Grupa I „Kotki”

Wychowawcy
mgr Magdalena Ciesielska
mgr Agnieszka Borys

Pomoc nauczyciela
Kamila Figaj

Woźna
Renata Ołdak

Luty 2022 r.

Opracowała: Magdalena Ciesielska-Głos

Tematyka kompleksowa

  1. Jesteśmy samodzielni w kuchni
  2. Baśniowy świat
  3. Chciałbym być matematykiem

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • rozwijanie mowy
  • kształtowanie poczucia rytmu
  • rozwijanie pamięci słuchowej
  • ukazanie sposobu niesienia pomocy starszym osobom
  • poznawanie pracy kucharki
  • poznawanie przeznaczenia sztućców
  • określanie wysokości przedmiotów, stosowanie słów wysoki, niski
  • rozwijanie umiejętności określania masy przedmiotów
  • rozwijanie umiejętności ilustrowania piosenki ruchem

Piosenki

„Z mamą w kuchni”
sł. i muz. B. Forma

Mama piecze ciasto,
My jej pomagamy.
Z mąki, jajek, cukru
Ciasto ugniatamy.

Ref. Pomagamy mamie
W domowych pracach
Kiedy zmęczona do domu wraca

Zupę razem z mamą
Dzisiaj gotujemy,
Jeszcze wymieszamy
I ze smakiem zjemy

Ref. Pomagamy…

Kanapki z mamusią
Chcemy przygotować
Z jajkiem i szczypiorkiem
będą nam smakować

Ref. Pomagamy…

 

„Malowany wózek”

Malowany wózek
Para siwych koni,
Pojadę daleko, nikt mnie nie dogoni
Pojadę daleko ,po ubitej dróżce
Tam gdzie stoi mała chatka, na koguciej nóżce

Stanę przed tą chatka, będę z bicza trzaskał,
Wyjdźże Babo Jago, wyjdźże, jeśli łaska.
Wyjdzie Baba Jaga stara, całkiem siwa
I zapyta grubym głosem
— Kto mnie tutaj wzywa?

 To ja Babo Jago, chciałem Ciebie prosić,
Żebyś nie więziła Jasia i Małgosi
Bo jak nie powiem rzecz Ci nieprzyjemna
Będziesz miała Babo Jago do czynienia ze mną

Strzeż się Czarownico
Krzyknę w niebogłosy,
Ze aż Babie Jadze dęba staną włosy
I koniki pognam
Het, het, krzyknę na nie
I pojadę do mamusi na drugie śniadanie.



Ćwiczenia logopedyczne

Opracowała: Elżbieta Niemaszyk

Zabawa logopedyczna dla dzieci, które nie mówią „r”
  • Wymawianie na przemian „a” — „o” lub „e” — „o” przy maksymalnym oddaleniu od siebie górnej i dolnej wargi — zabawa w naśladowanie „syreny policyjnej”
  • Oddalanie od siebie kącików ust, jak przy „i” — zbliżanie do siebie kącików ust (ściąganie warg) jak przy „u” , wymawianie ich na przemian — zabawa w naśladowanie „karetki”
  • Cmokanie — dziecko udaje, że stara się rozdzielić sklejone wargi
  • Gwizdanie
  • Zabawa w rybi pyszczek — gwałtowne otwieranie i zamykanie buzi jak rybka
  • Nadmuchiwanie baloników, puszczanie baniek mydlanych
  • Nadymać policzki z uwolnieniem nagromadzonego w jamie ustnej powietrza- zabawa w dziurawy balonik
  • Nadymać policzki na zmianę lewy i prawy, przesuwać powietrze z jednej strony jamy ustnej do drugiej przy zwartych wargach
  • Wciągać policzki do jamy ustnej (policzki ściśle przylegają do łuków zębowych, wargi tworzą zajęczy pyszczek) — jak zajączek
  • Dmuchać na płomień świecy, skrawki papieru, watkę, piłeczkę pingpongową...
  • Cmokanie (powstający szmer przypomina pocałunek)

Styczeń 2022 r.

Opracowała: Magdalena Ciesielska-Głos

Tematyka kompleksowa

  1. Zwierzęta są głodne

  2. Zimo baw się z nami

  3. Babcia i dziadek

  4. Muzyka wokół nas


Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • rozwijanie sprawności manualnej

  • rozwijanie umiejętności liczenia

  • rozwijanie mowy

  • kształtowanie poczucia rytmu

  • rozwijanie pamięci słuchowej

  • ukazanie sposobu niesienia pomocy starszym osobom


Wiersze

„Dom dla ptaszków”
sł. I. Suchorzewska

Dziś w przedszkolu Krzyś i Tomek
Zmajstrowali ptaszkom domek

Jest podłoga
Jest i daszek
Żeby się mógł schować ptaszek,

Jest tam miejsce
Na okruszki
Dla wróbelka,
Pośmieciuszki

Jest i gwoździk
Na skwareczki
Dla łakomej sikoreczki.

„Życzenia”
sł. I. R. Salach

Dziś dla Babci słońce mam
I całuski dla Dziadziusia
Dziś życzenia wnuczek składa
I piosenki śpiewa wnusia.
Aby Babcia i Dziadunio
W zdrowiu długo żyli,
Aby uśmiech dla nas mieli
W każdej wolnej chwili.

Piosenki

„Bałwankowa rodzina”

 Stoisz smutny nasz bałwanku
Ze spuszczoną głową
Może chciałbyś mieć przy sobie
Panią bałwankową

Oj tak tak, oj tak tak
Dobrej żony wciąż mi brak
Oj tak tak, oj tak tak
Dobrej żony brak

Ma korale z jarzębiny
Bałwankowa żona
Ale łatwo poznać z miny
Że dziś jest zmartwiona

Oj tak tak ,oj tak tak
Mego synka jeszcze brak
Oj tak tak, oj tak tak
Mego synka brak

Stoi bałwan z bałwankową
W środku zaś bałwanek
Jeszcze chwilka i rozpoczną
Swój zimowy taniec

Oj tak tak, oj tak tak
Przydałby się jeszcze brat
Oj tak tak, oj tak tak
Przydałby się brat

Już wesoło dwa bałwanki
Tańczą z rodzicami
I my także się pobawmy
Razem z bałwankami

Oj tak tak, oj tak tak
Zatańcz z nami raz i dwa
Oj tak tak, oj tak tak
Zatańcz raz i dwa

Oj tak tak, oj tak tak
Zatańcz z nami raz i dwa
Oj tak tak, oj tak tak
Zatańcz raz i dwa



Ćwiczenia logopedyczne

Opracowała: Elżbieta Niemaszyk

Zabawa logopedyczna dla dzieci, które nie mówią „r”

Aby nauczyć język wibracji, kładziemy kółeczka z dziurkacza albo inne małe kawałki papieru na koniec
języka i zachęcamy dziecko do energicznego zdmuchiwania.
Ile przy tym radości:-).

Bębenek — uderzanie językiem o wałek dziąsłowy za górnymi zębami.


UWAGA. Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawienia przeglądarki internetowej oznacza Państwa zgodę na używanie plików cookies. Więcej...