Grupa III „Misie”

Listopad 2024

Opracowała: Joanna Kieszek

Tematyka kompleksowa

  1. Moja rodzina i mój dom
  2. Co powinienem wiedzieć o Polsce?
  3. Moje prawa i obowiązki
  4. Moje zdrowie i bezpieczeństwo

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • opisywanie członków swoich rodzin,
  • wymienianie nazw członków rodziny, nazywanie relacji między nimi,
  • poznawanie nazw urządzeń elektrycznych używanych dawniej i dziś,
  • odkrywanie litey T,t / I,i / D,d / K,k: małej i wielkiej, drukowanej,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych: trójkąt,
  • wdrażanie do przestrzegania wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie (prawa i obowiązki przedszkolaka)
  • rozwijanie wiedzy na temat praw i obowiązków dzieci,
  • wzbogacanie słownictwa o pojęcia: prawa, obowiązki,
  • rozróżnianie i nazywanie różnych emocji,
  • nazywanie kierunków w przestrzeni: prawo, lewo, góra, dół,
  • rozpoznawanie i nazywanie zapisu cyfrowego liczb: 5, 0, 6
  • poszerzanie wiedzy na temat Polski i jej symboli narodowych,
  • zapoznanie ze znaczeniem słowa „niepodległość”,
  • wzbogacanie wiedzy na temat miejsc charakterystycznych dla Polski,
  • zdobywanie wiadomości o sławnych Polkach i Polakach,
  • zapoznanie z polskimi legendami,
  • poszerzanie informacji na temat różnych regionów Polski (stroje ludowe, tańce ludowe, potrawy regionalne),
  • rozwijanie sprawności manualnej poprzez prace plastycznotechniczne,
  • rozwijanie wrażliwości słuchowej i wzrokowej podczas zabaw muzycznych,
  • rozwijanie mowy, pamięci, sprawności fizycznej, umiejętności plastycznych,
  • wdrażanie ogólnych zasad bezpieczeństwa obowiązujących na terenie przedszkola oraz w domu,
  • utrwalanie numerów telefonów alarmowych
  • zapoznanie z zachowaniami sprzyjającymi lub zagrażającymi bezpieczeństwu i zdrowiu,
  • zapoznanie z piramidą zdrowego żywienia,
  • przypomnienie i utrwalenie zasad higieny (np. mycie rąk, kichanie itp.).

Piosenki i wiersze

„Kto ty jesteś?”

sł.: Władysław Bełza

Kto ty jesteś?
Polak mały.
Jaki znak twój?
Orzeł biały.
Gdzie ty mieszkasz?
Między swymi.
W jakim kraju?
W polskiej ziemi.
Czym ta ziemia?
Mą ojczyzną.
Czym zdobyta?
Krwią i blizną.
Czy ją kochasz?
Kocham szczerze.
A w co wierzysz?
W Polskę wierzę.

 



Data

Temat dnia

Podstawa programowa.

 

Temat kompleksowy: Moja rodzina i mój dom

04.11

Moja rodzina i mój dom

III.2, III.6, IV.2, IV.4, IV.5

IV.8

 

05.11

Co robią moi bliscy?

I.7, I.9, IV.9, IV.11, IV.12, I.8

 

 

06.11

Zwierzęta domowe

I.5, III.5, IV.7, I.7, IV.2, IV.5, IV.1, IV.8, IV.15, IV.18

 

07.11

Dzień z moją rodziną

I.8, II.2, IV.2, IV.13, IV.19

IV.5, IV.8, IV.9, II.8, IV.12

 

08.11

Narodowe Święto Niepodległości

I.5, III.2, III.6, IV.2, IV.8, IV.10, II.8, III.8, IV.15, IV.18

 

 

Temat kompleksowy: Co powinienem wiedzieć o Polsce?

12.11

Polskie legendy

I.5, IV.2, IV.5, IV.7, IV.8, IV.10, IV.4,

 

13.11

Potrawy regionalne

I.7, I.9, IV.14, IV.15, I.8

 

14.11

Muzyka ludowa i stroje ludowe

I.5, III.5, IV.1, IV.2, IV.7, IV. 8, IV.10

 

 

15.11

Znane Polki i znani Polacy

I.8, II.6, II.7, III.2, III.6, IV.2, IV.10

 

 

Temat kompleksowy: Moje prawa i obowiązki

18.11

Mamy prawa i obowiązki

I.5, III.7, IV.2, IV.5, IV.9, IV.4, IV.8

 

19.11

Znam swoje prawa

I.7, III.7, IV.4, IV.8, IV.9, IV.15, I.8, IV.7

 

20.11

Jakie mam obowiązki

III.5, IV.7, I.5, I.7, III.7, IV.1, IV.2

 

21.11

Prawa i obowiązki przedszkolaka

I.8, IV.7, I.7, III.7, IV.2, IV.9, IV.13

 

22.11

Mam prawo do emocji

I.5, II.1, II.3, II.4, III.8, IV.8, IV.9, IV.14, IV.15

 

Temat kompleksowy: Moje zdrowie i bezpieczeństwo

25.11

Niebezpieczne sytuacje

I.5, II.8, II.9, III.5, III.8, IV.2, IV.5, IV.9, IV.4, IV.8

 

26.11

Jak dbać o zdrowie?

I.7, I.9, IV.9, IV.15, I.8

 

27.11

Czystość to zdrowie

I.5, III.5, IV.7, III.8, IV.2, IV.5, IV.8, IV.12

 

28.11

Co jeść, aby być zdrowym?

I.8, I.5, IV.1, IV.2, IV.11, IV.13, IV.19

 

29.11

Sport to zdrowie

I.5, IV.1, IV.2, IV.7, I.7, I.9, IV.8, IV.9, IV.14

 


Indywidualizacja pracy z dziećmi:

  • wspomaganie rozwoju umysłowego w zakresie edukacji matematycznej;
  • rozwijanie kompetencji społeczno-emocjonalnych;
  • usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej;
  • usprawnianie funkcji analizatora słuchowego;
  • rozwijanie mowy i wzbogacanie słownictwa.
UWAGA. Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawienia przeglądarki internetowej oznacza Państwa zgodę na używanie plików cookies. Więcej...