Grupa III „Misie”
Listopad 2024
Opracowała: Joanna Kieszek
Tematyka kompleksowa
- Moja rodzina i mój dom
- Co powinienem wiedzieć o Polsce?
- Moje prawa i obowiązki
- Moje zdrowie i bezpieczeństwo
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- opisywanie członków swoich rodzin,
- wymienianie nazw członków rodziny, nazywanie relacji między nimi,
- poznawanie nazw urządzeń elektrycznych używanych dawniej i dziś,
- odkrywanie litey T,t / I,i / D,d / K,k: małej i wielkiej, drukowanej,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych: trójkąt,
- wdrażanie do przestrzegania wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie (prawa i obowiązki przedszkolaka)
- rozwijanie wiedzy na temat praw i obowiązków dzieci,
- wzbogacanie słownictwa o pojęcia: prawa, obowiązki,
- rozróżnianie i nazywanie różnych emocji,
- nazywanie kierunków w przestrzeni: prawo, lewo, góra, dół,
- rozpoznawanie i nazywanie zapisu cyfrowego liczb: 5, 0, 6
- poszerzanie wiedzy na temat Polski i jej symboli narodowych,
- zapoznanie ze znaczeniem słowa „niepodległość”,
- wzbogacanie wiedzy na temat miejsc charakterystycznych dla Polski,
- zdobywanie wiadomości o sławnych Polkach i Polakach,
- zapoznanie z polskimi legendami,
- poszerzanie informacji na temat różnych regionów Polski (stroje ludowe, tańce ludowe, potrawy regionalne),
- rozwijanie sprawności manualnej poprzez prace plastycznotechniczne,
- rozwijanie wrażliwości słuchowej i wzrokowej podczas zabaw muzycznych,
- rozwijanie mowy, pamięci, sprawności fizycznej, umiejętności plastycznych,
- wdrażanie ogólnych zasad bezpieczeństwa obowiązujących na terenie przedszkola oraz w domu,
- utrwalanie numerów telefonów alarmowych
- zapoznanie z zachowaniami sprzyjającymi lub zagrażającymi bezpieczeństwu i zdrowiu,
- zapoznanie z piramidą zdrowego żywienia,
- przypomnienie i utrwalenie zasad higieny (np. mycie rąk, kichanie itp.).
Piosenki i wiersze
„Kto ty jesteś?”
sł.: Władysław Bełza
Kto ty jesteś?
Polak mały.
Jaki znak twój?
Orzeł biały.
Gdzie ty mieszkasz?
Między swymi.
W jakim kraju?
W polskiej ziemi.
Czym ta ziemia?
Mą ojczyzną.
Czym zdobyta?
Krwią i blizną.
Czy ją kochasz?
Kocham szczerze.
A w co wierzysz?
W Polskę wierzę.
Data |
Temat dnia |
Podstawa programowa. |
|
Temat kompleksowy: Moja rodzina i mój dom |
|||
04.11 |
Moja rodzina i mój dom |
III.2, III.6, IV.2, IV.4, IV.5 IV.8 |
|
05.11 |
Co robią moi bliscy? |
I.7, I.9, IV.9, IV.11, IV.12, I.8
|
|
06.11 |
Zwierzęta domowe |
I.5, III.5, IV.7, I.7, IV.2, IV.5, IV.1, IV.8, IV.15, IV.18 |
|
07.11 |
Dzień z moją rodziną |
I.8, II.2, IV.2, IV.13, IV.19 IV.5, IV.8, IV.9, II.8, IV.12 |
|
08.11 |
Narodowe Święto Niepodległości |
I.5, III.2, III.6, IV.2, IV.8, IV.10, II.8, III.8, IV.15, IV.18
|
|
Temat kompleksowy: Co powinienem wiedzieć o Polsce? |
|||
12.11 |
Polskie legendy |
I.5, IV.2, IV.5, IV.7, IV.8, IV.10, IV.4, |
|
13.11 |
Potrawy regionalne |
I.7, I.9, IV.14, IV.15, I.8 |
|
14.11 |
Muzyka ludowa i stroje ludowe |
I.5, III.5, IV.1, IV.2, IV.7, IV. 8, IV.10
|
|
15.11 |
Znane Polki i znani Polacy |
I.8, II.6, II.7, III.2, III.6, IV.2, IV.10
|
|
Temat kompleksowy: Moje prawa i obowiązki |
|||
18.11 |
Mamy prawa i obowiązki |
I.5, III.7, IV.2, IV.5, IV.9, IV.4, IV.8 |
|
19.11 |
Znam swoje prawa |
I.7, III.7, IV.4, IV.8, IV.9, IV.15, I.8, IV.7 |
|
20.11 |
Jakie mam obowiązki |
III.5, IV.7, I.5, I.7, III.7, IV.1, IV.2 |
|
21.11 |
Prawa i obowiązki przedszkolaka |
I.8, IV.7, I.7, III.7, IV.2, IV.9, IV.13 |
|
22.11 |
Mam prawo do emocji |
I.5, II.1, II.3, II.4, III.8, IV.8, IV.9, IV.14, IV.15 |
|
Temat kompleksowy: Moje zdrowie i bezpieczeństwo |
|||
25.11 |
Niebezpieczne sytuacje |
I.5, II.8, II.9, III.5, III.8, IV.2, IV.5, IV.9, IV.4, IV.8 |
|
26.11 |
Jak dbać o zdrowie? |
I.7, I.9, IV.9, IV.15, I.8 |
|
27.11 |
Czystość to zdrowie |
I.5, III.5, IV.7, III.8, IV.2, IV.5, IV.8, IV.12 |
|
28.11 |
Co jeść, aby być zdrowym? |
I.8, I.5, IV.1, IV.2, IV.11, IV.13, IV.19 |
|
29.11 |
Sport to zdrowie |
I.5, IV.1, IV.2, IV.7, I.7, I.9, IV.8, IV.9, IV.14 |
|
Indywidualizacja pracy z dziećmi:
- wspomaganie rozwoju umysłowego w zakresie edukacji matematycznej;
- rozwijanie kompetencji społeczno-emocjonalnych;
- usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej;
- usprawnianie funkcji analizatora słuchowego;
- rozwijanie mowy i wzbogacanie słownictwa.