
Grupa V „Rybki”
Wychowawcy
mgr Alina Kowalczyk
mgr Ewa Orszulak
Woźna
Małgorzata Ciszewska
Kwiecień 2023
Opracowała: Ewa Orszulak
Tematyka kompleksowa
- Jakie wzory i kolory są lubiane przez pisanki?
- Kto obroni słonia?
- Jak być eko ?
- Kto wymyślił naszą flagę?
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- słowne określanie struktury kartki i samodzielne próby eksperymentowania z kartką;
- gospodarowanie przestrzenią kartki (wykonywanie prac plastycznych na papierze o różnych formatach);
- nabywanie precyzji wykonywania ruchów dłońmi ;
- samodzielne używanie wybranych narzędzi, przyborów, wybieranie materiałów, organizowanie sobie stanowiska pracy i porządkowanie go po zakończonej pracy;
- podejmowanie działania i opisywanie, co z nich wyniknęło dla niego i dla innych;
- formułowanie dłuższych wypowiedzi na dowolny temat;
- próby samodzielnego czytania;
- rozpoznawanie liter, czytanie krótkich tekstów;
- wyodrębnianie zdań w wypowiedziach, liczenie ich, układanie wypowiedzi, np. na temat obrazka, składającej się z określonej liczby zdań;
- wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie;
- improwizowanie ruchowe dowolnej muzyki;
- orientowanie się na kartce papieru, wskazywanie, np. prawego górnego rogu, lewego górnego rogu kartki itd.
- dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych;
- zapoznanie ze sposobami mierzenia długości, ćwiczenie umiejętności porównywania długości;
- przypomnienie tradycji związanych z Wielkanocą;
- poznawanie różnych sposobów ozdabiania jaj na Wielkanoc;
- zapoznanie z ciekawostkami ze świata zwierząt;
- utrwalenie pojęć: ssaki, gady, płazy, ryby, ptaki;
Materiały do nauki
„Cukrowy baranek”
Cukrowy baranekMa złociste różki.
Pilnuje pisanek
na łące z rzeżuszki.
A gdy nikt nie patrzy,
chorągiewką buja
i cichutko meczy
Święte „Alleluja”.
„Pisanki”
sł. Stanisław AleksandrzakDzieci obsiadły stół i malują pisanki:
pierwsza — ma kreski,
druga — ma kółka złote,
trzecia — drobne kwiaty,
czwarta — dużo kropek,
piąta — srebrne gwiazdki,
szósta — znów zygzaki,
siódma — barwne kwiaty jak astry lub maki,
ósma - wąskie szlaczki z zieloniutkich listków,
dziewiąta — największa — ma już prawie wszystko:
i kropki, i zygzaki, i paseczków wiele,
i czerwień, i złoto, i błękit, i zieleń,
i piękne gwiazdy na jajku ktoś posiał,
dumne były z niego Hania i Małgosia...
Marzec 2023
Opracowała: Alina Kowalczyk
Tematyka kompleksowa
- Dlaczego w marcu jest jak w garncu?
- Gdzie się ubiera pani Wiosna?
- Z czego to jest zrobione?
- Tydzień Ekologiczny.
- O czym marzą zwierzęta?
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- zapoznanie ze zjawiskami pogodowymi charakterystycznymi dla przedwiośnia;
- zapoznanie ze sposobami przewidywania pogody;
- zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie;
- prowadzenie obserwacji pogody;
- prowadzenie kalendarza pogody;
- zapoznanie z oznakami wiosny;
- zapoznanie z pracami wykonywanymi wiosną w polu i ogrodzie;
- zapoznanie z budową kwiatu tulipana;
- odkrywanie liter: f, F; g, G; ł, Ł; w, W — małej i wielkiej, drukowanej i pisanej;
- zapoznanie z produkcją i wypiekiem chleba, produkcją sera białego;
- zapoznanie z produkcją wełny, papieru;
- zapoznanie ze sposobami wykorzystania gliny;
- zapoznanie ze sposobami życia zgodnie z ekologią;
- zapoznanie z rolą jaką pełnią w życiu człowieka słońce, woda, czyste powietrze, las;
- zapoznanie ze środowiskami życia zwierząt;
- zapoznanie z rolą zwierząt w życiu człowieka;
- zapoznanie charakterystycznymi cechami żywiołu wody, ziemi, powietrza i ognia — oraz z rolą jaką pełnią w życiu człowieka;
- wzbogacanie wiedzy przyrodniczej podczas tygodnia ekologicznego.
Stron 1 z 4
- 1
- 2
- 3
- 4
- Następne
- Ostatnie »