksowy : Podróż po Afryce

 

23.06

Gdzie znajduje się Afryka

II.8, III.5, III.8, IV.7 IV.12, IV.15 I.7, I.9, IV.4, IV.8 I.5 I.7, I.9, IV.2, IV.9, IV.12, IV.19  I.8  I.5, III.5, III.8

24.06

Roślinność Afryki

IV.7  I.5, IV.7 I.5 IV.2, IV.5, IV.8, IV.12 III.5, IV.2, IV.5 I.6, III.1 I.1, I.2, I.3

25.06

Zwierzęta Afryki

II.8, III.5, III.8, IV.7  IV.2, IV.20

IV.8, IV.9, IV.15 , III.5, IV.7  I.7, IV.5, IV.13,

26.06

Muzyka afrykańska

II.8, III.5, III.8, IV.7 IV.1, IV.2, IV.11 I.5, IV.20 I.5  I.8 I.7, I.9, IV.2, IV.6, IV.19 I.5, III.5, IV.18

27.06

Afrykańskie ozdoby

II.8, III.5, III.8, IV.7  III.8, IV.4, IV.9  IV.19 IV.11  I.5  IV.1, IV.2, IV.8

Indywidualizacja pracy z dziećmi:

Usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Doskonalenie liczenia liczebnikami porządkowymi i kardynalnymi.
Wzbogacanie słownika czynnego dziecka.
Usprawnianie ręki i doskonalenie posługiwania się nożyczkami — wycinanie wieloelementowych obrazków.

Marzec 2025

Opracowała: Joanna Kieszek

Tematyka kompleksowa

  1. Baśnie, bajki, bajeczki
  2. Puk, puk, to ja sztuka
  3. Tajemnice kosmosu
  4. Zawody

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • rozwijanie mowy, słownictwa;
  • budzenie zainteresowania literami;
  • zabawy z literami- rozpoznawanie i nazywanie liter;
  • rozwijanie słuchu fonematycznego;
  • rozwijanie sprawności fizycznej;
  • rozwijanie prawidłowej postawy ciała podczas ćwiczeń;
  • rozwijanie wyobraźni i wrażliwości muzycznej;
  • doskonalenie sprawności ruchowej i poczucia rytmu;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
  • rozwijanie umiejętności liczenia;
  • doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w dostępnym dla dziecka zakresie;
  • rozwijanie umiejętności posługiwania się, w celowo stworzonych sytuacjach, liczebnikami w aspektach; kardynalnym i porządkowym, w zakresie 10;
  • porównywanie liczebności zbiorów;
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego;
  • doskonalenie orientacji w przestrzeni;
  • wyodrębnianie części wspólnej zbiorów;
  • doskonalenie umiejętności myślenia logicznego;
  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania;
  • wzbogacanie wiedzy o zwierzętach egzotycznych;
  • poszerzenie wiedzy na temat zwierząt morskich;
  • wzbogacanie wiedzy przyrodniczej;
  • zapoznanie z cechami charakterystycznymi zwierząt egzotycznych;
  • wyjaśnienie znaczenia barw w świecie zwierząt;
  • zapoznanie z elementami marcowej pogody;
  • rozwijanie zainteresowań badawczych;
  • poznawanie stanów skupienia wody i ich właściwości;
  • wdrażanie do samodzielnego działania, badania rzeczywistości, wnioskowania;
  • zapoznanie z ludowym zwyczajem topienia marzanny;
  • zachęcanie do obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie wiosną, wiązanie ich z aktualną porą roku;
  • wzbogacanie wiedzy na temat pierwszych wiosennych kwiatów;
  • określanie zmian zachodzących w życiu zwierząt wiosną;
  • poznanie wpływu zanieczyszczenia wód na pióra ptaków;
  • omówienie wyglądu i zwyczajów bociana;
  • wzbogacenie wiadomości na temat życia i zwyczajów zwierząt mieszkających w lesie;
  • wyjaśnienie pojęć: ptaki, ssaki, owady;
  • wzbogacanie wiedzy na temat życia pszczół i ich znaczenia w życiu człowieka.

Data

Temat dnia

Podstawa programowa

Temat kompleksowy: Niezwykły świat zwierząt

03.03

Mieszkańcy dżungli

I 5, IV 1, IV 2, IV 5, IV 9, IV 18, IV 19, IV 4, IV 8, III 5, III 8,

 

04.03

Mieszkańcy sawanny

I 5, I 7, I 9. IV 8, IV 15, I 8, III 5, III 8, IV 18

 

0.03

Mieszkańcy oceanów i mórz

I 5, III 5, IV 7, I 7, IV 4, IV 6, IV 8, IV 9, IV 18, III 5, III 8

 

06.03

 

Dziwne zwierzęta świata

I 8, I 5, I 7, IV 2, IV 5, IV 9, IV 12, IV 15, IV 18, III 5,

 

07.03

Kolory w świecie zwierząt

I 5, IV 8, IV 9, IV 18, IV 19, I 5, I 7, I 9, IV 2, IV 15, III 5

 

Temat kompleksowy: Marcowa pogoda

10.03

W marcu jak w garncu

I 5, III 8, III 9, IV 2, IV 5, IV 7,  IV 18,

 

11.03

Wiosenne hodowle

I 5, I 9, III 8, IV 2, IV 9, IV 15, IV 18, I 8, III 5, IV 15

 

12.03

Marcowe eksperymenty

I 5, III 5, IV 7, I 7, I 9, III 5, III 8, IV 18, IV 13, IV 9

 

13.03

Obieg wody w przyrodzie

I 8, I 5, IV 2, IV 9, IV 13, IV 18, IV 19, I 7, IV 18

 

14.03

Pożegnanie zimy

I 5, III 5, III 8, IV 8, I 7, IV 9, IV 14, IV 7

 

Temat kompleksowy: Wiosenne przebudzenia i powroty

17.03

Wiosna w ogrodzie

III 8, IV 9, IV 12, IV 15, IV 18, I 8, III 5

 

18.03

Pierwsze wiosenne kwiaty

I 7, I 9, IV 2, IV 14, IV 15, I 8, I 5, III 5, III 8

 

19.03

Jak zwierzęta budzą się z zimowego snu?

I 5, IV 5, IV 7, I 7, III 8, IV 4, IV 9, IV 15, IV 18, III 5, IV 19

 

20.03

Wiosenne powroty

I 8, I 5, I 9, III 8, IV 2, IV 4, IV 9, IV 18, IV 19, III 5

 

21.03

Ptasie koncerty

I 5, IV 5, IV 8, IV 9, IV 18, I 7, III 8, IV 2, IV 9, III 5, IV 7

 

Temat kompleksowy: Zwierzęta naszych pól i lasów

 

24.03

Mieszkańcy lasu

I 5, III 8, IV 2, IV 5, IV 9, IV 18, IV 4, IV 8,

 

25.03

Zwierzęta na polu

I 5, I 7, IV 5M IV 9, IV 15, IV 18, I 8, III 5, IV 18, IV 19

 

26.03

Ptaki, ssaki, owady

I 5, III 5, IV 7, I 9, IV 2, IV 6, IV 9, IV 18

 

27.03

Z wizytą u pszczół

I 8, I 5, I 9, II 11, III 5, IV 1, IV 2, IV 9, IV 18,

 

28.03

Znamy te zwierzęta

I 7, IV 1, IV 8, IV 9, IV 18, I 5, IV 7, IV 12, IV 15, III 5, III 8

 

31.03

Co wiemy o zwierzętach?

II 8, II 10, III 8, IV 2, IV 5, IV 18, I 8,I 5, III 5

 

Stron 1 z 2

UWAGA. Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawienia przeglądarki internetowej oznacza Państwa zgodę na używanie plików cookies. Więcej...