Grupa I „Kaczuszki”

Październik 2025

Opracowała: Magdalena Ciesielska

Tematyka kompleksowa

  1. Kody jesieni
  2. W krainie emocji i uczuć
  3. W krainie zdrowia
  4. Wśród zwierząt

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • Rozwijanie umiejętności samoobsługowych;
  • kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem;
  • usprawnianie motoryki małej;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej;
  • rozwijanie percepcji słuchowej;
  • rozwijanie sprawności manualnej podczas wykonywania pracy plastycznej;
  • kształtowanie sprawności fizycznej ,zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej;
  • rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej;
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji;
  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania;
  • kształtowanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych;
  • reagowanie na przerwę w muzyce;
  • rozwijanie mowy i myślenia;
  • kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych;
  • wdrażanie do wypowiadanie się na określony temat;
  • wspomaganie rozwoju czynności umysłowych potrzebnych dzieciom do tworzenia pojęć;
  • kształtowanie wyobraźni i twórczego myślenia;
  • kształtowanie umiejętności i odróżniania zdań prawdziwych od zdań fałszywych;
  • wzbogacanie wiedzy o otaczającym świecie;
  • rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych;
  • wielozmysłowe poznawanie warzyw i owoców;
  • kształtowanie umiejętności wyodrębniania darów jesieni;
  • rozpoznawanie zapachów jesieni(suszonych grzybów, suszonych jabłek, zapach wanilii, zapach octu, zapach czosnku, zapach orzechów);
  • rozwijanie umiejętności liczenia, rozszerzanie zakresu liczenia i ustalanie ile jest obiektów;
  • wzbogacanie wiedzy dziecka na temat życia zwierząt jesienią;
  • rozwijanie kreatywności i wyobraźni;
  • ćwiczenia motoryki narządów artykulacyjnych;
  • budowanie wiedzy o emocjach oraz wzbogacenie czynnego słownictwa dzieci;
  • wspieranie rozwoju emocjonalnego i społecznego; kształtowanie umiejętności rozpoznawania, wyrażania i odczytywania uczuć zarówno swoich jak i innych osób;
  • kształtowanie określania położenia przedmiotów w przestrzeni;
  • rozwijanie sprawności manualnych i zainteresowania przyrodą;
  • budowanie wiedzy na temat zdrowia;
  • kształtowanie umiejętności logicznego myślenia w toku rozwiązywania zagadek o zawodach;
  • budowanie wiedzy dzieci o zdrowym odżywianiu — zapoznanie z zasadami zdrowego odżywiania się;
  • rozwijanie umiejętności posługiwania się różnymi narzędziami i materiałami plastycznymi.


Data

Temat dnia

Podstawa programowa

Temat kompleksowy: Kody jesieni

01.10

„Kolorowe listki”- piosenka inscenizowana

II8,III5,III8,I3,III5,IV4,IV1,I7, I9,IV3,I5,I7, I9,IV5,III5

 

02.10

Pasowanie na przedszkolaka

Kaczuszki -wygimnastykowane nóżki-podstawy jogi-realizacja innowacji

IV 2, IV 12, IV 15, IV 17, I 8, I 5, III 5, IV 9

 

03.10

„Jaka melodię nuci Pani Jesień?

I 5, III 5, IV 7, III 8, IV 2, IV 4, IV 9, IV 10, IV 12, I 6

 

06.10

 

Jak smakuje jesień?

I 8, I 9, IV 2, IV 4, IV 5, IV 7, IV 9, IV 10, IV 21

 

07.10

Co pachnie jesienią?

I 5, I 7, I 9, IV 1, IV 2, IV 6, IV 8, IV 4, IV 9, IV 10, IV 14, III 5, IV 13

 

08.10

Co zwierzęta robią jesienią?

I5,III1,III2,III3,IV2. IV9,IV12,IV13,IV15,IV18

 

09.10

Dlaczego lubimy jesień?

I9,III8,IV8,I5,III8

 

10.10

„Orzeszki laskowe” -piosenka inscenizowana

III8,IV2,IV5

 

Temat kompleksowy: W krainie emocji i uczuć

 

13.10

Co usłyszę ,gdy będę cicho??

I 5, II 1, II 6, II 7, II 9, IV 5, IV 9, I 5, III 4, I 7, I 9, II 1, II 2, II 6, IV 2, IV 5, IV 4, IV 8

 

14.10

Kiedy odczuwam spokój?

I 5, I 7, I 9, II 1, II 2, IV 5, IV 8, IV 15, I 8, III 5, III 8

 

15.10

Jakie emocje w sobie skrywam?

I 5, III 5, IV 7, II 1, II 6, II 8, III 6, IV 2, IV 5, III 5, IV 9

 

16.10

Co włożymy do pudełka wspomnień?

I 8, I 7, II 1, II 3, II 8, IV 1, IV 5, IV 8, I 5, III 4, III 5,

 

17.10

Za czym tęsknią drzewa?

II 1, IV 5, IV 6, IV 8, I 5, III 5, III 8

 

Temat kompleksowy: W krainie zdrowia

20.10

 

Po co nam wzrok?

I 5, IV 2, IV 4, IV 5, IV 7, IV 9, IV 18, IV 19

 

21.10

Kto ratuje nasze życie i zdrowie?

 

 

I 5, I 7, IV 2, IV 5, IV 8, IV 9, IV 14, IV 15, IV 18, I 8, IV 7, III 5, III 8, IV 18

 

22.10

Jak zdrowo się odżywiać?

I 5, III 8, IV 2, IV 4, IV 9, IV 14, IV 18, II 11, III 5

 

23.10

Jakie numery ratują nam życie?

I 8, IV 7, I 5, I 7, IV 9, IV 13, IV 15, IV 18, IV 19

 

24.10

Jak spędzamy wolny czas?

I 5, II 11, IV 1,IV 2, IV 8, IV 18, IV 7, I 7, IV 9, IV 14, IV 15, III 5, III 8

 

Temat kompleksowy: Wśród zwierząt

 

27.10

 

Jakie zwierzęta żyją wśród nas?

I 5, I 7, III 2, IV 2, IV 4, IV 5, IV 6, IV 7, IV 8, IV 1, IV 9, III 8, IV 18

 

28.10

Jakim zwierzątkiem potrafię się zaopiekować?

 

I 5, IV 2, IV 9, IV 15, I 8, IV 7, III 5, III 8

 

29.10

Co człowiek może zrobić dla zwierząt?

I 5, III 5, IV 7, I 7, III 2, III 9, IV 2, IV 5, IV 9, II 8,

 

30.10

Co to za zwierzę?

I 8, IV 7, I 5, I 7, II 9, III 5, III 6, III 7, IV 2, IV 5, IV 9, IV 18

 

31.10

Co już wiemy o zwierzętach?

I 7, IV 9, IV 12, IV 15, I 5, III 5, III 8

 


„Kolorowe listki”

(piosenka)

Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały
Kolorowe listki na drzewie szumiały

Ref. Szu szu szu szumiały wesoło
Szu szu szu wirowały w koło (bis)

Kolorowe listki bardzo się zmęczyły,
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.

Ref. Hop, hop, hop tak sobie skakały,
Hop, hop, hop w koło wirowały.

Kolorowe listki spadły już na trawę,
Kolorowe listki skończyły zabawę.

Ref. Cicho sza listki zasypiają,
Cicho sza oczka zamykają.

 

„Miś”

Kto misiowi urwał ucho
Pytam wszędzie — cicho, głucho
Nikt się jakoś nie przyznaje
Może jechał miś tramwajem
Może upadł, biegnąc z górki
Może go dziobały kurki?
Może Azor go tarmosił,
Urwał ucho — nie przeprosił.
Igła, nitka, rączek para —
naprawimy uszko zaraz
Oooo już sterczą uszka oba
Teraz nam się miś podoba.

 

Wrzesień 2025

Opracowała: Magdalena Ciesielska

Tematyka kompleksowa

  1. Nasza grupa
  2. Emocje i uczucia
  3. Jesienne impresje
  4. Babie lato

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

  • Rozwijanie umiejętności samoobsługowych;
  • kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkiem;
  • usprawnianie motoryki małej;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej;
  • rozwijanie percepcji słuchowej;
  • rozwijanie sprawności manualnej podczas wykonywania pracy plastycznej;
  • kształtowanie sprawności fizycznej ,zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej;
  • rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej;
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji;
  • kształtowanie umiejętności prawidłowego zachowywania się w ruchu drogowym;
  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania;
  • kształtowanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych;
  • reagowanie na przerwę w muzyce;
  • rozwijanie mowy i myślenia;
  • kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych;
  • wdrażanie do wypowiadanie się na określony temat;
  • wspomaganie rozwoju czynności umysłowych potrzebnych dzieciom do tworzenia pojęć;
  • kształtowanie wyobraźni i twórczego myślenia;
  • kształtowanie umiejętności i odróżniania zdań prawdziwych od zdań fałszywych;
  • wzbogacanie wiedzy o otaczającym świecie;
  • rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych.


Data

Temat dnia

Podstawa programowa

Temat kompleksowy: Nasza grupa

01.09

Jak masz na imię?

II8, III5, III8, I3, III5, IV4, IV1, I7, I9, IV3, I5, I7, I9, IV5, III5

 

02.09

Jakie jest nasze przedszkole?

IV 2, IV 12, IV 15, IV 17, I 8, I 5, III 5, IV 9

 

03.09

W co można bawić się w ogrodzie przedszkolnym?

I 5, III 5, IV 7, III 8, IV 2, IV 4, IV 9, IV 10, IV 12, I 6

 

04.09

 

Co to znaczy być dobrym kolegą/ dobrą koleżanką?

I 8, I 9, IV 2, IV 4, IV 5, IV 7, IV 9, IV 10, IV 21

 

05.09

Co potrafię?

I 5, I 7, I 9, IV 1, IV 2, IV 6, IV 8, IV 4, IV 9, IV 10, IV 14, III 5, IV 13

 

Temat kompleksowy: Emocje i uczucia

08.09

Jak muzyka maluje emocje?

I 5, II 1, II 6, II 7, II 9, IV 5, IV 9, I 5, III 4, I 7, I 9, II 1, II 2, II 6, IV 2, IV 5, IV 4, IV 8

 

09.09

Skąd się biorą nasze humorki?

I 5, I 7, I 9, II 1, II 2, IV 5, IV 8, IV 15, I 8, III 5, III 8

 

10.09

Jak wygląda złość?

I 5, III 5, IV 7, II 1, II 6, II 8, III 6, IV 2, IV 5, III 5, IV 9

 

11.09

Jak wygląda radość?

I 8, I 7, II 1, II 3, II 8, IV 1, IV 5, IV 8, I 5, III 4, III 5,

 

12.09

Czy zabawki mają uczucia?

II 1, IV 5, IV 6, IV 8, I 5, III 5, III 8

 

Temat kompleksowy: Jesienne impresje

15.09

 

Jaka jest jesień?

I 5, IV 2, IV 4, IV 5, IV 7, IV 9, IV 18, IV 19

 

16..09

Jak przedszkolaki witają jesień?

 

 

I 5, I 7, IV 2, IV 5, IV 8, IV 9, IV 14, IV 15, IV 18, I 8, IV 7, III 5, III 8, IV 18

 

17.09

W co się bawić jesienią?

I 5, III 8, IV 2, IV 4, IV 9, IV 14, IV 18, II 11, III 5

 

18.09

Jak spadają liście z drzew?

I 8, IV 7, I 5, I 7, IV 9, IV 13, IV 15, IV 18, IV 19

 

19.09

Czym przyjechała do nas Pani Jesień?

I 5, II 11, IV 1, IV 2, IV 8, IV 18, IV 7, I 7, IV 9, IV 14, IV 15, III 5, III 8

 

Temat kompleksowy: Babie lato

 

22.09

 

Jak brzmi jesienna muzyka?

I 5, I 7, III 2, IV 2, IV 4, IV 5, IV 6, IV 7, IV 8, IV 1, IV 9, III 8, IV 18

 

23.09

Co to jest babie lato?

 

I 5, IV 2, IV 9, IV 15, I 8, IV 7, III 5, III 8

 

24.09

Co czerwieni się jesienią?

I 5, III 5, IV 7, I 7, III 2, III 9, IV 2, IV 5, IV 9, II 8,

 

25.09

Co potrafią kolory?

I 8, IV 7, I 5, I 7, II 9, III 5, III 6, III 7, IV 2, IV 5, IV 9, IV 18

 

26.09

Co potrafimy, czego nauczyliśmy się we wrześniu?

I 7, IV 9, IV 12, IV 15, I 5, III 5, III 8

 

29.09

Kaczuszki -nauka piosenki

IV7, I5, III8, IV2, I9, III5

 

30.09

Kaczuszki- praca plastyczna

I9, IV1, IV9

 

 

 

 

 


„Kaczuszki”

(piosenka)

Ja, żółta kaczuszka dwa skrzydełka mam
Jak macham skrzydłami
Pokaże dziś wam
Tutaj jedno skrzydło
A tu drugie mam
Tak macham skrzydłami
I głośno kwaczę tak
Kwa, kwa

Ja, żółta kaczuszka
Tu kuperek mam
Jak trzęsę kuperkiem pokaże dziś Wam
I w prawo i w lewo
Szybko raz i dwa
Tak trzęsę kuperkiem
I głośno kwaczę tak
Kwa, kwa

UWAGA. Ten serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawienia przeglądarki internetowej oznacza Państwa zgodę na używanie plików cookies. Więcej...