Grupa V „Biedronki”

Wychowawcy
Joanna Kieszek
mgr Emilia Reska

Asystentka
Bogusława Rubin


Listopad 2021 r.

Tematyka kompleksowa

  1. Dlaczego nawet superbohater ma obowiązki?
  2. Co powinien wiedzieć każdy Polak?
  3. Czy Kujawiak może tańczyć krakowiaka?
  4. Gdzie można spotkać Małą i Wielką Niedźwiedzicę?

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • zapoznanie z polskimi legendami, uświadomienie pochodzenia legend i ich znaczenia ,
  • rozwijanie analizy i syntezy słuchowej poprzez zabawy z muzyką i rytmem,
  • rozwijanie wiedzy na temat rodziny, poznanie z drzewem genealogicznym,
  • zapoznanie z prawami i obowiązkami dziecka,
  • budzenie zainteresowań konstrukcyjnych i technicznych,
  • rozwijanie wiedzy na temat Polski, zapoznanie z Narodowym Świętem Niepodległości,
  • poznawanie ciekawych miejsc na mapie Polski- różne regiony i miasta Polski
  • poznanie polskich strojów ludowych oraz muzyki ludowej,
  • przygotowanie do nauki czytania poprzez rozpoznawanie kształtów literopodobnych, liter drukowanych — małych i wielkich
  • rozwijanie umiejętności wokalnych poprzez śpiew solowy i grupowy,
  • zapoznawanie ze znakami graficznymi liczb, doskonalenie liczenia i  przeliczania
  • rozwijanie intuicji geometrycznej poprzez rozpoznawanie kształtówi nazywanie figur geometrycznych,
  • poznanie historii pluszowego misia
  • rozwijanie wiedzy na temat przestrzeni kosmicznej (gwiazdozbiory, Układ Słoneczny i jego planety, Ziemia, wyprawy w kosmos
  • rozwijanie umiejętności rozwiązywania zagadek wzrokowych, słuchowych
    i słownych,
  • wdrażanie do codziennej dbałości o higienę w przedszkolu np.: częste mycie rąk (zwłaszcza po pobycie w toalecie i zabawie na świeżym powietrzu), zakrywanie ust w czasie kichania, kaszlu.
  • rozwijanie zachowań prozdrowotnych- ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku (zapobieganie przegrzaniu i zmarznięciu).
  • rozwijanie sprawności manualnej poprzez projektowanie rysunków, wycinanie, naklejanie, rysowanie oraz malowanie,

Wiersz

„Katechizm polskiego dziecka”
W. Bełza

— Kto ty jesteś?
— Polak mały.

— Jaki znak twój?
— Orzeł biały.

— Gdzie ty mieszkasz?
— Między swemi.

— W jakim kraju?
— W polskiej ziemi.

— Czym ta ziemia?
— Mą ojczyzną.

— Czym zdobyta?
— Krwią i blizną.

— Czy ją kochasz?
— Kocham szczerze.

— A w co wierzysz?
— W Polskę wierzę (...)


Ćwiczenia logopedyczne

Jesienne zabawy
Ćwiczenie oddechowe

Na spacerze, niech dziecko wybierze piękny, kolorowy liść. Położy go na prawej otwartej dłoni, nabierze nosem powietrze i zdmuchnie, patrząc jak spada. Ta sama zabawa z liściem ułożonym na lewej dłoni.

Ćwiczenie słuchowe

Przez chwilę starajcie się nic nie mówić i wsłuchujcie się w dźwięki płynące z otoczenia. Potem każdy opowiada co słyszał.

Ćwiczenia ortofoniczne

Dziecko naśladuje odgłosy szumiących drzew, liści. Jest np. małym wicherkiem pomocnikiem jesieni.

Stron 1 z 3

UWAGA. Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawienia przeglądarki internetowej oznacza Państwa zgodę na używanie plików cookies. Więcej...