Grupa I „Kaczuszki”
Październik 2025
Opracowała: Magdalena Ciesielska
Tematyka kompleksowa
- Kody jesieni
- W krainie emocji i uczuć
- W krainie zdrowia
- Wśród zwierząt
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- Rozwijanie umiejętności samoobsługowych;
- kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem;
- usprawnianie motoryki małej;
- rozwijanie percepcji wzrokowej;
- rozwijanie percepcji słuchowej;
- rozwijanie sprawności manualnej podczas wykonywania pracy plastycznej;
- kształtowanie sprawności fizycznej ,zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej;
- rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej;
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji;
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania;
- kształtowanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych;
- reagowanie na przerwę w muzyce;
- rozwijanie mowy i myślenia;
- kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych;
- wdrażanie do wypowiadanie się na określony temat;
- wspomaganie rozwoju czynności umysłowych potrzebnych dzieciom do tworzenia pojęć;
- kształtowanie wyobraźni i twórczego myślenia;
- kształtowanie umiejętności i odróżniania zdań prawdziwych od zdań fałszywych;
- wzbogacanie wiedzy o otaczającym świecie;
- rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych;
- wielozmysłowe poznawanie warzyw i owoców;
- kształtowanie umiejętności wyodrębniania darów jesieni;
- rozpoznawanie zapachów jesieni(suszonych grzybów, suszonych jabłek, zapach wanilii, zapach octu, zapach czosnku, zapach orzechów);
- rozwijanie umiejętności liczenia, rozszerzanie zakresu liczenia i ustalanie ile jest obiektów;
- wzbogacanie wiedzy dziecka na temat życia zwierząt jesienią;
- rozwijanie kreatywności i wyobraźni;
- ćwiczenia motoryki narządów artykulacyjnych;
- budowanie wiedzy o emocjach oraz wzbogacenie czynnego słownictwa dzieci;
- wspieranie rozwoju emocjonalnego i społecznego; kształtowanie umiejętności rozpoznawania, wyrażania i odczytywania uczuć zarówno swoich jak i innych osób;
- kształtowanie określania położenia przedmiotów w przestrzeni;
- rozwijanie sprawności manualnych i zainteresowania przyrodą;
- budowanie wiedzy na temat zdrowia;
- kształtowanie umiejętności logicznego myślenia w toku rozwiązywania zagadek o zawodach;
- budowanie wiedzy dzieci o zdrowym odżywianiu — zapoznanie z zasadami zdrowego odżywiania się;
- rozwijanie umiejętności posługiwania się różnymi narzędziami i materiałami plastycznymi.
Data |
Temat dnia |
Podstawa programowa |
|
|
Temat kompleksowy: Kody jesieni |
|||
|
01.10 |
„Kolorowe listki”- piosenka inscenizowana |
II8,III5,III8,I3,III5,IV4,IV1,I7, I9,IV3,I5,I7, I9,IV5,III5 |
|
|
02.10 |
Pasowanie na przedszkolaka Kaczuszki -wygimnastykowane nóżki-podstawy jogi-realizacja innowacji |
IV 2, IV 12, IV 15, IV 17, I 8, I 5, III 5, IV 9 |
|
|
03.10 |
„Jaka melodię nuci Pani Jesień? |
I 5, III 5, IV 7, III 8, IV 2, IV 4, IV 9, IV 10, IV 12, I 6 |
|
|
06.10
|
Jak smakuje jesień? |
I 8, I 9, IV 2, IV 4, IV 5, IV 7, IV 9, IV 10, IV 21 |
|
|
07.10 |
Co pachnie jesienią? |
I 5, I 7, I 9, IV 1, IV 2, IV 6, IV 8, IV 4, IV 9, IV 10, IV 14, III 5, IV 13 |
|
|
08.10 |
Co zwierzęta robią jesienią? |
I5,III1,III2,III3,IV2. IV9,IV12,IV13,IV15,IV18 |
|
|
09.10 |
Dlaczego lubimy jesień? |
I9,III8,IV8,I5,III8 |
|
|
10.10 |
„Orzeszki laskowe” -piosenka inscenizowana |
III8,IV2,IV5 |
|
|
Temat kompleksowy: W krainie emocji i uczuć |
|||
|
|
|||
|
13.10 |
Co usłyszę ,gdy będę cicho?? |
I 5, II 1, II 6, II 7, II 9, IV 5, IV 9, I 5, III 4, I 7, I 9, II 1, II 2, II 6, IV 2, IV 5, IV 4, IV 8 |
|
|
14.10 |
Kiedy odczuwam spokój? |
I 5, I 7, I 9, II 1, II 2, IV 5, IV 8, IV 15, I 8, III 5, III 8 |
|
|
15.10 |
Jakie emocje w sobie skrywam? |
I 5, III 5, IV 7, II 1, II 6, II 8, III 6, IV 2, IV 5, III 5, IV 9 |
|
|
16.10 |
Co włożymy do pudełka wspomnień? |
I 8, I 7, II 1, II 3, II 8, IV 1, IV 5, IV 8, I 5, III 4, III 5, |
|
|
17.10 |
Za czym tęsknią drzewa? |
II 1, IV 5, IV 6, IV 8, I 5, III 5, III 8 |
|
|
Temat kompleksowy: W krainie zdrowia |
|||
|
20.10
|
Po co nam wzrok? |
I 5, IV 2, IV 4, IV 5, IV 7, IV 9, IV 18, IV 19 |
|
|
21.10 |
Kto ratuje nasze życie i zdrowie?
|
I 5, I 7, IV 2, IV 5, IV 8, IV 9, IV 14, IV 15, IV 18, I 8, IV 7, III 5, III 8, IV 18 |
|
|
22.10 |
Jak zdrowo się odżywiać? |
I 5, III 8, IV 2, IV 4, IV 9, IV 14, IV 18, II 11, III 5 |
|
|
23.10 |
Jakie numery ratują nam życie? |
I 8, IV 7, I 5, I 7, IV 9, IV 13, IV 15, IV 18, IV 19 |
|
|
24.10 |
Jak spędzamy wolny czas? |
I 5, II 11, IV 1,IV 2, IV 8, IV 18, IV 7, I 7, IV 9, IV 14, IV 15, III 5, III 8 |
|
|
Temat kompleksowy: Wśród zwierząt |
|
||
|
27.10 |
Jakie zwierzęta żyją wśród nas? |
I 5, I 7, III 2, IV 2, IV 4, IV 5, IV 6, IV 7, IV 8, IV 1, IV 9, III 8, IV 18 |
|
|
28.10 |
Jakim zwierzątkiem potrafię się zaopiekować?
|
I 5, IV 2, IV 9, IV 15, I 8, IV 7, III 5, III 8 |
|
|
29.10 |
Co człowiek może zrobić dla zwierząt? |
I 5, III 5, IV 7, I 7, III 2, III 9, IV 2, IV 5, IV 9, II 8, |
|
|
30.10 |
Co to za zwierzę? |
I 8, IV 7, I 5, I 7, II 9, III 5, III 6, III 7, IV 2, IV 5, IV 9, IV 18 |
|
|
31.10 |
Co już wiemy o zwierzętach? |
I 7, IV 9, IV 12, IV 15, I 5, III 5, III 8 |
|
„Kolorowe listki”
(piosenka)
Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały
Kolorowe listki na drzewie szumiały
Ref. Szu szu szu szumiały wesoło
Szu szu szu wirowały w koło (bis)
Kolorowe listki bardzo się zmęczyły,
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Ref. Hop, hop, hop tak sobie skakały,
Hop, hop, hop w koło wirowały.
Kolorowe listki spadły już na trawę,
Kolorowe listki skończyły zabawę.
Ref. Cicho sza listki zasypiają,
Cicho sza oczka zamykają.
„Miś”
Kto misiowi urwał ucho
Pytam wszędzie — cicho, głucho
Nikt się jakoś nie przyznaje
Może jechał miś tramwajem
Może upadł, biegnąc z górki
Może go dziobały kurki?
Może Azor go tarmosił,
Urwał ucho — nie przeprosił.
Igła, nitka, rączek para —
naprawimy uszko zaraz
Oooo już sterczą uszka oba
Teraz nam się miś podoba.
Wrzesień 2025
Opracowała: Magdalena Ciesielska
Tematyka kompleksowa
- Nasza grupa
- Emocje i uczucia
- Jesienne impresje
- Babie lato
Założenia dydaktyczno-wychowawcze
- Rozwijanie umiejętności samoobsługowych;
- kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem;
- usprawnianie motoryki małej;
- rozwijanie percepcji wzrokowej;
- rozwijanie percepcji słuchowej;
- rozwijanie sprawności manualnej podczas wykonywania pracy plastycznej;
- kształtowanie sprawności fizycznej ,zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej;
- rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej;
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji;
- kształtowanie umiejętności prawidłowego zachowywania się w ruchu drogowym;
- kształtowanie umiejętności uważnego słuchania;
- kształtowanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych;
- reagowanie na przerwę w muzyce;
- rozwijanie mowy i myślenia;
- kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych;
- wdrażanie do wypowiadanie się na określony temat;
- wspomaganie rozwoju czynności umysłowych potrzebnych dzieciom do tworzenia pojęć;
- kształtowanie wyobraźni i twórczego myślenia;
- kształtowanie umiejętności i odróżniania zdań prawdziwych od zdań fałszywych;
- wzbogacanie wiedzy o otaczającym świecie;
- rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych.
Data |
Temat dnia |
Podstawa programowa |
|
|
Temat kompleksowy: Nasza grupa |
|||
|
01.09 |
Jak masz na imię? |
II8, III5, III8, I3, III5, IV4, IV1, I7, I9, IV3, I5, I7, I9, IV5, III5 |
|
|
02.09 |
Jakie jest nasze przedszkole? |
IV 2, IV 12, IV 15, IV 17, I 8, I 5, III 5, IV 9 |
|
|
03.09 |
W co można bawić się w ogrodzie przedszkolnym? |
I 5, III 5, IV 7, III 8, IV 2, IV 4, IV 9, IV 10, IV 12, I 6 |
|
|
04.09
|
Co to znaczy być dobrym kolegą/ dobrą koleżanką? |
I 8, I 9, IV 2, IV 4, IV 5, IV 7, IV 9, IV 10, IV 21 |
|
|
05.09 |
Co potrafię? |
I 5, I 7, I 9, IV 1, IV 2, IV 6, IV 8, IV 4, IV 9, IV 10, IV 14, III 5, IV 13 |
|
|
Temat kompleksowy: Emocje i uczucia |
|||
|
08.09 |
Jak muzyka maluje emocje? |
I 5, II 1, II 6, II 7, II 9, IV 5, IV 9, I 5, III 4, I 7, I 9, II 1, II 2, II 6, IV 2, IV 5, IV 4, IV 8 |
|
|
09.09 |
Skąd się biorą nasze humorki? |
I 5, I 7, I 9, II 1, II 2, IV 5, IV 8, IV 15, I 8, III 5, III 8 |
|
|
10.09 |
Jak wygląda złość? |
I 5, III 5, IV 7, II 1, II 6, II 8, III 6, IV 2, IV 5, III 5, IV 9 |
|
|
11.09 |
Jak wygląda radość? |
I 8, I 7, II 1, II 3, II 8, IV 1, IV 5, IV 8, I 5, III 4, III 5, |
|
|
12.09 |
Czy zabawki mają uczucia? |
II 1, IV 5, IV 6, IV 8, I 5, III 5, III 8 |
|
|
Temat kompleksowy: Jesienne impresje |
|||
|
15.09
|
Jaka jest jesień? |
I 5, IV 2, IV 4, IV 5, IV 7, IV 9, IV 18, IV 19 |
|
|
16..09 |
Jak przedszkolaki witają jesień?
|
I 5, I 7, IV 2, IV 5, IV 8, IV 9, IV 14, IV 15, IV 18, I 8, IV 7, III 5, III 8, IV 18 |
|
|
17.09 |
W co się bawić jesienią? |
I 5, III 8, IV 2, IV 4, IV 9, IV 14, IV 18, II 11, III 5 |
|
|
18.09 |
Jak spadają liście z drzew? |
I 8, IV 7, I 5, I 7, IV 9, IV 13, IV 15, IV 18, IV 19 |
|
|
19.09 |
Czym przyjechała do nas Pani Jesień? |
I 5, II 11, IV 1, IV 2, IV 8, IV 18, IV 7, I 7, IV 9, IV 14, IV 15, III 5, III 8 |
|
|
Temat kompleksowy: Babie lato |
|
||
|
22.09 |
Jak brzmi jesienna muzyka? |
I 5, I 7, III 2, IV 2, IV 4, IV 5, IV 6, IV 7, IV 8, IV 1, IV 9, III 8, IV 18 |
|
|
23.09 |
Co to jest babie lato?
|
I 5, IV 2, IV 9, IV 15, I 8, IV 7, III 5, III 8 |
|
|
24.09 |
Co czerwieni się jesienią? |
I 5, III 5, IV 7, I 7, III 2, III 9, IV 2, IV 5, IV 9, II 8, |
|
|
25.09 |
Co potrafią kolory? |
I 8, IV 7, I 5, I 7, II 9, III 5, III 6, III 7, IV 2, IV 5, IV 9, IV 18 |
|
|
26.09 |
Co potrafimy, czego nauczyliśmy się we wrześniu? |
I 7, IV 9, IV 12, IV 15, I 5, III 5, III 8 |
|
|
29.09 |
Kaczuszki -nauka piosenki |
IV7, I5, III8, IV2, I9, III5 |
|
|
30.09 |
Kaczuszki- praca plastyczna |
I9, IV1, IV9 |
|
|
|
|
|
|
„Kaczuszki”
(piosenka)
Ja, żółta kaczuszka dwa skrzydełka mam
Jak macham skrzydłami
Pokaże dziś wam
Tutaj jedno skrzydło
A tu drugie mam
Tak macham skrzydłami
I głośno kwaczę tak
Kwa, kwa
Ja, żółta kaczuszka
Tu kuperek mam
Jak trzęsę kuperkiem pokaże dziś Wam
I w prawo i w lewo
Szybko raz i dwa
Tak trzęsę kuperkiem
I głośno kwaczę tak
Kwa, kwa